Pigmentvlekken, of niet?

Faeron

Re: Pigmentvlekken, of niet?

Berichtdoor Faeron » vr 25 feb 2011, 13:20

Mm... ik ga het subiet toch halen en een heel klein plekje proberen. Wij hebben namelijk al echt alle soorten zeep en shampoo en ik weet niet wat geprobeerd, tot zelfs ether! En niets helpt. Ja, de ether vond ze héél erg leuk, zo een bevriezende kou op haar velletje :D.

Don't get me wrong here though, mijn Sierra is een oververwende knuffelpoes en we gaan haar zeker geen pijn doen ofzo! Als je weet dat haar in bad zetten al een marteling is (voor beide kanten haha), kun je er zeker van zijn dat we niets gevaarlijks zullen doen.

Maar naar wat ik lees wordt zuurstofwater ook gebruikt op open en diepe wonden om er vuil uit te laten bruisen. Dus weet ik niet of het echt zo aggressief is, anders mocht je het toch niet op open wonden gebruiken? Zowiezo ga ik het eerst op mijn eigen arm aan de binnenkant eens proberen en voelen hoe dat aanvoelt en dan pas een heel klein plekje bij haar en 2 dagen afwachten om te zien of het reactie geeft.

Zal het resultaat hier posten!

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » vr 25 feb 2011, 14:58

Zuurstofwater, we hebben het dan toch gewoon over waterstofperoxide? Ik weet niet of dat echt kwaad zal doen op de huid van een kat, als je het niet heel regelmatig gebruikt lijkt het me haast van niet? Ether lijkt me een iets minder goed idee. Ik werk bij een tandarts en wij gebruiken waterstofperiode inderdaad om wondjes en ontstekingen mee uit te spuiten (wij gebruiken tabletjes en je moet wel letten op het percentage hoor!). Als de kat wondjes heeft zou ik het zeker niet gebruiken dat doet pijn.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 25 feb 2011, 15:16

Zuurstofwater, we hebben het dan toch gewoon over waterstofperoxide? Ik weet niet of dat echt kwaad zal doen op de huid van een kat, als je het niet heel regelmatig gebruikt lijkt het me haast van niet? Ether lijkt me een iets minder goed idee. Ik werk bij een tandarts en wij gebruiken waterstofperiode inderdaad om wondjes en ontstekingen mee uit te spuiten (wij gebruiken tabletjes en je moet wel letten op het percentage hoor!). Als de kat wondjes heeft zou ik het zeker niet gebruiken dat doet pijn.
Zuurstofwater is inderdaad waterstofperoxide. Ik gooi het zelf wel eens in mijn haar, als ik wat uitgroei heb en mijn dure kappersbeurt van highlights zetten even uit wil stellen. Maar ik vind dat vaak toch wel een beetje prikken/bijten. Wellicht dat de waterstofperoxide die je in je haar gooit wel net wat anders van samenstellilng is, maar toch.. Ik heb toch een beetje angst om het op Miaula's huidje te gooien.

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » vr 25 feb 2011, 15:18

Hmm ik weet niet ik denk dat dat percentage hoger is Marthe ik weet ook niet of ik dat zou doen, ik zal eens op mijn werk kijken naar die tabletjes. Ik kan je er eentje opsturen als het een lager percentage is.
Groetjes Marjolein

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 25 feb 2011, 15:23

Oh, maar ik bedoel niet dat ik het flesje Guhl voor mijn haar op Miaula's huidje zou gooien he!? Ik zeg alleen dat die vorm van waterstofperoxide bij mij wel prikt/bijt, dus dat ik me afvraag of deze waterstofperoxide verschilt van de meer medicinale versie! Maar als jij eens zou willen kijken wat de samenstelling is van de waterstofperoxide die jullie op je werk hebben, dan kan ik hier misschien wat gerichter zoeken. Ik zou ook niet weten waar ik waterstofperoxide zou kunnen kopen, misschien bij een apotheek? DA en Etos hadden het in ieder geval niet.

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » vr 25 feb 2011, 15:39

Oh, maar ik bedoel niet dat ik het flesje Guhl voor mijn haar op Miaula's huidje zou gooien he!? Ik zeg alleen dat die vorm van waterstofperoxide bij mij wel prikt/bijt, dus dat ik me afvraag of deze waterstofperoxide verschilt van de meer medicinale versie! Maar als jij eens zou willen kijken wat de samenstelling is van de waterstofperoxide die jullie op je werk hebben, dan kan ik hier misschien wat gerichter zoeken. Ik zou ook niet weten waar ik waterstofperoxide zou kunnen kopen, misschien bij een apotheek? DA en Etos hadden het in ieder geval niet.
Snap ik hoor lach_sm Ik weet dat dat inderdaad bijt. Ik zou (als ik het zou gebruiken) voor het laagste percentage gaan. Ik zal eens kijken voor je op mijn werk naar de samenstelling, ik heb geen flauw idee eigenlijk...Hoe bedoel je automatische piloot haha. Die tabletjes die wij gebruiken bijten volgens mij niet tenzij je een wondje hebt. Apotheek verkocht vroeger in ieder geval altijd wel waterstofperoxide. Je hoort het van me.
Groetjes Marjolein

