Iemand enig idee wat dit is? (rare plek op pootje)

Faysterr

Iemand enig idee wat dit is? (rare plek op pootje)

Berichtdoor Faysterr » zo 25 nov 2012, 21:51

Hallo allen!

Mijn vriend en ik kwamen net thuis van 'n verjaardag en ineens tref ik deze plek aan op Zootje haar pootje.

Afbeelding

Het doet haar geen pijn, het is dezelfde temperatuur als de rest van haar pootje, het is alleen ruwer. En zoals te zien is het midden van de plek wat donkerder van kleur. De plek is ons niet eerder op gevallen..

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn en wat ik er eventueel wel of juist niet aan doen kan of moet ik hiervoor de DA inschakelen? (waar Zootje sinds de 2,5e maand dat we haar hebben pas 6x is geweest ivm niezen, ontstoken oogjes en ellende.. rolleyes1_sm )

Thanx!!

En een knuffel van Zootje en haar zielige pootje wink3_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Iemand enig idee wat dit is? (rare plek op pootje)

Berichtdoor Clemmetje » zo 25 nov 2012, 22:19

Heel apart.
Is het randje donkerder dan de rest?
Groetjes Clem
Afbeelding

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » zo 25 nov 2012, 23:29

Nee.. in het midden zit een donker plekje, de rest is dezelfde kleur!

Maf he?

Nancy

Berichtdoor Nancy » zo 25 nov 2012, 23:43

oei , amai jullie zullen wel geschrokken zijn , toen je van het feestje terug kwam huh_sm
ik kan je helaas niet helpen! ik hoop dat je snel weet wat het zou kunnen zijn, anders toch maar even naar de dierenarts gaan hoor, dikke knuffel van ons
gr nancy
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » zo 25 nov 2012, 23:44

Zeker een gek plekje. Ook vreemd dat het niet eerder is opgemerkt. Waarschijnlijk dus niet vanaf kleins. Zou het in ieder geval in de gaten houden qua veranderingen.
Groetjes, Tilly >^.^<

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » zo 25 nov 2012, 23:47

Ja.. tis echt lastig! Toen wij het ontdekt een aan het voelen en bekijken waren, pakte mijn vriend haar velletje ook samen, (echt weer zo'n mannen actie.. voor 't zelfde geld schreeuwde ze het uit van de pijn!) maar.. daar reageerde ze eigenlijk niet op. Dus het lijkt haar geen pijn te doen?

Maar ja.. 2 weken terug toen braken ze hier ook samen de tent af, terwijl Zinzel twee dik ontstoken oogjes had en begon te snotteren. Heb toen ook de DA gebeld, kon meteen terrecht en bleek meneer 39,8 graden koorts te hebben, dikke keelontsteking die al naar zijn bronchiën zakte en twee flink ontstoken oogjes (en dat in, naar wat ik kon zien een dag tijd...) terwijl hij dus nog als 'n gek door het huis scheurde. Dus ze zijn zóóó bikkelhard voor zich zelf!

Ik zit er in elk geval boven op.. of nou ja.. ik hou het goed in de gaten, bij een negatieve verandering bel ik meteen! Voor nu laat ik het maar even zo denk ik? Denk nameljik ook dat elke vorm van zalf die ik er op smeren zal madammeke er af likt met al die gevolgen van dien weer wink3_sm

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » zo 25 nov 2012, 23:51

Nee, Tily, het is echt iets recents (ik weet alleen niet hoe recent) maar we knuffelen en spelen dagelijks uitgebreid, geven haar 4x per dag medicijnen door middel van 'n spuitje en ik het viel mij nu op terwijl ze aan het drinken was, en ze dus gewoon op de grond stond. Dus als ze het echt langer had dan hadden mijn vriend of ik het wel moeten zien.

Ik vermoed zelf dat ze zich verbrand heeft.. en mijn vriend vertelde net wel dat ze gisteren achter de oven langs liep terwijl deze nog heet was (is zo'n ouderwetse oven/ding met fornhuis er op zeg maar)

Maar dan zou je denken dat ze zich toch op meerdere plekken verbrand zou hebben? En dat het pijn zou doen?

Dat ze zich schraal heeft gelikt lijkt me ook onwaarschijnlijk, mede omdat het middenste plekje donkerder is..

Nou ja.. ik hou het gewoon in de gaten.. en mochten jullie tips hebben, zijn die uiteraard welkom!

Dani

Berichtdoor Dani » ma 26 nov 2012, 00:04

Hoi Fay,

Niet leuk voor je dat je al zo vaak met Zoë naar de DA moest gaan. sad3_sm Ik hoop dat het plekje misschien gauw ook weer vanzelf gaat verdwijnen en je niet alweer moet gaan.
Het zal héél leuk zijn als je binnenkort met een (foto) update komt van Zinzel&Zoë. Zoë zal wel enorm zijn gegroeid intussen. Ben wel enorm benieuwd naar het wel en wee van die twee. lol_sm lol_sm

Groetjes van Dani yes_sm
Lieve groetjes van Dani & Lepeltje en natuurlijk nu ook Biscuitje:-)

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 26 nov 2012, 00:29

Het lijkt een beetje op schimmel... hebben jullie zelf last van ruwe plekjes die jeuken? Zou toch wel even naar de da gaan...
Afbeelding

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » ma 26 nov 2012, 07:43

Ja, ik heb gister avond nog eens goed gekeken en het zag er ook echt ruw uit. En.. Ik heb zelf wel wat exceem plekjes op mijn handen waar ik druk voor aan het smeren ben maar ik wist niet beter dan dat het NIET besmettelijk was! Toch maar even langs de DA dan maar..

En Dani, ik wil jou al de hele week mailen maar vergeet het steeds!! wacko_sm

Ik lig nu nog in bed vanaf mijn tel en zal straks vanaf mijn lappie wat nieuwe foto's plaatsen en jou mailen! Heb namelijk leuk nieuws lol_sm !!

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”