Schimmel

nisha's wonderland
Contacteer:

Re: Schimmel

Berichtdoor nisha's wonderland » ma 07 mei 2012, 15:30

de prijzen zijn apart te downloaden. http://www.safe4-be.com/files/Prijslijst_2010.pdf

ik neem altijd het proefpakket omdat je daar alleen het kuisprodukt 5liter mee betaald, de rest krijg je er gratis bij
ze leveren ook naar nederland uit
Afbeelding

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » di 08 mei 2012, 00:41

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik met je te doen heb! Een schimmel is inderdaad iets hardnekkig en moeilijk weg te krijgen.
Ik duim voor je dat het tij snel mag keren. Hou nog even moed.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 08 mei 2012, 08:20

Arme Stella.
Hou vol hoor.
We denken aan je.
Groetjes Clem
Afbeelding

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » di 08 mei 2012, 09:52

Gisteren weer de DA gesproken. Wat ik wilde met een tussentijdse kweek van alle dieren is niet mogelijk.
Want ze kunnen alleen de haard testen. Dus de dieren die niets vertonen weet je ook niet waar je moet testen dus dat zal dan als je een niet besmet plekje test geen resultaat opleveren, dus niet betrouwbaar. Waar de meningen enorm over verschillen zijn de behandelingen. De ene dierenarts zegt, alle dieren behandelen als besmet en de andere zegt, niet doen, ze hebben genoeg anti-stoffen en schimmels zitten overal. Zou ik alle dieren behandelen ben ik alleen al €900 kwijt aan itrafungol wacko_sm
Een alternatief zou zijn om die dieren die geen itrafungol krijgen te enten, welke vrij nieuw is, Insol® Dermatophyton. Het nadeel is dat deze 3 x gegeven moet worden maar deze kan ook weer een reactie teweeg brengen maar dan ben ik net zo duur uit.
Dan zullen de kosten met kweken en testen en schoonmaakmiddelen snel oplopen tot een totaal van bijna €1500
Ik wil er vanaf en merk dat ik er alles aan wil doen, maar wat ik doe is al veel. Maar waar trek je de grens?????
Ik ben wat dat betreft iemand die alles onder controle wilt hebben en dit heb ik niet onder controle.
Ik kan het niet zien, niet waarnemen en het lijkt een gevecht tegen het onzichtbare en daar heb ik moeite mee.
Ik weet het niet meer goed en denk dat ik gewoon door moet gaan zoals ik nu bezig ben.
Gewoon doorgaan met de behandelingen en poetsen en de tijd uit moet zitten dash1_sm
Duimen en hopen dat er snel mooi weer aan komt en blijven poetsen.
Helaas is het niet anders, wel laat ik bij Faylinn en Bimbo een kweek maken van de plek als de 2e week itrafungol er op zit.
Dan weten ze hoeveel schimmels en sporen er op zitten en hoop ik dat ik weet waar ik sta in de behandeling.
Maar tot die tijd moet ik gewoon doorgaan met poetsen.
Gisteren ben ik zelf ook naar de huisarts geweest want mijn handpalmen vertonen ook plekken.
Ik ben altijd wel gevoelig voor sterke schoonmaakmiddelen, dus voor de huisarts was het niet duidelijk of het ringworm is of een eczeem plek is. Dus nu moet ik ook mijn handen 2 x daags insmeren met daktarin.
Als dit over 2 weken niet weg is dan krijg ik een eczeemzalf.
Je wordt vies van alles als je er bij nadenkt. Ik krijg bijna smetvrees.
Je wilt niet weten, ik maak het eten klaar met handschoenen aan.
Iedere dag maak ik de stofzuiger (dyson) leeg en ontsmet deze en dank denk ik, is dat alles wat er in zit.
Schoon dweil water.
Ik moet oppassen dat ik niet door draai help_sm
Een vriendin van me heeft paarden en zei me dat haar dierenarts er gisteren was en ook daar mijn verhaal heeft voorgelegd.
Deze deed er luchtig over en zei, overal zitten schimmels. Hij was het met de behandeling van mijn DA eens en ook de DA van de fokker van Faylinn.
Het heeft te maken met verminderde weerstand en jonge dieren zijn er vatbaarder voor.
Mijn verstand zegt, het gaat wel over en je bent goed bezig, maar mijn gevoel zegt hele andere dingen.
Ik wil er NU vanaf, maar dat is helaas niet mogelijk cray2_sm
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 08 mei 2012, 09:56

Wat is dit moeilijk zeg.
Ik kan mij voorstellen dat je hiervan zou kunnen doordraaien.
En net wat je zegt wat is wijsheid.
Je hoort dan verschillende meningen, visies, ervaringen en wat is de juiste.
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe.
Dikke knuffel van hier.
Groetjes Clem
Afbeelding

