Pigmentvlekken, of niet?

Anunaki
Contacteer:

Re: Pigmentvlekken, of niet?

Berichtdoor Anunaki » di 01 feb 2011, 11:09

Ik weet niet hoe dat zit bij jullie in Nederland .... (jullie bestellen nogal veel online, dus kijk eens eventjes ;) ) ..... ik haal het hier gewoon achter het hoekje op bij de apotheek.
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 01 feb 2011, 11:11

je kan het testen of het "ingebakken vuil" is door een klein beetje zuurstof water erop te druppelen en dan met een ruwer gaasje erover te wrijven, als het dan minder wordt dan is het inderdaad vuil dat mee onder de huid zit...... het doet ook geen pijn ALS ze er geen wondjes heeft, anders prikt het, maar dat zal je dan snel genoeg merken ;)
Groetjes, Wendy
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 01 feb 2011, 11:38

door een klein beetje zuurstof water erop te druppelen
scratch_sm Wat is zuurstof water?? Is dat gewoon water met prik, dus Spa rood? neutral_sm

Heb net even gezocht op Cicaderm, volgens mij is dat gewoon uierzalf, wat ik zo vind. Dat hebben wij hier ook wel bij dorgisterijen.

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 01 feb 2011, 12:43

Ik weet niet wat er allemaal in uiercrème zit dus ik kan niet zeggen of het net hetzelfde is ..... ik ken alleen uiercrème als handzalf maar dat ruikt heel sterk en is voor mij niet al te gezond als ze dat oplikken (als het hetzelfde zou zijn) .... cicaderm is speciaal ontwikkeld voor dieren dus veilig als ze eraan likken.

Kennen jullie geen zuurstofwater LOLLLL ..... Hollanders hé :p :p :p misschien ken je het wel als waterstofperoxide?
Groetjes, Wendy
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 01 feb 2011, 14:31

misschien ken je het wel als waterstofperoxide?
Waterstofperoxide op Miautje druppelen?? Dat bijtende spul gooi ik altijd in mijn haar om een blonder kleurtje te krijgen... wacko_sm Klinkt niet echt lekker om dat op haar huid te doen eerlijk gezegd.

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 01 feb 2011, 14:48

Zuurstofwater wordt hier gebruikt om vieze wondes uit te wassen (het bruist echt alle het vuil naar boven) .... het prikt niet als je geen wondes hebt, maar als je wondes hebt prikt het dus wel, vandaar dat ik het er dus al bij gezet heb ;-) ..... tegen de kindjes zeggen we dan altijd .... blazen ;-)
Groetjes, Wendy
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 01 feb 2011, 14:49

Hier kijk ..... ik heb snel gegoogled: dan zie je wat ik bedoel .... zo raar dat jullie dat niet kennen!

http://www.fagron.be/nl/26348
Groetjes, Wendy
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 01 feb 2011, 18:52

Nee, we (of in ieder geval: ik) heb er nog nooit gehoord. Maar als ik morgen tijd heb, ga ik eens kijken of ik het kan vinden!

Faeron

Berichtdoor Faeron » do 24 feb 2011, 23:49

Vraagje, heb je et zuustofwater geprobeerd op de vlekken?
Is het geluk en heeft je kat er geen last van gehad?

Mijn kat lijkt hetzelfde probleem te hebben en na zoveel geprobeerd te hebben, zijn we ten einde raad.
Het begon met kleine vlekjes en nu na bijna een jaar is de binnenkant van haar billetjes helemaal grijs/bruin.
1 keer hebben we een pelletje ervan kunnen afhalen, waardoor we zeker zijn dat het vuil is en geen pigment.

Maar beschadigt zuurstofwater de huid niet?
Kan het kwaad om het regelmatig (vb. maandelijks) te gebruiken?

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 25 feb 2011, 13:12

Nee, ik heb het zuurstof water (nog) niet geprobeerd. De dag erna wel gekeken bij 2 drogisterijen, maar die hadden het niet. Het lijkt mij namelijk wel een vrij agressief goedje, wat ook wel kan prikken op de huid. Ik wil Miaula niet onnodig daaraan blootstellen omdat ik die vlekken "niet mooi" vind. Bij Miaula zijn de vlekken ook 'progressief', het wordt bij haar ook erger, het gebied breidt zich telkens uit. Ik denk dat een echt goede wasbeurt met een goede kattenshampoo wel enigszins zou kunnen helpen als je de kat een beetje laat weken in het water. Miaula heeft meestal geen rust in bad, maar als ik goed poets lijken de vlekken soms wel iets lichter te worden.

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”