Huidprobleem

jsphynx

Re: Huidprobleem

Berichtdoor jsphynx » ma 20 jun 2011, 21:08

Ja Marthe dat klopt ze had bijna op de ringwormmedicatie gestaan en dit bleek het helemaal niet te zijn.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

bold&famous
Contacteer:

Berichtdoor bold&famous » di 21 jun 2011, 17:36

wij hebben een devonrex poes 2 maanden geleden begon zei op haar buikje kleine rode bultjes te vertonen met een klein korstje we zijn bij de da geweest die gaf zalf en tabletjes dit heeft niet echt geholpen
inmiddels krijgt ze steeds meer van deze rode bultjes ook onder haar oksles en een beetje in de nek
wat mij op viel is dat onze devonrex poes altijd alleen maar brokjes eet Royal canine censebel dat eten onze sphynxen ook maar die hebben nergens last van ik begin nu te vermoeden dat de devon alergisch is voor RC
ze is nu 9 maanden en daar voor heeft ze nooit last gehad

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 18 jul 2011, 20:55

Nadat Jolie's huid een tijdje rustig geweest was, merkte ik gisteren tijdens een bezoek aan mijn moeder weer verse wondjes op. Aan weerskanten van haar buikje zaten weer rode bultjes, korstjes en open wondjes... Helaas!! Vandaag is mijn moeder met Jolie weer naar de dierenarts geweest, as. woensdag wordt er onder narcose toch een huidbiopt genomen. Ze vermoeden toch een beetje een huidallergie, dus mogelijk moet ze na de biopt op hypoallergeen voer. Vraag me alleen wel af of ze een eventuele voedselallergie kunnen "zien" door een huidbiopt. In het verleden met andere katten was het 'gewoon' een tijdje hypoallergeen voer proberen om te zien of de klachten verminderden. Ik ben wel benieuwd of er iets uit de biopt naar voren komt.

geertje

Berichtdoor geertje » ma 18 jul 2011, 21:16

Lastig, het is te hopen dat er inderdaad iets uit het onderzoek komt en je de voeding kan aanpassen. Kunnen ze ook nog op andere allergieën onderzoeken?
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 18 jul 2011, 21:28

Heb net wat meer info van mijn moeder gekregen. Met een biopt kunnen ze schijnbaar wel aantonen of er sprake is van een allergie, maar niet direct waarvoor ze allergisch zou zijn.. Dus stel dat ze een allergie heeft, dan moet daarna alsnog uitgezocht worden waar ze zo op reageert. De eerste stap is in ieder geval een tijd hypoallergeen voer geven. zal moeilijk worden voor de stofzuigende allesvreter Jolie..

geertje

Berichtdoor geertje » ma 18 jul 2011, 21:31

Bij mensen kunnen ze een bepaalde voedselallergieën vaststellen via bloedafname, kunnen ze dat dan niet bij een kat? Zo kan je toch al heel wat uitsluiten.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

nonalize

Berichtdoor nonalize » di 19 jul 2011, 21:39

Wat vervelend dat de bultjes en korstjes weer terug zijn.
Maar als het een voedselallergie is zou ze het dan niet blijvend hebben?
Aangezien het nu zo'n tijd weg is geweest?
Ik hoop dat jullie er snel achter komen waar ze het nu van heeft.
Groetjes Elize

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 19 jul 2011, 21:57

Maar als het een voedselallergie is zou ze het dan niet blijvend hebben?
Aangezien het nu zo'n tijd weg is geweest?
Jolie heeft 2x een injectie met prednison gekregen. Die schijnen 2 weken de reactie van het immuunsysteem te onderdrukken. Gisteren bij de dierenarts bleek dat ze ook net iets meer dan 2 weken geleden de laatste injectie gekregen had. Dus dat verklaart waarom het tijdelijk weg was en nu weer teruggekomen is.
Bij mensen kunnen ze een bepaalde voedselallergieën vaststellen via bloedafname, kunnen ze dat dan niet bij een kat? Zo kan je toch al heel wat uitsluiten.
Wat ik me herinner van toen ik een paar jaar geleden met Miau aan het dokteren was, is dat je inderdaad bloedonderzoek kunt laten doen bij katten, maar dat dat een zeer kostbare aangelegenheid is, omdat je op zoveel verschillende dingen kunt/moet testen.

Renevo

Berichtdoor Renevo » di 19 jul 2011, 22:27

Ik heb ook een Sphynx met een huis probleem, hebt direkt een afspraak bij een huisdier dermatoloog gemaakt. Gelukkig is een allergie uitgesloten, hij heb een bakteriele infektie, goed te verhelpen met medicinaal shampoo en twee maal per week een wasbeurt. Ben super blij met de uitkomst. Een voedings allergie is lastig, sterkte in de uitzoeken van de probleem.
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » wo 20 jul 2011, 22:31

Even een kleine of topic maar wel denk ik handig te weten
we zijn vandaag weer bij de dermatoloog voor onze hond Broes geweest
en die is gecontroleerd op gisten
maar wat ze dus uitlegde was dat als je pukkels en korstjes hebt op de huid
je dus over bacterien spreekt, vaak gaat zo'n pukkel kapot met pus en dat gaat ontsteken
dus wie weet kan je hier wat mee

af en toe heeft Bert ook van die bultjes
soms denk ik wel eens dat het van het meuren en zweten in de kleedjes komt
ik doe er zelf eigenlijk weinig aan dan schoonmaken met een washand die nat is

voor de jeuk had ik van de dermatoloog te horen gekregen dat als de hond jeuk heeft
ik dan zijn buik moet afnemen met zemelenwater waarbij de zemelen dus geweekt zijn in heet water
of water met een scheut azijn in azijn leven bacterien niet graag

sterkte
an

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”