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » vr 25 feb 2011, 15:51

Ben net gaan kijken in mijn medicijnkastje en daarop staat 3% en dat is voor humaan gebruik (niet voor de haren te ontkleuren na_sm )
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Faeron

Berichtdoor Faeron » vr 25 feb 2011, 16:01

Ik ben in het Kruidvat gaan kijken en daar staat er voor het haar en de nagels te gebruiken. Ik ben dan maar wijselijk in de apotheek een flesje gaan halen, dat lijkt mij veiliger.

Over de Ether: kwaad kan ether niet, maar het helpt in dit geval niet. Het is gewoon extreem koud, maar ik gebruik het zelf als ik een venijnige pleister heb die er niet af wil (op mezelf dan om duidelijk te zijn). Je moet bij ether ook oppassen voor wondjes, maar zoals gezegd: het helpt toch niet.

Mijn Sierra heeft wel regelmatig kleine wondjes van te lang op de verwarming liggen. Hoe warmer hoe beter, zelfs als je jezelf verbrand, eigenwijs beestje. Dé vuile plek heeft op dit moment geen wondjes, maar ik ga zowiezo goed opletten hoor. En zoals gezegd, probeer ik het eerst op een gevoelig plek van mezelf aan de binnenkant van mijn elleboog ofzo.

Nu is ze het blijkbaar ook al in haar nek aan het krijgen, dus ik hoop echt dat het helpt.
Ik wil mijn Sierra terug! :D

Faeron

Berichtdoor Faeron » ma 28 feb 2011, 09:33

Spijtig genoeg heb ik geen goed nieuws over het zuurstofwater.

Het doet namelijk helemaal niets. Het pikt niet, het beschadigt de huid niet, mijn kat heeft er helemaal geen last van ondervonden. Maar het lost ook helemaal niets van de vlekken op.

We hebben nu een andere koers ingeslagen: weken.

Sierra werd altijd iedere 2 weken gewassen (vroeger minder zelfs) in bad en helemaal ingesopt en alles. We dachten altijd dat ze proper was, haar buikje zag ten slotte altijd terug roze-wit (buiten dan de vlekken). Maar blijkbaar is gewoon wassen met baby-douchegel of shampoo met een washandje en afspoelen niet genoeg. We hebben nu namelijk eens echt met een sopje goed zitten schrobben op haar kopje en rug en we hadden plots een andere kleur van kat! Vroeger werd zij altijd veel lichter in de winter en dit jaar was dat eigenlijk niet het geval. Jah, nu weten we waarom. We moeten toch echt wat intensiever bezig zijn met haar wasbeurten.

Nu hebben we haar zaterdag voor een lange tijd (kwartier of 20 minuten ofzo) in een bad gezet met lekker warm water. Dat hebben we nooit gedaan, altijd een leeg bad omdat we schrik hadden dat ze er hevig op zou reageren om met de pootjes en buik in het water te staan. En okay, ze had het niet zoooo graag en we moeten haar vast houden, maar ze deed er ook niet hysterisch of moeilijk over. Dus heeft ze lekker staan weken en daarna hebben we nog met een sopje haar gewassen. Nu gaan we dit vanavond (1 dagje tussen) opnieuw doen en zo een paar keer herhalen in de hoop dat die vuile vlekken er zo gaan afweken.

Ik zal binnen een paar dagen (of weken, afhankelijk van het resultaat) hier weer een update geven over het resultaat.

Let wel, het is niet de bedoeling dat die vanaf nu altijd zo gaat gebeuren. Ik ben niet van plan om ze voor altijd iedere andere dag te weken :D. Maar hopelijk krijgen we de vlekken van haar lijfje af en kan daarna gewoon terug iedere 2 weken gewassen worden, maar dan iets grondiger dan ervoor.

dadelus
Contacteer:

Berichtdoor dadelus » zo 06 mar 2011, 20:56

Onze Marvin heeft dat ook. Start aan de oksels voorpoten to voorbij de buik en helemaal door tot aan de liesstreek. Is er altijd al geweest. Er was ook even dat we dachten dat het vuil was maar als we hem al eens wassen dan zijn die vlekken er nog en het is zeker geen onderhuids vuil ! Maken er ons geen zorgen in...Marvin is een en al energie en het wordt ook niet erger.. is gewoon deel van zijn huidkleur en vlekkenpatroon.
Wij hebben een sphynx verslaving! YES!

Groetjes Kurt, Annick, Mayté - Maye & Marvin & Aayla & Anariko

www.ostendsphynx.tumblr.com

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”