Rode, jeukende uitslag

Baccara

Rode, jeukende uitslag

Berichtdoor Baccara » di 26 mar 2013, 11:45

Hey,
Ivy heeft sinds zondag uitslag onder haar oksels. Nadat ik haar gewassen had werd het rood, maar na een paar uur trok het weer weg. Ik dacht dat het misschien door het wassen kwam. Maar vanmorgen was de uitslag weer terug en ze likt en bijt er constant aan, tot bloedens toe zelfs.

Dus ik vroeg me af of iemand weet wat het is en misschien tips heeft. Ik wil niet meteen naar de dierenarts rennen maar vind het ook zielig als ze jeuk of pijn heeft. Wat kan ik doen om de jeuk/pijn te verzachten?
Bijlagen
uitslag.jpg
uitslag.jpg (25.8 KiB) 1288 keer bekeken

RenskeZee

Re: Rode, jeukende uitslag

Berichtdoor RenskeZee » di 26 mar 2013, 13:38

Dit klinkt bekend. Hier heb ik momenteel ook een die uitslag heeft door het wassen. Je kunt even aankijken of het bij jou wel vanzelf verdwijnt. Maar als het over een paar dagen nog niet weg is, zou ik toch even langs de dierenarts. Het hangt er ook even vanaf hoeveel last Ivy er van heeft. Als ze tot bloedens toe bijt zal ze wel behoorlijk jeuk hebben. In dat geval zou ik al eerder even langs gaan. De dierenarts kan dan in elk geval iets tegen de jeuk geven.

Ik zou in elk geval de huid maar even met rust laten nu en er even niks anders opsmeren.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Baccara

Berichtdoor Baccara » di 26 mar 2013, 14:07

Bedankt voor je reactie.
Ik wil straks even met haar langs de dierenarts gaan. Ze blijft maar er aan bijten en ik zie net dat ze het ook al op haar kopje heeft. Ze vind het momenteel ook niet fijn als er iemand aan haar zit, dus ik denk dat ze er behoorlijk last van heeft. Arm dier...

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » di 26 mar 2013, 14:11

Het is wel best dat je eens bij de dierenarts gaat.
Had je ze al eens eerder gewassen en had ze toen ook al
last van uitslag? Dan zou je toch al kunnen zien of het van het wassen
is.
Groetjes Hildeke

Baccara

Berichtdoor Baccara » di 26 mar 2013, 14:19

Ik was haar 1 keer in de week met zwitsal en ze heeft nog nooit ergens last van gehad. Maar het is zich nu ook uit aan't breiden naar andere delen van het lichaam dus ik ga sowieso straks even met haar naar de dierenarts. Het zat eerst alleen onder haar oksels maar nu zit het ook al boven haar oog en een beetje op haar buik. Ik denk niet dat het door het wassen komt eerlijk gezegd. Eerder een allergische reactie ergens op.

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » di 26 mar 2013, 14:21

Ik denk dus ook niet dat het van het wassen komt want dan zou ze het al
eerder gehad hebben.
Hopelijk komt er een oplossing.
Groetjes Hildeke

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » di 26 mar 2013, 14:32

Dat hoeft niet per se hoor, allergie (op wassen of eten) kan zomaar ineens verschijnen. Het wassen ging hier altijd zonder probleem, tot het ook ineens mis was.
Maar het kan inderdaad ook iets anders zijn, bijvoorbeeld een voedingsallergie.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Baccara

Berichtdoor Baccara » di 26 mar 2013, 14:40

Ik heb net de dierenarts gebeld. Die denkt ook een allergische reactie ergens op. Heb om half 3 een afspraak, ik ben eens benieuwd...

Baccara

Berichtdoor Baccara » di 26 mar 2013, 16:32

Zojuist bij de dierenarts geweest, het is inderdaad een allergische reactie. Alleen is de vraag nu: waarop? Het zou aan het voer kunnen liggen aangezien ze nog niet zo heel lang volwassenvoer krijgt. Ze heeft een spray gekregen voor de jeuk en donderdag moet ik weer op controle. Wordt vervolgd dus...

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » di 26 mar 2013, 16:39

Goed dat je geweest bent. Dan heeft ze hopelijk gauw wat minder last van de jeuk.
Maar het lastige is inderdaad uit te vinden waar het aan ligt. Wat heeft de dierenarts voorgesteld? Ander voer?
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”