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » di 08 mei 2012, 21:03

Hoi Stella,
Het schoot me vandaag te binnen dat Doezeltje van Buddykat ook een schimmel heeft gehad die besmettelijk was en zelfs op de mensen overging. Anders moet je bij Nautje eens informeren of het iets soortgelijks is en wat zij eraan moeten doen hebben.
Ik kan me voorstellen dat jij nu zo naderhand gek wordt van al dat gepoets en de twijfel of alles wel goed komt!
Sterkte

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 08 mei 2012, 21:22

Hoi Fieken
meid ik heb zo vreselijk met je te doen ,juist omdat ik weet waar je doorheen gaat
Ja je wordt er gek van je vecht tegen de lucht want je ziet niks en weet ook niet waar je iets kan zien of vinden ,

Wij hadden toen ook een cattery en dan moeten alle dieren gedaan worden wij waren over de 5000 gulden kwijt en een levenslange fobie ,we hebben toen ook de pony's weggedaan omdat die heel vaak schimmel hebben ,

Ik wou dat we iets voor je konden doen ,maar helaas niks ,ja spug hier je gal dat je het even eruit kan gooien
Het enige opbeurende wat ik je kan zeggen is JE KOMT ERAF!!!!!!!!!!!!

onwijs veel beterschap met je handen ,
mega dikke kiss2_sm kiss2_sm kiss2_sm kiss2_sm kiss2_sm kiss2_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 08 mei 2012, 22:12

Jeetje ik word al depri van je verhaal laat staan als je er zelf midden in zit. Ik vind het zo rot voor je bah maar denk dat je wel op de goede weg bent. Zo te horen ga je alles heel grondig te lijf, hou vol!
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 10 mei 2012, 20:37

Hoe gaat het nu daar Stella?
Groetjes Clem
Afbeelding

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » vr 11 mei 2012, 09:18

Lief dat je er naar vraagt, Clemmetje.
We zitten nu halverwege het traject en jeetje wat ben ik moe en heb een pijn.
Ik moet zeggen dat het me zwaar valt.
Maar ik zie bij Faylinn goede herstel, de huid heeft alweer de normale kleur en ziet er heel rustig uit.
Je ziet alleen de littekens van het biopt. Bij Bimbo begint het ook al rustiger te worden, daar is de huid nog rood van.
Faylinn zit nu in de 2e week van itrafungol en Bimbo begint zaterdag weer.
Nu een paar goede werkhandschoenen gekocht en mijn handen zien er ook weer mooi uit.
Ik weet niet zeker of het ook ringworm was???
Aangezien de incubatie tijd allang verstreken is en de andere dieren helemaal niets vertonen en na nog een holistische DA gesproken te hebben, is besloten om gewoon verder te gaan met behandelen zoals we nu bezig zijn, ze zegt dat het z'n vergif is wat de dieren krijgen.
Dieren die een goede conditie hebben en voldoende weerstand en geen stress hebben is de kans kleiner om het te krijgen.
Ik heb zoveel lopen poetsen en echt alles gecleand, dat ik hoop dat ik het een eind onder controle heb, maar natuurlijk is het koffie dik kijken, want je het niet.
Wel heb ik de tip van Barbara aangenomen en de Safe4 besteld,
Die kwam gisteren binnen. Klinkt misschien heel raar, maar het geeft me wel een rustiger gevoel.
Ik was met chloor aan de gang, maar dan moet je altijd oppassen voor de dieren.
Het stinkt alsof je in een zwembad zit en dit ruikt lekker fris en heb je het idee dat je gewoon met een schoonmaakmiddel aan de slag bent en hoef je niet alles naderhand nogmaals af te nemen omdat je bang bent dat de dieren het per ongeluk oplikken.
Dus dat scheelt weer een keer extra soppen en het plakt niet zoals de imaverol.
Daarnaast heb ik van Manoe ook homeopathische korrels voor behandeling van binnen uit kiss2_sm
Volgende week zaterdag wil ik weer naar de DA om een schimmelkweek te laten maken van die 2.
Dan hoop ik dat met al het gepoets toch resultaten te hebben!!!
Maar vanmiddag krijg ik een heerlijke ontspanningsmassage. Geregeld door mijn vriendin kiss2_sm
Wat moet ik zonder mijn vriendinnen!!!!!!
Maar nog blijer zou ik zijn als we er vanaf zijn en weer het gewone leven op kunnen pakken.
Faylinn maakte wat gedrag betreft goede stappen, maar omdat je nu alles moet ontlopen ben ik weer een eind terug bij af.
Dat zien we wel weer als we vrij van schimmels zijn, dan gaan we daar wel weer mee aan de slag.
Dus nu nog een kopje koffie, al een wandeling in het bos er op zitten en dan gaan we weer aan de slag wink_sm
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”