Huidprobleem

yael

Re: Huidprobleem

Berichtdoor yael » za 18 jun 2011, 09:21

onze chawa heeft als het warm is ook rode bultjes en plekken
wij smeren er dermapet op en na een paar dagen trekt het weer weg

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » za 18 jun 2011, 09:31

Op het moment is het bij Stoer rustig nu dus daar heb ik geen foto van. Zij heeft ook dikkere huid op haar schouderbladen en korstjes en rode bultjes over haar lijf als ze last heeft. Ook krijgt ze snel diarree eventueel met bloed erin dan. Ik merk het al snel als ze iets anders heeft gegeten. Ze krijgt RC sensible en dit zou eigenlijk niet moeten helpen maar het werkt. Van Sambal zal ik een foto plaatsen straks.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 18 jun 2011, 22:23

Ik ben vanavond bij mijn moeder geweest en heb wat foto's van Jolie gemaakt. Een voordeel, maar nadeel voor de foto's, is dat de prednison zijn werking doet. De uitslag is echt opvallend verminderd, de verdikkingen bij haar schouderbladen zijn bijna niet zichtbaar. Haar pootjes, hals en buikje zijn nog wel wat geïrriteerd. Van haar buikje (en als je goed kijkt: binnenkant pootje) en hals heb ik een foto gemaakt, maar het is bij lange na niet meer zo hevig, vurig en verspreid als vorige week. Maar ja, dat is denk ik onder invloed van de prednison. Beetje jammer dat ik nu niet kan laten zien hoe het was.

Afbeelding

Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » za 18 jun 2011, 22:49

amai,wel goed dat er al verbetering is!!
maar toch nog goed te zien hé! veel beterschap
gr nancy
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » za 18 jun 2011, 23:31

Jeetje Marthe heftig. Dat lijkt totaal niet op wat Sambal heeft. Op de foto's die ik heb zie je nu niets. Ik probeer het morgen nog eens. Het lijkt wel erg op wat Stoer heeft alleen is het bij Jolie veel erger.
Groetjes Marjolein

geertje

Berichtdoor geertje » za 18 jun 2011, 23:33

Dat ziet er echt wel erg uit. Kunnen ze met een bloedafname niet zien door wat de allergie veroorzaakt wordt?
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 19 jun 2011, 10:47

Dan is het maar goed dat ik 1,5 week geleden geen foto heb gemaakt toen ze echt helemaal onder zat.
Marjolein, fijn om te weten dat de uitslag er wat anders uitziet dan bij Sambal.. Of ja, eigenlijk misschien ook niet, anders hadden we mogelijk geweten waar het door veroorzaakt wordt. Ik heb per mail van iemand ook foto's gekregen van haar kat die ook gigantische uitslag had door voedselintolerantie. Op sommige foto's lijkt het wel op wat Jolie heeft, op andere niet.
Kunnen ze met een bloedafname niet zien door wat de allergie veroorzaakt wordt?
Weet ik niet... Volgens mij is dat een behoorlijk dure aangelegenheid, omdat je op veel verschillende dingen moet gaan testen waar ze mogelijk allergisch op reageren. Er wordt mogelijk wel een huidbiopt genomen over 1,5 week, afhankelijk van hoe haar huid eruit ziet.

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » zo 19 jun 2011, 10:49

Gizmo de sphynx van mijn dochter Robin heeft dit tweemaal gehad zo'n opstoot van huiduitslag,
bij hem was het vooral onder zijn kin naar zijn borst toe.
Heeft toen spuit gekregen (ontstekingsremmer denk ik)
Het begon met rode bultjes dicht tegen elkaar en daarna werd het een dikke korst.
Sindsdien heeft hij het niet meer gehad.
Het is soms moelijk om te zoeken wat de reden is:(
Ze kregen van voeding eerst Orijen vis en kip en Carocat lam.
Nu alleen nog Carocat , dit hebben we gedaan om proberen uit te zoeken of het van brokjes kwam
dus voorlopig is hij vrij van eczeem
Groetjes Hildeke

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » ma 20 jun 2011, 15:39

Hoi Marthe, sorry voor de vertraging. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, het is erg lastig om duidelijke foto's te maken dus ik heb puur haar rug er maar even op gezet want dat is de probleemzone. Zoals je ziet totaal anders dan bij Jolie. Sam is droog en schilferig met rode ringen en kringen van de ontstekingen.

Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Marjolein

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 20 jun 2011, 18:27

Bedankt voor de foto's Marjolein! Het ziet er inderdaad anders uit dan bij Jolie. Nu ik deze foto's zie en lees dat je het omschrijft als ringen, herinner ik me volgens mij dat je al eerder foto's van Sam geplaatst hebt, waarbij mensen dachten dat ze ringworm had?
Hildeke: bedankt voor je aanvulling! Jolie heeft ook ontstekingsremmer gehad, maar bij haar had dit geen enkel effect. Hopelijk blijft de huis van Gizmo rustig!

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”