Pigmentvlekken, of niet?

Marthe
Contacteer:

Pigmentvlekken, of niet?

Berichtdoor Marthe » ma 31 jan 2011, 19:47

Miaula kreeg ergens vorig jaar ineens wat verkleuringen op haar buikje. Ik dacht dat het smerigheid was, dus heb op mijn best staan poetsen en schrobben tijdens wasbeurten. Helaas werden de vlekken niet minder. Toen ik toch een keer voor wat anders bij de dierenarts was, vroeg ik of zij me kon vertellen hoe ik die vlekken toch weg kon krijgen, of ze me nog een goede shampoo o.i.d. kon adviseren. Haar antwoord was duidelijk: 'ja.. maar dit zijn pigmentvlekken, die krijg je niet weg...' Juist.... blush_sm
De vlekken werden ook niet echt erger, het gebied bleef beperkt. De laatste tijd lijkt het wel alsof de vlekken zich aan het verspreiden zijn. Haar buikje wordt donkerder en de vlek groter, de achterpoten zijn van binnen echt heel erg donker geworden, haar voorpootjes beginnen nu van binnen te verkleuren. De verkleuringen zijn wel min of meer symmetrisch: beide kanten van de buik, beide voor- en beide achterpoten. De verkleuring beperkte zich in eerste instantie voornamelijk tot de roze delen, maar nu lijkt haar zwarte deel (voornamelijk bij de overgang van roze naar zwart) ook een heel klein beetje doordrongen te worden door de donkere kleur. Ik vind het zo gek en vraag me langzamerhand af of het wel echt pigmentvlekken zijn. De donkere plekken voelen overigens wel wat anders dan haar gewone huid, wat korreliger ofzo. Moeilijk uit te leggen.
Vandaar dat ik hier wat foto's plaats, om eens te vragen wat jullie ervan vinden/denken alvorens ik weer naar de dierenarts race.

Sorry hier voor de wat ongelukkige houding waarin ik Miau vast heb, maar zij ligt bijna nooit op haar rug, vandaar dat ik haar even vast moest houden en tegelijkertijd een foto moest maken.
Afbeelding

Achterpootjes (het bruine ronde vlekje bovenaan hoort er niet bij.... w4 Mevrouw had zich nog niet gewassen na haar bakbezoek whistle_sm)
Afbeelding

lathyrus

Re: Pigmentvlekken, of niet?

Berichtdoor lathyrus » ma 31 jan 2011, 20:13

Oei, bij jou zijn dat echt volledige vlekken
Onzen thor heeft iets gelijkaardigs maar bij hem is t op zijn rug in de vorm van sproeten en zijn staart ziet er uit alsof hij aan t roesten is, dat zijn grotere vlekken maar niet zo groot dan die van Miaula.
Maar ze zijn dus ook bruin.
Bij ons kunnen het geen pigmentvlekken zijn aangezien je dan toch in de zon moet kunnen liggen om die te krijgen?
En dat kan hier niet voorlopig.
Wij wassen de kinders normaal gezien iedere week maar hadden nu eens vier weken tussengelaten(kunnen er 3 ook geweest zijn) omdat ik hen de stress wou besparen en wou wachten tot ze echt vuil zagen.
Toen zagen we al die vlekken opduiken bij thor en stopten we hem in bad en we hebben het manneke afgeboend jong, maar dat ging er niet af.
De dierenarts zei tegen ons dat het kolonies van bacterieën zijn (de gewone smeer zijn ook bacterieën) en heeft ons Douxo pads gegeven, dat zijn soort van platte watten met een natuurlijk product er op en ik moet thor daarmee iedere dag afwrijven en we mogen hem voorlopig niet badderen maar ik heb de indruk dat de productie van smeer nu net gestimuleerd wordt en hij sneller vuil wordt (er komt effectief ook iedere dag een hoop bruin af en plaatsen waar hij anders niet snel vuil ziet zoals zijn borst zien nu iedere dag goed bruin) en die vlekken gaan toch niet weg...
Ik ben heel benieuwd wat er hier uit de bus gaat komen
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » ma 31 jan 2011, 20:42

Zijn het geen vlekken haar, omdat je schrijft dat het anders aanvoelt? Kan je eens met een vergrootglas kijken of je misschien iets ziet?
Bij Fly komen in de zomer in haar blauwe plekken, donkere plekken maar deze voelen niet anders aan.
Laatst gewijzigd door geertje op ma 31 jan 2011, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

asielkat

Berichtdoor asielkat » ma 31 jan 2011, 21:06

Ik heb geen flauw idee
maar ben wel heel nieuwsgierig naar deze topic

groetjes An

geertje

Berichtdoor geertje » ma 31 jan 2011, 21:13

Hier is een foto van de donkere vlekken in de lichte bij Fly, dat zijn toch wel echt pigmentvlekken en geen vergelijk met die van Miaula vind ik.

Afbeelding
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 31 jan 2011, 21:19

Hoi Marthe
Dat zijn echt hele rare plekken ,,,het zal wel dat dat pigment is ,maar het is zo giga groot ,,,,raar ,heel erg raar ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 31 jan 2011, 21:50

Geertje: ik geloof niet dat het plekken haar zijn, want het voelt niet als dusdanig aan. Een verkleuring zoals bij Fly lijkt het me ook niet.
Maar gek is het wel he? Ik weet nu alleen niet of het reden tot zorg geeft. Ze lijkt er absoluut geen last van te hebben, maar langzaamaan verspreidt het zich wel.. Weird!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 31 jan 2011, 21:51

Heel apart inderdaad.
De kleur is ook anders, net wat Geertje zegt is het geen donshaar?
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 31 jan 2011, 22:03

Nee Clem, het is echt geen haar! Geen haartje op te bespeuren! Kleur is inderdaad ook heel anders dan de kleuren die ze heeft. Het is een donkere kleur, maar komt in de verste verte niet overeen met het zwart van haar lijf.

zenga13

Berichtdoor zenga13 » ma 31 jan 2011, 22:05

Kan hett toch niet zijn dat ze daar een hele droge huid heeft van bv de verwarming ofzo? Ik heb ook regelmatig droge plekken in mijn gezicht en die zijn dan veel donkerr dan de rest van mijn gezicht. Voelt het ruwer aan?
Afbeelding

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”