acné of onderhuidse ontsteking?

sara_sphynxlover
Contacteer:

Re: acné of onderhuidse ontsteking?

Berichtdoor sara_sphynxlover » vr 13 apr 2012, 09:47

Bedankt fieken! Haha je maakt reclame voor de winkel waar ik werk ;-) ja zo'n drukker heb ik ook , maar vind dat heel onhandig.. die scrubhandschoen zal ik eens zien bij ons. Vroeger had ik ook zo een harde scrubhandschoen meer zoals een fijn handschoentje maar dat scrubde juist het huidvet in de huid vond ik!!! Ik had dat geprobeerd om gewoon te wassen en nadien zag ik dat die kat allemaal heel fijne zwarte puntjes kreeg op zijn lichaam :-(( dus ofwel te hard gedaan of er jusit in gewreven? gebruik ik nu alleen tussen de pootjes of zo of hun achterwerk om goed proper te te krijgen, niet meer op vlakke stukken van hun lichaam daar volstaat een washandje.
groetjes,
Sara
Afbeelding Afbeelding in loving memory of Sarandy's Sally Swoon † FIP

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » vr 13 apr 2012, 09:53

Hey Sara,

Ons Daisy heeft een krentebaard gehad en dit lijkt er heel erg op, alleen zat die krentenbaard dus op haar kin.
Er zaten zowel bovenhuidse (open) als onderhuidse "meeëters en ontstekingen". Ik moest haar een kuurtje Rilexine geven (antibiotica voor de huidontstekingen), dagelijks de open wondjes proberen schoon te maken door wrijven of zachtjes knijpen, daarna met een speciale ontsmettende shampoo (ben de naam effe kwijt) wassen en dan een laagje collodiaal zilvercréme erop. Ik heb dit 8 weken moeten doen (3X per dag) en nu is het al een dik half jaar weg......

Misschien heb je er wat aan, ik denk dat de Rilexine zeker geen kwaad kan in dit geval, want die zwarte puntjes zijn toch huidontstekingen hé? (onderhuids weliswaar, maar die moeten toch eerst weg?)
Hey Annemieke, bedankt voor je antwoord! Ja bij deze kater ook boven en onder de huid, maar zoveel!!! Dat had ik nog nooit gezien..
Ik heb je tip doorgegeven, hoop dat hun dierenarts de AB voorschrijft, het proberen waard.. Isobetadine heeft ook een shampoo, bedoel je deze? Ah collodial silver? Ja dat ken ik, heb dat ooit eens gegeven in het drinkwater van de katten zou naar het schijnt heel gezond zijn! Maar toen merkte ik geen verschil dus mee gestopt heb het nog in een flesje staan in poeder vorm.. bestaat dus ook in creme! Ga ik eens achter informeren: heb je dat gewoon bij de apotheek gekocht of moesten ze dat maken? Super resultaat wel dat het geeft :-) weliswaar na een lange behandeling maar als het nu voorgoed wegblijft... super!! Super bedankt, ik geeft het ook door!
groetjes,
Sara

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

acné of onderhuidse ontsteking?

Berichtdoor Clemmetje » do 24 mei 2012, 18:38

Sara, is er nog verbetering gekomen bij deze kat?
Groetjes Clem
Afbeelding

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » do 24 mei 2012, 18:52

hey Clem!
Ja ik denk het wel. Iemand was er mee bezig om hen te helpen.. zal toch wel resultaat misschien al hebben? Ik zal nog eens een mailtje sturen om te vragen, maar ze hebben het heel druk dus kan zijn dat ze pas laat antwoorden. Ik hoop het in elk geval, is wat esthetischer dan! Hij heeft er precies geen of heel weinig last van.
groetjes,
Sara

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » vr 25 mei 2012, 11:35

heeft er iemand van jullie die krentenbaard of die acne al eens op kweek gezet?
zou heel handig zijn want ook al word er gezegd van niet, dit is een zeldzame schimmel...
Afbeelding

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » vr 25 mei 2012, 22:46

Ah dat is een hele goeie opmerking!! Zelf nooit aan gedacht en de dierenarts ook niet.. wist niet dat het een schimmel kon zijn? Ik zal het de mensen mailen, hoop dat ze hun e-mails snel checken want het zou het katje toch kunnen helpen. Het is dat ik het nog nooit zo erg heb gezien, dat ik niet weet wat het is... moet wel een hardnekkige schimmel dan zijn, want hij heeft het al lang en is over heel zijn kopje??
groetjes,
Sara

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » vr 25 mei 2012, 22:47

zou heel handig zijn want ook al word er gezegd van niet, dit is een zeldzame schimmel...
En hoe zou je deze zeldzame schimmel dan moeten behandelen? AB? Of plaatselijke AB-crème of zoiets? Gek! Heb daar nog nooit van gehoord dat dat een schimmel kon zijn, maar hopelijk vinden ze het toch wat het is!!
groetjes,
Sara

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » za 26 mei 2012, 08:39

En hoe zou je deze zeldzame schimmel dan moeten behandelen? AB? Of plaatselijke AB-crème of zoiets? Gek! Heb daar nog nooit van gehoord dat dat een schimmel kon zijn, maar hopelijk vinden ze het toch wat het is!!
zoals je alle schimmels behandelt met itrafungol....
ik ben destijds met zihna naar de dierenkliniek i merelbeke gegaan en zelfs daar onder een blauwe vloeistof zagen ze niet dat het schimmel was.
Ik moest eetbakjes veranderen, feliway in stekker steken en nog meer maar helaas ging het niet weg.
Dus aan mijn dierenarts gevraagd om er kweek van te nemen.
ze is destijds behandelt geweest met itafungol en is nooit meer terug gekomen.
Je moet wel de combinatie van convenia met itrafungol doen, want door de puisten is er een ontsteking ook.
je moet het beiden aanpakken.
Afbeelding

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » do 31 mei 2012, 14:05

bedankt voor je reactie! Ik heb het doorgemaild maar helaas geen reactie.. :-( ik hoop dat het toch verbeterd is of ze iets gevonden hebben zodat het genezen is.. ja ontsteking was er: hier en daar een dikke bult! ik ga het zeker navragen en heb hier weer uitgeleerd, bedankt om het te delen :-) want zoals je zelf zegt soms is het voor de dierenartsen ook lang zoeken.. super dat het nooit meer is terug gekomen!!
groetjes,
Sara

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 31 mei 2012, 15:56

Jammer dat je niets meer hoort. Ik was wel benieuwd hoe het nu was.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”