Aangenaam: Poes & Muts + vraagje huidirritatie

CurlyDundee

Re: Aangenaam: Poes & Muts + vraagje huidirritatie

Berichtdoor CurlyDundee » di 24 apr 2012, 13:39

Hi,
had iemand dit al gesuggereerd?
http://www.felipedia.org/~felipedi/wiki ... pigmentosa
Vriendelijke groet,
Marjan Boonen
www.boonland.nl

asielkat

Berichtdoor asielkat » di 24 apr 2012, 19:36

Hier even de vertaling van dit stukje via google
dus is niet geheel gramaticaal goed ;)

en als ik het zo lees zou Bert er wel eens bij kunnen horen

Urticaria pigmentosa ('Devon hobbels') is een relatief veel voorkomende genetische ziekte van katten, dacht aan een voedingstekort zijn, omdat het reageert op essentiële vetzuur supplementen (EFA's). Het wordt vaak gemeld in Devon Rex en in de Sphinx katten (waar een familiale gen verantwoordelijk blijkt te zijn) [1] [2].

Pathogenese bij de kat is niet bekend, maar kan een immuun-gemedieerde reactie op dieet allergenen, omdat katten vaak bij toediening hypoallergeen dieet. Bij de mens, urticaria pigmentosa wordt in verband gebracht met cutaan mastceltumoren en zou wel eens het gevolg van een cutane stofwisselingsziekte van de mast celdifferentiatie en groeifactor, stamcellen factoren (SCF), die mestcel proliferatie veroorzaakt [3].

Essentiële vetzuren helpen bij het controleren van de verergering van maculopapulaire uitbarstingen, die meestal voorkomen op de ventrale stam. De symptomen kunnen verschijnen als vette seborroe op het hoofd en dorsum. Jeuk en gepigmenteerde maculae kunnen ook aanwezig zijn als de katten worden beïnvloed door secundaire bacteriële infectie [4].

Histologisch, urticaria pigmentosa verschijnt als perivasculaire te mastocytic en eosinofiele infiltraten in de dermis (Noli et al, 2004) te verspreiden. Mast cel neoplasie of metastase heeft niet te worden gemeld [5].

De aandoening lijkt te komen en gaan bij katten, en exacerbaties worden meestal bediend met prednisolon en / of essentiële vetzuur supplementen. In gevallen van ernstige jeuk, is de behandeling met cyclosporine veroorzaakte klinische remissie werd toegediend in doses van 7,5 mg / kg eenmaal daags oraal 2 uur voor de maaltijd gedurende 4 weken. Een 75% reductie in de initiële laesies en pruritus werden gerapporteerd [6].

Tilly

Berichtdoor Tilly » di 24 apr 2012, 19:48

Dit heeft mijn Buck.............

Hier de foto's toen het echt een explosie was en ik nog niet wist wat hij had.........en dus voor de behandeling, oktober 2011
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu tijdens behandeling.
Let wel, door de prednison is het zo goed als weg gegaan maar nu met de behandeling van Bioresonantie probeer ik hem van de prednison te krijgen. De pukkeltjes die je nu ziet kan door de behandeling Bio komen of doordat mijn man per ongeluk twee dagen een paar brokjes heeft gegeven als beloning :evil:

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik nadat er uit de biopten die van Buck zijn genomen de uitslag kreeg heeft hij AB gekregen want het was ook bacterieel geïnfecteerd en een korte kuur met prednison. Toen bleek dat dit niet afdoende was kreeg hij een vrij hoge dosis, 1x 2 tabletten per dag, dit was half december.
Het ging langzaam maar het ging steeds beter, zelfs het pigment trok weg. Tijdens deze periode heb ik nog een test gedaan om de konijnen tijdelijk uit huis te plaatsen. Tijdens deze 6 weken ging het steeds beter, met grote sprongen. Nadat de nijntjes weer terug waren kreeg Buck weer een piekje dus dacht toch dat het mede aan de nijntjes lag. Heb de zware beslissing genomen om ze uit huis te plaatsen. Ook toen ging het weer beter.
Toen hij een paar weken echt helemaal gaaf was werd het tijd om te proberen om de prednison af te bouwen.
De eerste poging ging niet zo goed. Binnen 24 uur had hij weer 15 tot 20 pukkels gekregen dus direct weer gestopt met het afbouwproces. Na overleg met de DA geef ik hem nu ipv gewoon droogvoer (Proplan) gekookte Haaks Barf (konijnenvlees) met pompoen. Het was niet makkelijk want Buck vond het in het begin niet lekker maar nu vindt hij het heerlijk. Sinds twee weken weer begonnen met afbouwen en nu gaat het beter. Op dit moment geef ik hem om de dag 1x 2 tabletten prednison. Hopelijk door Bioresonantie kan ik het geheel afbouwen maar dat zullen we moeten afwachten.
Groetjes, Tilly >^.^<

Judith

Berichtdoor Judith » vr 04 mei 2012, 13:23

is er al nieuws over het kale buikje van Poes?

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”