Huidprobleem

Marthe
Contacteer:

Re: Huidprobleem

Berichtdoor Marthe » do 21 jul 2011, 09:27

Bedankt voor het meedenken An! Jolie heeft echter geen jeuk, ze krabt niet overmatig aan de wondjes. De wondjes zitten ook redelijk symmetrisch op haar lijf, dat noemde de dierenarts toen in ieder geval als observatie.
Gisteren is het huidbiopt genomen, over 10 dagen krijgen we de uitslag daarvan.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 06 aug 2011, 21:41

De uitslag van het huidbiopt is binnen. De uitslag wordt door exogene factoren veroorzaakt, dus de reactie komt niet van binnenuit. HIermee lijkt een voedselallergie uitgesloten. M'n moeder denkt dat ze een reactie toont op de coniferen in de tuin, waar Jolie bijzonder graag in klimt.. Jolie is afgelopen week weer naar buiten gegaan (in de coniferen) en zit nu inderdaad wel weer onder de bultjes. Ik blijf het toch wel raar vinden dat ze zo snel zo intens reageert maar dat het ook lang duurt voordat het wegtrekt. Ze zou volgens mij misschien corticosteroïde gaan krijgen om de uitslag te verminderen. Als ze inderdaad door iets uit de tuin reageert, dan zou je verwachten dat het in het najaar minder wordt, omdat ze dan niet meer buiten komt. Het zou voor haar wel vervelend zijn als ze op iets uit de tuin eageert, wat ze is zo ontzettend graag buiten.

geertje

Berichtdoor geertje » za 06 aug 2011, 22:13

Ik reageer dus ook allergisch op coniferen en dat heb ik onmiddellijk na aanraking. Bij mij is de uitslag niet zo dicht tegen elkaar en niet zo dik. Misschien moet ik ook eens in de coniferen kruipen en een foto van de uitslag trekken.
Maar het klopt dan toch wel dat ze er dadelijk de reactie op krijgt.
Als je kan vinden wat het is kan je dat gewoon uit je tuin verwijderen en vervangen door een andere plant.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 06 aug 2011, 22:19

Als je kan vinden wat het is kan je dat gewoon uit je tuin verwijderen en vervangen door een andere plant.
Coniferen verwijderen als Jolie daar allergisch voor is??? nea_sm Dan zou je mijn moeders tuin moeten kennen, maar die heeft op het moment dat ze daar 26 jaar geleden kwam wonen coniferen geplant om privacy te creëeren in de tuin. Er staan dus heel veel en heel grote coniferen in de tuin..
Ik reageer inderdaad ook allergisch op coniferen, maar niet zo heftig als Jolie.

geertje

Berichtdoor geertje » za 06 aug 2011, 22:24

Coniferen verwijderen als Jolie daar allergisch voor is??? nea_sm Dan zou je mijn moeders tuin moeten kennen, maar die heeft op het moment dat ze daar 26 jaar geleden kwam wonen coniferen geplant om privacy te creëeren in de tuin. Er staan dus heel veel en heel grote coniferen in de tuin..
Ik reageer inderdaad ook allergisch op coniferen, maar niet zo heftig als Jolie.
Oei, dan gaan die coniferen niet weg mogen. Ik weet niet of het mogelijk is om er een net voor te spannen of zo....

geertje

Berichtdoor geertje » wo 10 aug 2011, 12:50

Ik heb vandaag planten moeten snoeien tussen de coniferen en mijn arm staat nu vol uitslag.
Het voelt alsof ik aan een brandnetel geweest ben, maar dan niet zo erg. Daarom heb ik geen behoefte om te krabben maar heb wel pijn.
Weet je ondertussen al of het van de coniferen komt?

Judith

Berichtdoor Judith » wo 10 aug 2011, 15:33

Misschien is het een idee om Jolie een truitje aan te doen als ze naar buiten gaat? Is het grootste gedellte van haar velletje in ieder geval bedekt..

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 22 aug 2011, 10:07

Jolie is, met uitzondering van afgelopen weekend, de afgelopen weken weinig tot niet buiten geweest. Vorig weekend moest ik de katten van mijn moeder verzorgen en had Jolie een kersverse uitbarsting van wondjes, terwijl ze dus niet buiten geweest was.. Dus dat maakt het coniferenverhaal weer wat minder waarschijnlijk.
Gisteren was haar huidje wel weer wat rustiger (ze heeft de hele week haar medisch truitje aan gehad). De 'korsten' zien er heel raar uit, het zijn zwarte plekken, maar ze liggen niet op de huid. Als ik een korstje heb, voel ik iets op mijn huid liggen, bij Jolie zijn die zwarte plekken haast "geïntegreerd" in de huid, je voelt geen ruwheid of verdikking. Tussen haar schouderbladen, waar ze eerder ook uitslag had, lijkt wel een soort vitiligo op te treden: dat is een hele lichte plek geworden. Zal ik vanavond een foto van uploaden, staat op mijn laptop thuis.
Photobucket heeft mijn foto's gedraaid, maar hieronder toch wat foto's om een indruk te krijgen van hoe haar uitbarsting er vorige week weer uit zag. Ik had nog even navraag bij de dierenarts gedaan: Jolie moet voor nu 8 weken hypoallergeen voer, omdat een voedselintolerantie toch niet middels biopt uitgesloten kon worden. Als dat het niet is, kan het een overgevoeligheid voor speeksel van vlooien zijn (maar hoe waarschijnlijk is dat bij een sphynx?). Als dat het ook niet is, dan kan ze nog voor een miljoen andere dingen allergisch zijn, wat niet onderzocht kan worden. Dan zal ze symptomatisch behandeld worden met anti-histaminicum (pillen daarvan verdroeg ze niet goed...) of prednison... Ik hoop echt dat het snel over is, Jolie haar heel huid ziet er gewoon heel erg raar, vlekkerig en onrustig uit.

Afbeelding

Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 22 aug 2011, 10:19

Die plekjes van de onderste foto heeft Sadie ook volgens mij.

Afbeelding

Die anderen zien er naar uit. :(
Groetjes Clem
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » ma 22 aug 2011, 11:19

Oh wat vervelend voor haar, arme poppemie

Vorige zomer heb ik ook eens horendol rondgelopen met Draako (maar dat waren dikke plaques, die stonden ook heet en hij had er zelf last van), dit jaar was het zo met Tubbie (dat zag er meer uit zoals bij Jolie en hij leek er geen last van te hebben.)

Bij Draako kwam ik er achter dat het kwam van de shampoo die ik niet voldoende verdunde, hij heeft het (tot nu toe) nooit meer weergekregen ...... Tubbie dat weten we de oorzaak niet: hij heeft een injectie gehad met cortisones en na een paar dagen was zijn huidje weer helemaal rustig en normaal ...... oorzaak onbekend en tot nu toe ook nog niet terug gekomen.

Mijn DA houdt het toch op enige vorm van contact-allergie want met voedselallergie zou het moeten terug komen. .......... Maar dan toch met iets wat er in de zomer wel is en in de winter niet (?)

Het is altijd een hele zoektocht als het woord "allergische reactie" uitgesproken wordt.

Ik hoop dat jullie er acher komen want prettig is het niet!!!!!!!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”