Bult op zijn kop?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Bult op zijn kop?

Berichtdoor Clemmetje » zo 01 jul 2012, 14:20

Dat is inderdaad een serieuze bult. Ziet er voor mijn gevoel niet uit als een ontsteking zoals ik hem ken van Averell zijn mee-eters.
Misschien inderdaad een reactie op de zon.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 01 jul 2012, 17:28

Lijkt inderdaad wel met de zon te maken te hebben als je opvalt dat het steeds opkomt met zonnig weer. Misschien dat het de talgproductie stimuleert. Maar zoals je zegt: in ieder geval geen tumor, die zou niet verdwijnen. Ik zou het wel in de gaten houden, ook het verloop ervan en wanneer en hoe het opkomt en verdwijnt.
Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » zo 01 jul 2012, 17:43

Ja, als er weer zo'n bult komt, ga ik weer een foto maken, vergelijken en kijken in welke omstandigheden de bult is opgekomen. Ook exact tellen hoe lang het duurt totdat deze weer wegtrekt. In elke geval doet het geen pijn. Ik kan er op drukken of in knijpen, maar hij geeft geen kick. Hij heeft er ook geen last van, is dan nog altijd even stout en speels. Het ziet er alleen heel lelijk uit!

Maar jullie hebben dus het geluk dat jullie swinkje niet af en toe zo lelijk is. Het ziet er werkelijk niet uit. En twee keer bijna op dezelfde plek, boven zijn ogen op het koppie. Het derde oog.

Afbeelding
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 01 jul 2012, 21:17

Hoi Sharon
meid dat is zeker een rare bult ,geen een van ons hier heeft dat gehad ,druk hij ergens ze koppie tegen als hij ergens ligt ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 01 jul 2012, 21:17

Ach de arme vent, het ziet er echt niet uit.
Maar wel fijn dat het spontaan weg gaat.
Groetjes Clem
Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » ma 02 jul 2012, 09:00

Hoi Sharon
meid dat is zeker een rare bult ,geen een van ons hier heeft dat gehad ,druk hij ergens ze koppie tegen als hij ergens ligt ?
Hij drukt overal zijn koppie tegen als hij ligt, zit of staat. Ik dacht misschien dat het de dode plant met scherpe takken die buiten staat kon zijn, waar hij steeds met zijn neus in zit en waar hij steeds aan knaagt. Misschien hard geprikt. Maar ja, krijg je daarvan een bult? (plant heb ik weggehaald, sud als dat het is dan kan het niet meer gebeuren)

Ik dacht dat het ook kon zijn dat hij zijn kop heeft gestoten, want hij is erg ruw en lomp en heeft vaker overal schaafwondjes van te wild spelen.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Odett

Berichtdoor Odett » ma 02 jul 2012, 12:35

Mijn kater kan slecht tegen de zon en krijgt ook uitslag in de vorm van rode bulten en die trekken na een dag of 2 ook weer weg, maar die zijn lang niet zo groot als deze. Als je naar de dierenarts gaat zou ik ook even een foto meenemen (voor het geval het alweer geslonken is).
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Daantje

Berichtdoor Daantje » ma 02 jul 2012, 16:34

Ach gosh wat sneu! Het ziet er inderdaad wel zielig uit zon afgezaagde eenhoorn bult!
Hier ook nog nooit meegemaakt maar de kat van mijn ouders, met haar, had wel een keer een hele grote bult op zn kin. Was ook een talgbult. Die heb ik uitgeknepen en daarna nog een keer de volgende dag en toen was ie ook snel weg. Kwam echt ontsteking uit, wit met een beetje bloed. Deed hem trouwens wel pijn want hij wilde niet dat je eraan zat.
Ik zou het inderdaad even in de gaten houden om te kijken of je erachter kunt komen hoe hij dit heeft opgelopen.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 02 jul 2012, 18:28

Hoi Hoi
Zou inderdaad als hij geprikt wordt kunnen ,ik hoop nu je de plant weg hebt dat dat de oorzaak geweest is zou mooi wezen ,lijkt ook of er 2 plekjes zitten met een rode stip ,
kan hij met speelgoed pakken ergens onder ,tegen iets aankomen ?

Knap Daan dat je dat gedaan hebt ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » di 03 jul 2012, 08:17

Hoi Hoi
Zou inderdaad als hij geprikt wordt kunnen ,ik hoop nu je de plant weg hebt dat dat de oorzaak geweest is zou mooi wezen ,lijkt ook of er 2 plekjes zitten met een rode stip ,
kan hij met speelgoed pakken ergens onder ,tegen iets aankomen ?

Knap Daan dat je dat gedaan hebt ;)
Dat rood komt echt omdat ik eraan gezeten heb. Uitgeknepen. Daarvoor was het niet rood, maar een bult onder een huidlaag. Ik denk dat het is wat Daantje zegt: een talgbult. Na het uitknijpen, verdwijnt het binnen twee dagen.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”