Wat is dit voor plekje?

zenga13

Re: Wat is dit voor plekje?

Berichtdoor zenga13 » vr 27 mei 2011, 23:14

Hou je caafs dan ook goed in de gaten he Saskia.. Je weet maar nooit, aangezien Spot ook bij hen in de flat zit. Misschien heeft hij het daar vandaan dan of kunnen zij het van hem krijgen..

Wel heel vervelend, ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn. Wat ik trouwens ontzettend goed vond helpen is cacaoboter van Vaseline. Dat heb ik eens gebruikt bij skinny'sdie ik had opgevangen die schimmel bleken te hebben en dat was toen zo weg..
Afbeelding

zoeperzazke

Berichtdoor zoeperzazke » za 28 mei 2011, 09:37

Ja er zit ook 1 caaf met een plekje. Echter wel in de bak waar Spot nooit inkomt.... Die beneden is te gesloten, daar komen ze niet makkelijk bij. Dus het zal toch wel daarvandaan komen. Voor de caafs heb ik gelukkig genoeg in huis ;) Maar essentiele oliën mag je niet op katten gebruiken, dus dat wordt hem niet. Gelukkig heeft Spot geen moeite met de surolan en likt hiuj het ook niet gelijk enorm af, dat scheelt.
In blijde afwachting van Pip!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 28 mei 2011, 16:11

Hoi Hoi
ik hoop voor je als het schimmel (ringworm) is dat je er giga snel afbent ,dat is een drama ,en zo besmettelijk ,,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

zoeperzazke

Berichtdoor zoeperzazke » za 28 mei 2011, 20:39

Dit is hoe het er nu uitziet. De grootte is weinig veranderd, het uiterlijk zoals je ziet dus wel. Als iemand nog andere suggesties heeft nav deze foto ben ik nog steeds benieuwd, want ik twijfel toch ergens wel aan schimmel. Onder de UV-lamp gebeurde er niet zoveel met deze plek, maar een UV-lamp is geen sluitende methode...

Afbeelding

Voor de volledigheid, dit is het plekje dat ik schuin boven mijn wenkbrauw heb. Is wel een stuk kleiner dan van Spot, maar toch wel erg verdacht, angezien ik helemaal niet gevoelig ben voor eczeem of uitslag.

Afbeelding

Zoek de verschillen he_sm

geertje

Berichtdoor geertje » za 28 mei 2011, 20:48

Het lijkt wat op psoriasis, komen er schilfertjes op?
Maar psoriasis is niet besmettelijk.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

zoeperzazke

Berichtdoor zoeperzazke » za 28 mei 2011, 21:30

Nee, zowel bij Spot als bij mij zijn er praktisch geen schilfertjes te zien. Ik heb - gelukkig- nog nooit last gehad van psoriasis, en omdat Spot en ik en een cavia het hebben ga ik toch uit van iets 'gemakkelijk' besmettelijks, ook al schilfert schimmel normaal wat meer.... We zullen wel even zien of de behandeling een beetje aanslaat.

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » za 28 mei 2011, 21:32

Jeukt dat plekje of is het pijnlijk ...... mij lijkt het op een beginnend impetigo .... Ik vind het ook té toevallig dat zowel jij, de poes als de cavia het hebben. Laat dat van jou ook maar even aan de huisarts zien voor het veel en veel erger wordt.

Veel beterschap voor jullie allemaal.
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 28 mei 2011, 22:10

Hoi Hoi
het lijkt of er blaasjes opkomen en knappen ,of lijkt dat zo ?
Wij hebben jarennnn geleden 1 kat met 1 plekje gehad ,dat zag er mooi rond uit ,buitenkant een rode rand ,
Dit lijkt niet echt rond ,,

Ga wel naar je huisarts he ,niet dat je eerdaags helemaal onder zit ,,,
SUCCES!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

zoeperzazke

Berichtdoor zoeperzazke » do 02 jun 2011, 12:49

Spotjes spotje wordt al steeds lichter, hij reageert goed op de surolan. Heel fijn! Mijn eigen plekje wordt ook iets rustiger al gaat het wel langzamer.

Afbeelding

Afbeelding

Het is al een duidelijk verschil he, niet meer zo vuurrood?

Oh en mag ik nog even geheel offtopic iets mededelen? Omdat het zooo lief is? (ik wil er geen speciaal topic voor openen...) Spotje is halfbroertje geworden van vier uberschattige halfzusjes!!! Ik doe mn best mezelf niet teveel te verliezen aan het meest bonte meisje, ik heb mezelf beloofd nooit meer een sphynx te kopen bij een fokker die niet via dit forum wordt aanbevolen maar och wat is ze lief.... Het is zelfde mama, andere papa (een russische kater):

Afbeelding

Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » do 02 jun 2011, 13:46

Inderdaad een verbetering ...... probeer voor je eigen plekje anders eens Daktarin crème, hoe het bij jullie in Nederland is dat weet ik niet, maar bij ons is het vrij van voorschrift en kan je het zo ophalen bij de apotheker.

ivm .... fokkers aanbevolen door het forum .... er zijn ook fokkers die niet op het forum posten en toch goed werken hoor ;-) .......Ik weet niet uit mijn hoofd van waar jouw spotje komt, als hij/zij er altijd voor je staat en heel transparant werkt dan is het toch goed? ...... Laat anders eens naar de stamboompjes kijken, dan weet je waar er evt. risico's zitten en dan kan je met die info beslissen of je het aandurft of niet ....misschien kan je wel toegeven aan je verliefdheid ;-)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”