Alergie voor kitten melkvervanger

Renevo

Alergie voor kitten melkvervanger

Berichtdoor Renevo » do 23 jun 2011, 10:33

Hoi allemaal

Ik wil graag advies van de mensen op dit forum. Ik heb een nestje met 6 kittens. De moeder heb al vanaf de kittens 4 weken oud waren, niet zo heel veel zin ze te laten zogen. Ook is dit een grote nestje. De kittens krijg tussendoor wat flesvoeding erbij met melkvervanger van Royal Canin. De laatste drie dagen wil de moeder de kittens niet laten zogen, ze zijn wel al 5 1/2 weken. Ze eten allemaal reeds baby brokjes. Er zijn ook reeds drie kittens op nat voer. Echter heb ik een kitten, die alleen maar flesvoeding wil, hij blijk ook allergies te zijn voor de melkvervanger.
Enige advies?
Ik probeerde dit kitten zo snel mogentlijk op vaste eten te krijgen, maar ben bang als ik helemaal stopt met de melk dat hij snel gramme gaat verliesen. Intussen heb de arts alleen vetderm gegeeft, hij is te jong voor een injectie tegen inflammatie. Ik probeer de kitten ook om de twee dagen te wasssen om de huid so schoon mogentlijk te houden, ik was ook meteen dermatologies shampoo.

Alvast bedankt voor de reakties
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Re: Alergie voor kitten melkvervanger

Berichtdoor Anunaki » do 23 jun 2011, 10:48

Hoi Rene,

Zijn het allemaal kleine stippeltjes, of zijn het dikkere bobbels (eosinofiele plaques)?
Misschien was je hem wel te veel en komt het doordat je de natuurlijke vetlaag telkens weghaalt - dit klinkt raar voor mij want ik ben zelf nogal een wasfreak ;), maar soms kan je ook teveel wassen ;)

Vorig jaar had ik tubbie een echte viespeuk en ook gauw kleine stippeltjes (mama wou hem ook niet voeden) .... in den beginne waste ik hem ook haast alle dagen en dan werd de uitslag ook erger ... nadien kreeg ik hem zelfs niet meer proper met water en hypo-allergene shampoo, dan ben ik eens van pure miserie aan de amandelolie begonnen en dat ging veel beter. Maar die amandelolie was eigenlijk te geparfumeerd en nu heb ik zuivere kokos-olie van de apotheker. (zonder humane toevoegingen)
Het is niet goedkoop maar voor babyhuidjes is het echt een aanrader!

Bij een echte melkallergie hebben ze meestal ook diaree...... dan kan je misschien eens overstappen op geiten of paardenmelk, ik heb tegen mijn volgende nestje ook paardenmelk in de vriezer zitten.

Echt van melk veranderen vb. van RC naar Litterlac of KMR zou ikzelf in jouw plaats nu niet meer doen, hij is nu toch al bijna afgespeend ..... binnen een paar dagen is hij wel van die melk af.

Ontstekingsremmers is hij inderdaad te jong voor ..... je moet trouwens ook zien uit te vissen waarop hij zo reageert en dat is niet gemakkelijk ..... vorig jaar heb ik eens op de sukkel geweest met Draako en ik werd daar toen ook echt niet vrolijk van..... laat staan dat je het aan de hand hebt met zo'n klein prulletje.

Veel succes hoor, ik hoop voor jou dat hij snel de smaak te pakken zal hebben van de vaste voeding!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 23 jun 2011, 11:35

Hoi Hoi
Haal wat rauwe tartaar ,blikjes ADHills bij je DA ,maak daar een mooi smeuig geheel van,en ga ze dat voeren ,
Dan gaan ze groeien als kool,geen diaree ,en er zit geen melk in,

Als het mams allemaal te veel word ,loopt ze er ook bij weg ,,
Succes ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Renevo

Berichtdoor Renevo » do 23 jun 2011, 14:07

Bedankt voor de reactie. Het is inderdaad kleine stipjes, vooral op de poten, hoofd en staart. Het begon allemaal toe ik de voeding verhoogd van 2 maal per dag naar 4 maal per dag. Normaal wasse ik se ieder 5 dagen. Ik heb dit kitten pas meer begon te wassen toe ik merk dat hij huiduitslag vertoon.
Als die in bad is geweesd voelde de huid zachter aan. Wegens de allergie is de huid heel snel stug. Hij word inderdaad heel snel heel vies, bijna alsof er voedingsresten op zijn huid zit. De dierenarts heb de idee dat het een allergie is wegens de melk.
Ik haal vanmiddag nog zuiver kokos olie in huis. Duimen dat het help, ook krijg ik vanmiddag een paar blikjes royal canin baby in huis, hoop dat hij dat wel lusten.
Afbeelding

Renevo

Berichtdoor Renevo » do 23 jun 2011, 21:02

Bedankt Wil, de kokos olie heb direct geholpen, wat een verchil, de huid voel reeds soepel aan, en hij is een stuk schooner en ruik ook nog eens heerlijk. Ik heb een paar blikjes Hill kitten in huis gehaald en wat een wonder met hulp eet hij het wel, dus vandaag nog geen melk binnen. Nou duimen dat de huis snel opknapte.
Afbeelding

Renevo

Berichtdoor Renevo » vr 24 jun 2011, 22:27

Het gaat het goede kant op, twee dagen alleen maar blik eten binnen. De uitslag is een stuk beter. De kokosolie werkt prima, mijn mannetjie is bijna weer de oude. Bedankt voor al de hulp. Ben super blij mee. drinks_sm
Afbeelding

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”