Vetbult of wat anders?

Marthe
Contacteer:

Re: Vetbult of wat anders?

Berichtdoor Marthe » do 19 sep 2013, 10:27

Miaula was dolenthousiast toen ik gisterenavond thuis kwam. Daarna werd ze wel weer rustiger. Ik denk toch dat het allemaal wel heel veel geweest is, al die dierenartsbezoeken. Ik blijf haar gedrag in de gaten houden. Dinsdag moet ik sowieso weer op controle voor haar wond, als ik dan nog zorgen heb over haar gedrag, kan ik ze dan bespreken.

De medical pet shirt is inmiddels weer uit, de zwemband zit nu toch weer om haar nek.. Bij thuiskomst gisteren kwam me zo'n sterke urinelucht tegemoet. Een keer snuffelen aan het rompertje, en de bron was gevonden. Miaula is motorisch al niet altijd de sterkste, en blijkbaar heeft ze het voor elkaar gekregen om haar rompertje onder te plassen. Dus hup, romper uit en in de was. Konden ook gelijk nog wat andere dekens bij. Ik heb nu namelijk Jolie en ChouChou te logeren omdat mijn moeder op vakantie is. ChouChou heeft altijd een gevoelig maag-darmkanaal, en denk dat het nu icm de stress van een andere omgeving te veel is. Resultaat: zeker 2x per dag spugen. Ze heeft al wel medicijen die nu hun werk lijken te doen. Maar ze presteert het elke keer om dekens en mandjes onder te kotsen, dus de wasmachine draait veelvuldig. Ik hoef me in ieder geval niet te vervelen lol_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 19 sep 2013, 10:40

Het kan natuurlijk heel goed dat het allemaal wat teveel is en ze gewoon wat tijd nodig heeft om te herstellen van alles.
Je logees houden je inderdaad lekker bezig. ohmy_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Mica

Berichtdoor Mica » do 19 sep 2013, 13:50

Jeetje wat een spanningen zeg en wat zal je geschrokken zijn!! Wat fijn dat de echo's een goede uitslag gaven!!
Dat ze maar weer snel helemaal de oude zal zijn.....!!

Yaella

Berichtdoor Yaella » do 19 sep 2013, 16:35

Voorlopig ben je dus aan de was en extra zorg erbij.
Yeb dat is een nadeel van gesloten rompers.
En kan goed zijn van slag van de vele bezoeken.
Ondanks dat Jinx op het zicht geen stress ondervond bij haar hcm/pkd echo. Heeft ze twee dagen nadien als een os liggen slapen. Ze moeten dus toch alle indrukken verwerken. Dus dat zal bij haar ook zijn. Hoop dat ze snel weer hersteld en zich lekker in haar vel voelt.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 19 sep 2013, 19:49

Hoi Marthe
balen meid dat het nog niet allemaal lekker loopt .natuurlijk speelt stress ook een rol hierin mee ,
ik hoop dat het spugen van je logee's gauw weer oke is en Miaula lekker opknapt haar band af mag en alles weer als van ouds is ,
sterkte ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 20 sep 2013, 12:56

Hoe gaat het nu met Miaula, is ze alweer de oude en is haar wond al helemaal genezen?
Groetjes Clem
Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » vr 20 sep 2013, 14:33

even iets over talgbulten, Smigeltje had in het begin steeds maar grote joekels op zijn kop van een talgbult... eerst wist ik niet wta het was en steeds dierenarts gebeld, kijk het even aan en net dat ik wilde gaan omdat het echt een derde oog was, leek deze weer te krimpen... en om de zoveel tijd was het weer raak...

nu was ik begonnen met smigeltje minder te wassen en nu was ik hem echt eens in de 4 mnd, ook al vond ik het heerlijk elke week een schone kat, leek t toch juist de talgaanmaak extra te stimuleren! Hij is erg naakt en dus weinig haartjes om dat talg op te vangen. Nu ik hem minder was, krijgt hij ook geen talgbulten meer.

Dus ik weet niet of er meer zijn die er last van hebben en niet weten hoe het komt en de kat geregeld in bad doen... dat kan de oorzaak zijn...

o ja en dan nog off topic: ik deed de billen van Smigel geregeld met babydoekjes schoonmaken. Ik dacht: baby's krijgen dit ook, wat kan het kwaad. Totdat hij een rode aars kreeg en heel schraal. Ik had het eerst niet door dat het van de doekjes kwam en vond een schone kont wel zo fris. Nu ik ermee gestopt ben, is zijn kont weer gezond... ;-) Hebben meer deze ervaring gehad? Of is mijn SMigeltje gewoon een vieslel en overgevoelig voor schoonmaken :)
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

antoinette1

Berichtdoor antoinette1 » vr 20 sep 2013, 16:06

Hoe gaat het vandaag met Miaula??...... ph34r_sm

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 20 sep 2013, 20:45

Miaula maakt het naar omstandigheden nog steeds goed. Heb nu eindelijk het idee dat haar wond wat rustiger wordt en de huid bijna gesloten is. Ben benieuwd wat de dierenarts er dinsdag van vindt.
Sinds dit alles wil ik Miaula nog meer bij me hebben. Ze slaapt altijd al bij me, maar had de laatste maanden een fase dat ze per se in haar dekentje bovenop het dekbed wilde liggen. Voorheen dook ze altijd bij mij onder het dekbed, en wisselde ze om de zoveel tijd van slaappositie. Daarin was ze ook heel volhardend, ze móest en zou op dat plekje liggen en als dat niet kon ging ze ongelooflijk zielig naast me zitten met Droopy ogen, of zat ze luid te snuiven en toch te proberen om op de gewenste plek te komen. Nu had ik 's nachts dus de laatste maanden niet meer dat ze tegen me aan lag, en dat mis ik wel. Dus ik heb haar een paar nachten geleden op haar dekentje bij mij onder het dekbed gelegd. En daar was mevrouw gelukkig tevreden mee. Zij blij, ik blij.
In gedrag is ze gelukkig ook weer zichzelf. Die echo en de bijkomende positie op haar rug en toch gefixeerd worden hebben blijkbaar vele impact gehad op haar. Ze is nu weer mijn vrolijke dramaqueen die hartverscheurend schreeuwt om niks, en heerlijk loopt te stuntelen met de zwemband om haar nek. Gisterenavond wilde ze de kamer uit, de deur stond op een kiertje. De deur stond ver genoeg open voor haar kopje, maar niet voor de zwemband. Verbaasd dat ze er niet doorheen kon, ongelooflijk! Ze bleef het stoïcijns proberen, en elke keer was er weer die onverklaarbare tegendruk hahaha. Miaula doet ook vaak alsof ze niet snapt hoe ze met haar pootje de deur naar zich toe open trekken, en moet dus vaak geholpen worden. Maar stiekem weet ik dat ze dondersgoed weet hoe het moet. Als ze denkt dat ik even niet kijk, haakt ze snel haar pootje om de deur en glipt weg. Lekker ding toch he?! wub_sm

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 20 sep 2013, 20:49

Ik had het op fb al gezegd, maar wat een opluchting Marthe! Fijn dat ze weer de oude is. Ik zie het helemaal voor me hoe ze door de deuropening probeert te komen met die zwemband om merry_sm
Afbeelding

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”