Net of hij vervelt

LenseL

Net of hij vervelt

Berichtdoor LenseL » wo 20 mar 2013, 19:44

Even een vraagje,

een tijdje geleden heb ik de tip opgevangen om je sphynx in te smeren met kokosolie voor het wassen,
nu ben ik hier op het forum aan het lezen geweest en blijkbaar gebruiken velen van jullie dit toch ook.

nu een paar weken geleden ben ik dus een pot pure kokosolie gaan halen in de natuurwinkel,
en meteen uitgeprobeerd of het werkte. Dit was ook zo en het vuil op de moeilijkste plaatsen zoals de liezen
kwam er meteen gemakkelijker af.

Ze waren lekker zacht en proper, maar de volgende dag begon Sox (mijn zwarte sphynx) allemaal velletjes te krijgen en zijn huidje voelde een beetje ruw aan.
Na die 1ne keer heb ik het dus niet meer gebruikt. (heb er ook geen foto van ofzo)

Zou het kunnen dat ik misschien teveel kokosolie gebruikt heb en het er daarom niet goed mee afgekomen is tijdens het wassen? dat de velletjes gewoon opgedroogde kokosolie waren ofzo?

Ik twijfelde eerst of het de kokosolie was of de nieuwe shampoo (zo dom geweest van die dag 2 nieuwe producten uit te proberen dus wist eerst niet welk van de 2 het probleem veroorzaakte)
Maar de shampoo heb ik achteraf nog wel gebruikt en heb het niet meer voorgehad dus ik denk dat het de kokosolie was. (de shampoo is van jean peau voor puppy's en kittens)

Iemand die dit misschien herkent of denkt te weten hoe het komt?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Net of hij vervelt

Berichtdoor Wil » wo 20 mar 2013, 20:15

Hoi Hoi
de cocosolie werkt perfect wij wassen er ook de kittens mee ,
Ik denk dat je of niet goed afgespoeld hebt ,of dat het inderdaad van de schampoo komt

Ik gebruik ook veel cocosolie en nooit problemen gehad ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

marisser

Berichtdoor marisser » wo 20 mar 2013, 20:27

Ik denk ook niet dat het aan de cocosolie ligt,
Maar aan de shampoo ga ze maar wassen met baby shampoo!
Wel de neutrale niet met een geur of zo.
Hier gaat het daar super mee.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik jou shampoo niet ken hoor.

Gr. Maris

Dani

Berichtdoor Dani » wo 20 mar 2013, 20:42

Ik heb vaak last van huid allergieën door toiletartikelen en wasmiddelen. Op aanraden van mijn arts gebruik ik producten van Zarqa. Ze hebben ook een showergel van dit merk van 500ml(halve liter) voor 6,87 euro bij topdrogist. Hier zitten geen:
- 0% parabenen
- 0% parfum
- 0% ftalaten en phenoxyethanol
- 0% kleurstoffen
- 0% paraffine
- 0% allergenen
in.

Sommige mensen en dieren kunnen ook geen kokosolie verdragen zoals ik. Dus zou je iets willen gebruiken zonder dat dit een reactie uitlokt dan kan ik je dit aanraden:-)
Lieve groetjes van Dani & Lepeltje en natuurlijk nu ook Biscuitje:-)

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » wo 20 mar 2013, 20:56

Ik herken het wel dat het lijkt alsof je kat verveld maar dat het eigenlijk de kokos nog is..
Dus dat zou het zeker kunnen zijn, je shampoo ken ik ook niet. Gebruik zelf babyshower van zwitsal. Zou het anders nog eens uitproberen en dan goed na wassen en afspoelen, lekker insoppen met de shampoo erna en goed afspoelen toppie_sm

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » wo 20 mar 2013, 21:50

Ik was ze hier ook met de babywashgel van zwitsal en niemand reageert erop. Sommige schrijven hier dat ze shampoo gebruiken maar ze hebben geen haar dus shampoo is zeker niet goed voor hun huidje.

LenseL

Berichtdoor LenseL » wo 20 mar 2013, 22:19

Ik heb eerst ook baby shampoo van zwitsal gebruikt, maar ik had het gevoel dat ze hier een droge huid door kregen. Nu de shampoo is het niet (denk ik) want die gebruik ik nog steeds.

Misschien moet ik het nog maar eens proberen en wat minder gebruiken en beter afspoelen
niet dat ze hier al te graag gewassen worden maar wat moet dat moet eh ^^

Hij heeft er achteraf gezien toen eigelijk geen last van gehad ofzo en zijn velletje lag ook niet open maar ik vondt het toch maar een beetje raar dus daarom mijn vraag of iemand dit nog al gezien had :)

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » wo 20 mar 2013, 22:48

Er is een verschil tussen shampoo en washgel. Shampoo is voor het haar en washgel voor de huid. Shampoo ontvet, er zitten andere bestanddelen in dan in washgel (wat veel zachter) omdat onze haren veel onderheviger zijn aan vervuiling, weersinvloeden enz... We lopen er constant mee bloot en met ons lichaam niet, vandaar. Dus als jij hun wast met shampoo ondanks dat ze geen haar hebben droogt hun huid uit dat is normaal. Je moet je eens proberen te wassen met shampoo een paar dagen je zal het verschil wel merken. Wij hebben toch ook douchegel.....

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » wo 20 mar 2013, 23:03

Sommige mensen/dieren kunnen inderdaad allergisch zijn voor kokos. Maar een allergie had er anders uitgezien, dan was er ook wel roodheid geweest.

Ik gebruik zelf ook kokos olie maar heb nog nooit gehad dat ik daarna iets vellerigs zag.
Ik heb wel dat als de kokosolie er niet goed genoeg afgewassen is ze meer vuil aantrekken, en ook stof. Misschien is het dat?
Dus zoals Maaike zegt iets beter nawassen de volgende keer.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

LenseL

Berichtdoor LenseL » wo 20 mar 2013, 23:12

De shampoo van jean peau heb ik gekocht om eens wat anders uit te probere dan die van zwitsal,
ik had er hier op het forum over gelezen dus ik dacht ik probeer het eens.
nu ze reageren er niet slecht op dus ik ga de bus wel gebruiken tot ze leeg is.
maar misschien kan ik volgende keer dan eens een wasgel gebruiken van zwitsal ofzo.

ik ga de kokosolie zeker nog eens uitproberen misschien is het toch dat ik hem niet goed genoeg afgespoeld heb en is het volgende keer geen probleem meer.

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”