Sphynx veilig sonnescherm

Renevo

Sphynx veilig sonnescherm

Berichtdoor Renevo » ma 08 jul 2013, 13:42

Nu met de warm weer moet wij weer uitkijk voor zonnebrand bij de nakies.
Wat gebruik jullie voor spul. Op internet las ik veel verhalen over de onveiligheid van zonnebrandcrème bij katten.
Ik hebt een kitten met een heel mooi licht huid en wil die graag zo houden, wel vind ze zo als alle Sphynx katten dat het wel zo prettig is te slapen en spelen in de zon. hot_sm
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Re: Sphynx veilig sonnescherm

Berichtdoor Viktor » ma 08 jul 2013, 13:51

Het is natuurlijk hele andere samenstelling, soort etc.

Naakt Cavia´s zijn veel gebruikt om medisch experiment ze in de zon te laten verbranden en wat bij hen werkte werkte bij mensen niet en andersom.

Ook al smeer je jou kat in zelfs dan nog kleurt de huidpigment nog, zelf doe ik daar niets aan en vrees ik dat dit onbegonnen werk is.

Hun huid is natuurlijk dikker dus ergens neem ik ook aan dat de moeder natuur bij mutatie dat opgelost heeft door ze een dikkere huid mee te geven..

Vergeet niet dat sunblocks etc chemische stoffen zijn en dat dit voor een kat op lange termijn mogelijk veel meer negatieve eigenschappen kan hebben dan positive.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 08 jul 2013, 13:55

Ik gebruik ook niets voor ze. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ze bij mij in de ren niet heel veel aan zon blootgesteld worden.
Groetjes Clem
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » ma 08 jul 2013, 14:32

Ik smeer ze ook nooit in.. Wel zorg ik ervoor dat de mandjes en stoeltjes niet middenin de zon staan. In mijn ren staat alleen vooraan bij het gaas de zon erop dus ik schuif alles dan gewoon wat naar achteren.
Afbeelding

Tania
Contacteer:

Berichtdoor Tania » ma 08 jul 2013, 16:01

Heyhey ik smeer mijn jongens nooit in en maar goed want gisteren waren we lekker buiten aan het zitten en doet mijn vriendin zonnecreme op ( een ander merk dan dat ik gebruik) en Jobs likt aan haar arm en 2 min daarna was hij helemaal aan het schuimen en ben ik zijn mondje met water moeten gaan spoelen want hij was echt héél erg veel schuin aan het produceren, was best even akelig!

asielkat

Berichtdoor asielkat » ma 08 jul 2013, 17:16

Hoi Hoi

aangezien ik elf ook een zeer gevoelige huid heb en bij de huidarts loop
volg ik zijn advies
NIET TUSSEN 12 EN 15UUR IN DE ZON
ze mogen dus bij mij naar buiten maar moeten dus verplicht naar binnen
maar ik moet zeggen e komen zelf al naar binnen
heb een klein parasolletje voor de schaduw
en de stoelen soms gedraaid
of maak een extra zonnedakje
maar liefst dan gewoon binnen
smeren doe ik nog niet

uit ervaring weet ik dat in sunblocs zink zit en dat sluit de huis af en
dus ga je er veel meer van zweten en het warm krijgen
dus dan zou je een iets lagere factor moeten nemen en dan om de 2 uur insmeren
en dan iets kiezen voor de gevoelige huid

maar er zullen hier ook forummers zij die wel smeren en wat goed gaat
dus het al ook aan de kat liggen en aan jezelf hoe je erin staat

groetjes An

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 08 jul 2013, 18:45

Hoi Hoi
hier ook wel zonnebrand gesmeerd bij de lichte katten ,nu eigelijk niet meer als ze wel verbranden ,doe ik er karnemelk of yoghurt op dat haalt de brand eruit .

An mensen met rood haar verbranden altijd snel ,raar he dat dat zo is ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Tilly

Berichtdoor Tilly » di 09 jul 2013, 00:05

Ik deed het ook nooit totdat Lloyd, de lichtste van ons, van het lente zonnetje een 'rood' hoofd had gekregen.
Zelfs zijn ogen waren licht gezwollen. Nu smeer ik alleen zijn hoofd plus oren in met Vichy baby zonnebrand factor 50. Dit gaat prima omdat hij dit er niet kan aflikken. Op zijn rug zitten donkere vlekken dus verder heeft hij geen last van zonnebrand.
Sowieso mogen ze bij mij niet in de hete zon, ze zitten dan onder het zonnescherm.
Groetjes, Tilly >^.^<

Odett

Berichtdoor Odett » di 09 jul 2013, 11:26

Ik heb pas laat in de middag/begin van de avond zon op het balkon en in huis. Ik smeer ze ook niet in, maar hou het altijd wel in de gaten. Van het weekend was ik flink verkleurd en de katten hadden nergens last van. Omdat Ivy wit is, zie je die wel helemaal roze worden, maar niet verbranden. Dus hun huid is er duidelijk beter tegen bestand (al kan dat misschien per kat ook verschillen).
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Bridget

Berichtdoor Bridget » di 09 jul 2013, 13:47

In het begin smeerde ik ook volledig, maar ze likken dat toch af....dus had ik zoiets van waarom??
Nu houd ik ze meestal binnen als de zon te hard brand, ik ben zelf ook nogal wittekes en verbrand dus ook heel snel dus ik ga gewoon op mijn eigen gevoel af, wanneer ik voel dat ik begin te verbranden gaan ze mee naar binnen, ik woon dan ook nog aan zee wat het verbranden al extra maakt door de wind voel je de warmte van de zon nu eenmaal niet zo.
Bij mij thuis is na 15u geen zon meer op mijn koertje en meestal laat ik ze dan terug buiten.
Anders smeer ik juist hun hoofdje en oren in met baby- zonnecreme (gebruik ik trouwens voor mijzelf ook als ik weet dat ik langere tijd in de zon zal zijn.

Wat ik ook al van veel mensen gehoord heb is ze een truitje aan doen (geen fleeceje maar katoen)
Afbeelding

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”