Schimmel

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Schimmel

Berichtdoor Clemmetje » vr 11 mei 2012, 09:22

Je klinkt een stuk relaxter gelukkig.
Alsof je toch wat meer controle erover hebt.
Fijn dat je nu wat prettiger kunt schoonmaken en het daardoor ook wat werk scheelt.
Ik hoop zo voor je dat je er gauw helemaal vanaf bent.
Petje af hoor good_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 11 mei 2012, 12:06

Hoi Hoi
fijn dat je zelf nu een beetje rustiger bent ,en de spullen via Barbara wel lekker ruiken ;)
Wat raar dat ze niet zeker weten of het schimmel was (is)
hebben ze dan geen kweek afgenomen ,of met de woodlamp gekeken ,?

Wat heerlijk dat je vanmiddag een verwen middag krijgt!!!! zonder vrienden ben je nergens ,de echte vrienden moet je ook koesteren ,
Ga lekker genieten meid je verdiend het zo ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » za 12 mei 2012, 00:28

ik ben blij dat ze in de smaak vallen, ik vind het zalige produkten om mee te werken, ook niet schhadelijk voor je handen en plakkerig op je kasten. een heerlijke reukje in huis, dat vrij lang blijft hangen en zoals je ook zelf zegt, geruster voor je schatjes ook. dat scheelt al een pak. veel schoonmaakplezier nu AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

wat betreft een woodlamp, de meeste schimmels zijn hieronder niet echt zichtbaar. alleen een kweek kan uitsluitsel geven. hebben ze dit gedaan bij je?

in elk geval veel sterkte en moed nog en geef vooral niet op!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » za 12 mei 2012, 17:20

Nee ze hebben bij Faylinn een huid biopt genomen en dat is onderzocht door een patholoog anatoom.
Dus onder een roesje stukjes huid weggenomen met een appelboortje.Vandaar ook de 2 hechtingen.
Ik ben vergeten te vragen welke schimmel het was scratch_sm
Met de woodse lamp was Fayllin negatief!
Bimbo is niet getest, want die was met de rode plek standaard verdacht dus ging ze ook gelijk aan de itrafungol.
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 12 mei 2012, 17:25

Hoi Stella
hoe gaat tie met jou ,trek je het nog een beetje ?
Dat wij schimmel hadden is ook zo lang geleden toen werd er wel met de lamp gekeken
Je deed de tandeborsteltest ,die werd opgestuurd

Dat lijkt me eng dat ze door de schimmel een stukje huid weggehaald hebben .had die 2 hechtingen wel gezien ,maar daar niet aan gedacht
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » ma 14 mei 2012, 16:22

Hoi Wil, omdat ze in de eerste instantie niet aan schimmels dachten hebben ze de bioptie genomen, als je er bij nadenkt inderdaad eng. Maar ben toch van binnenuit aan het behandelen, dus dat zal wel goed gaan.
Morgen heb ik een afspraak bij de DA om een schimmelkweek met tandenborstel te maken.
Ik moet zeggen dat het er heel mooi uit ziet bij beide honden.
En tot op heden zie ik nog steeds niets bij onze andere dieren, ik hoop dat ik nu uit de gevarenzone ben wat besmetting van mijn andere dieren. Maar Faylinn begint loops te worden, haar eerste loopsheid. Vaak neemt dan de weerstand van de hond ook iets af, dus ik vind het helemaal niets. Hoopte dat ze er toch nog even mee had gewacht tot alles achter de rug was.
Ik zelf zit er momenteel aardig doorheen. Ben door de pijn nog meer afgevallen. Ik begin nu echt broodmager te worden.
Ik kan niet stoppen met poetsen, bijna dwangmatig bezig.
Het is zo erg dat ik zelfs het kunstgras buiten aan het stofzuigen ben en aan het ontsmetten.
Maar de quarantaine is ook vreselijk, vooral als je vriendin haar hond overlijdt en je alleen kunt bellen cray2_sm
Wat haat ik die k*t schimmels. Vooral nu!!!
Maar we gaan door tot het voorbij is!!
Hier zoals het nu bij Faylinn er uit ziet, eigenlijk is er bijna niets meer te zien
Afbeelding
En dit is de hals van Bimbo
Afbeelding
Weer spannende dagen voor de uitslag hier van binnen is, wat een tussentijdse uitslag zal zijn.
Faylinn morgen de laatste dag van de 2e week en Bimbo is halverwege de 2e week itrafungol.
Zaterdag 2 Juni hebben ze medicatie kuur er op zitten, dan weer testen en duimen en hopen dat ze dan negatief testen!!!
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 14 mei 2012, 16:32

Kan me voorstellen dat je het meer dan spuugzat bent Stella!! En dan ook nog het overleiden van Jesse erbij en je alleen maar kan bellen. Bah! Ik hoop dat de uitslag negatief zal zijn en Faylinn geen terugval krijgt van de loopsheid. Tussen het poetsen door ook een beetje aan jezelf denken hoor! Anders lig je straks weken plat na het poetsen en dat is ook niet de bedoeling.
Sterkte met alles
Afbeelding

AMaelaMin

Berichtdoor AMaelaMin » ma 14 mei 2012, 18:29

Wij hebben hier ook ooit schimmel gehad. Helemaal paranoide wordt je ervan. Je ziet op het eind overal sporen vliegen..

Waar ik toen heel blij mee was, zijn de reinigingsmiddelen die zich door de lucht verspreiden en in 1 keer je hele kamer of huis van sporen ontdoen. Rookkaarsen bijvoorbeeld. De rook komt overal en je huis is in 1 keer sporenvrij. Wel alle kasten opzetten en de brandweer waarschuwen, want er komt een hoop rook vanaf. Oh en de dieren uit de kamer en daarna alles afdoen met een doekje, want het is wel giftig.

Wat niet giftig is, is F10. De F10 maakt ook schimmel dood, naast een hele hoop andere bacterieen en virussen. Het is het schoonmaakmiddel dat de meeste dingen doodt dus echt een aanrader. Je hebt ook een F10 fogger of granaat die een mist van ontsmettingsmiddel door je kamer heen verspreid. Dan komt het schoonmaakmiddel in alle hoekjes en gaatjes en hoef je je ook niet zo suf te poetsen, maar haal je je dieren uit de kamer, ga je even wat anders doen en die ruimte is ontsmet.
http://www.F10biocare.co.uk/af.html

Sterkte! Hopelijk ben je er snel vanaf.

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » ma 14 mei 2012, 18:37

je link werkt niet...

die F10 hoe lang laat je het huis dan vrij van katten?
Afbeelding

moderator 1
Moderator

Berichtdoor moderator 1 » ma 14 mei 2012, 18:44

De link is inmiddels aangepast.
Afbeelding

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”