Pigmentvlekken, of niet?

Anunaki
Contacteer:

Re: Pigmentvlekken, of niet?

Berichtdoor Anunaki » ma 31 jan 2011, 22:08

Dat lijken mij toch ook geen gewone pigmentvlekjes Marthe, het valt ook op dat ze het heeft op de plaatsen waar haar huid echt contact maakt met het oppervlak of met haar eigen huid.

Het laat me denken aan de plekken bij mijn zoontje, die heeft last van exzeem, zou het niet eerder zoiets bij haar kunnen zijn?
Dan kan je er wel crème op smeren ...... 't ligt op het puntje van mijn tong, 't is een gele pot en ruikt heel erg goed ..... als ik erop kom kom ik het posten OK ;-)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 31 jan 2011, 22:35

Kan hett toch niet zijn dat ze daar een hele droge huid heeft van bv de verwarming ofzo?
Miaula ligt nooit direct op een verwarming. Maar misschien is het 'anders aanvoelen' wel dat het wat droger of stugger aanvoelt.. Het is wat ik eerder al zei, het is lastig om echt te omschrijven hoe het aanvoelt. Sommige plekken voelen trouwens weer niet heel erg anders dan haar gewone huid.

het valt ook op dat ze het heeft op de plaatsen waar haar huid echt contact maakt met het oppervlak of met haar eigen huid.
Het laat me denken aan de plekken bij mijn zoontje, die heeft last van exzeem, zou het niet eerder zoiets bij haar kunnen zijn?
Dan kan je er wel crème op smeren ...... 't ligt op het puntje van mijn tong, 't is een gele pot en ruikt heel erg goed ..... als ik erop kom kom ik het posten OK
Wendy, nu je het zegt zijn het wel wat meer de 'contactplekken' waar ze verkleuringen heeft: buikje en aan binnenkant van alle pootjes. Maar dan nog, haar huid ziet er niet geïrriteerd uit. Bedoel je een crème voor mensen? Het enige met een gele pot dat ik kan bedenken is Zwitsal, maar dat zal het wel niet zijn hahah! Ik hoor het graag als je het te binnen schiet.
Ik ga haar morgenavond toch maar weer eens goed wassen, kijken of ik de vlekken wat lichter kan krijgen. In ieder geval allemaal al bedankt voor het meedenken!

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » ma 31 jan 2011, 22:42

Nou geen idee wat dat is Marthe, ik heb nog nooit zoiets gezien c9 Het ziet er heel gek uit he, zulke grote plekken, het lijkt inderdaad wel pigment of donshaartjes ofzo. Ik denk niet dat wassen enige zin zal hebben.

Totaal off topic, wat een schattige harige knietjes lach_sm
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 31 jan 2011, 22:48

Totaal off topic, wat een schattige harige knietjes lach_sm
beee_sm
Hahhaha, het was mij nog niet eens opgevallen, maar je hebt gelijk! Maar: ik ben allang blij dat ze nu weer zo kaal is als ze nu is, ze was eerst echt heel erg harig.

Even een close-up om te laten zien dat er echt geen haartjes zitten in de plekken!
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » ma 31 jan 2011, 22:56

Wat raar zeg, inderdaad geen haar. Het lijkt wel wat zanderig zeg maar, ruwig of wat verdiktere huid ofzo??
Groetjes Marjolein

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » ma 31 jan 2011, 23:14

Ja ik heb hem .... mijn halve huis ervoor afgezocht ..... stond hij natuurlijk in de badkamer de laatste plaats waar ik hem gebruikt had voor Joya na het scheren :D .....

CICADERM
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

borntoshow

Berichtdoor borntoshow » ma 31 jan 2011, 23:15

Afbeelding

Dit is een foto van Didi ( net genomen). Spanky laat ik maar niet zien, een mannetje he_sm
Zoals je ziet heeft zij ook verkleuringen in de liezen. Mijn andere nakie heeft dat ook.
Zij hebben dit al jaren. De DA dacht ooit, toen zij nog pup waren, dat het een allergische reactie was. Voeding van rijst & kip werd aanbevolen. Nonsens.

Beide honden liggen graag in en een krul, net als katten, de huid verkleurd door het broeien.
De huid is inmiddels door de jaren heen steviger en ruwer.

Dat mooie sneetje midden op haar buik is v/d operatie die zij 2 weken geleden heeft ondergaan.
Zij had een onsteking aan haar baarmoeder welke open was gegaan. Wat is zij ziek geweest. Gelukkig nu weer helemaal t4
Sjeba,
Desi , Djinn ster_sm , Doenja & Mees

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » ma 31 jan 2011, 23:26

Nou dat lijkt wel heel erg op elkaar Sjeba. Wat heftig een baarmoederoperatie, gelukkig gaat het nu weer goed met haar! great_sm
Groetjes Marjolein

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 01 feb 2011, 10:27

Bedankt Wendy!! Waar kun je Cicaderm kopen, bij een dierenwinkel of bij dierenarts?

Sjeba: bedankt voor jouw foto!! Dat lijkt inderdaad heel erg op wat Miaula heeft. Het klinkt wel aannemelijk dat het door broeien komt, want Miaula doet niet anders dan zweten en liggen broeien onder dekens. Miaula lééft zo ongeveer onder dekens. Aan de andere kant: zoveel sphynxen slapen zoveel onder dekens, waarom krijgen sommigen het wel, anderen niet??
Maar toch wel jammer dat het bij haar zo erg wordt en je er niks aan kunt doen. Ik mis haar roze biggenbuikje namelijk toch wel een beetje..

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 01 feb 2011, 10:33

Ingebakken vuil kan ook denk ik.
Sadie heeft aan de zijkant van haar lijf wat donkere plekken zitten. Waarschijnlijk nog van ontlasting van de kittens die ik er met geen mogelijkheid afkrijg.
Heb echt zitten boenen. Waarschijnlijk moet ik haar een uur in de week zetten en dan hopen dat de huid zo open staat dat het eruit komt.
Misschien inderdaad toch zoiets.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”