Buik vol rode vlekjes

Gaynelle

Buik vol rode vlekjes

Berichtdoor Gaynelle » vr 10 jan 2014, 22:17

Is er iemand die weet wat dit is?

Het begon met een jeukende kop en overgeven (dat is beide over). En nu zit haar buik en poten aan de binnenkant helemaal onder de rode vlekken. Het jeukt niet en ze is verder zoals normaal.

Veranderingen (als het allergie zou kunnen zijn)
Vorige week nieuw beddengoed gekocht
Wormenkuur gehad van een ander merk
Andere zeep om mee te badderen
Sinds een maand een andere brokvoer naast vers voer

Ze heeft dinsdag bij de dierenarts geweest en heeft een anti allergie injectie gehad. Morgen ga ik weer, maar ik hoopte dat iemand dit herkent en weet wat m'n moppie heeft.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (60.64 KiB) 367 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (55.48 KiB) 367 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (52.93 KiB) 367 keer bekeken

manoe76
Contacteer:

Re: Buik vol rode vlekjes

Berichtdoor manoe76 » vr 10 jan 2014, 22:24

Hoi, wat sneu zeg... Ziet er inderdaad uit als een allergische reactie. Ik zou als eerste denken aan het beddengoed. Heb je het gewassen voor je het gebruikte? En zo ja, heb je toen hetzelfde wasmiddel gebruikt als normaal? Andere zeep en voer zouden ook de oorzaak kunnen zijn. Lastig is dat ze al een injectie heeft gehad, waardoor je het effect van veranderingen op dit moment niet goed kan waarnemen. Weet je ook wat ze precies voor injectie heeft gehad? Het ene middel werkt nl langer als het ander zodat je dan weet wanneer je kan gaan uittesten waar ze op reageert.
Hoe oud is je kat? En ben je vaker veranderd van voer of zeep?
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 10 jan 2014, 22:32

ziet er inderdaad uit als contact allergie......dus van het beddengoed, wasmiddel oid

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » vr 10 jan 2014, 22:40

Beddengoed niet gewassen nee. Dat zou wel verklaren waarom ze het alleen op de onderkant van haar lichaam heeft. Ze is 10, voer wel vaker, zeep sinds 5 jaar ofzo niet.

Ze heeft Cerenia voor het overgeven gehad en Prednisolon voor haar huid.

Maar dan vind ik het braken zo raar of komt dat wel vaker voor bij een heftige allergische reactie?

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 10 jan 2014, 22:45

Braken is idd niet passend bij een contact allergie, kan wel bij voedselallergie. Maar met 10 jaar ontwikkelen ze meestal geen voedselallergie (al is niks uit te sluiten natuurlijk). Braken kan natuurlijk ook toeval zijn.
Ik zou het beddengoed afhalen, oude erop, nieuwe niet wassen, maar even opbergen. Als ze dan helemaal genezen is het nieuwe beddengoed er weer op en kijken hoe ze reageert. Of het nieuwe beddengoed ergens neerleggen zodat ze erop kan liggen, dan kan je het eerst wassen voor je het weer op je bed legt. Maar dan weet je tenminste of dat de oorzaak is. Als dat niet de oorzaak is of als het niet verbeterd kan je aan andere dingen gaan denken. Maar beddengoed lijkt mij hier toch het meest waarschijnlijk.
Afbeelding

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » vr 10 jan 2014, 22:49

Ik ga dat in elk geval proberen. Ik zat anders te denken aan warmte allergie, ze is echt verliefd op verwarming en ligt het liefst uren te bakken op een kleedje. Maar ik vind het gek dat als ze dat altijd doet, ze er nu opeens last van zou moeten krijgen.

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » vr 10 jan 2014, 22:50

Aahhhh wat zielig voor haar! Ik hoop dat het snel over is.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 10 jan 2014, 22:51

Ja, dat lijkt me niet waarschijnlijk als ze dat op 10 jaar ineens ontwikkeld, dat is niet waarschijnlijk. Hoop dat het het beddengoed is, want dan is het snel opgelost. Als dat het is, zou ik het 2 keer wassen voor de zekerheid.
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 11 jan 2014, 01:15

Pffff. Ze zit wel heel erg onder. Het zou goed van het bedden goed kunnen zijn maar het braken zint me niet.
Heeft ze geen andere symptomen zoals koorts of vaker drinken als normaal? Meer slapen. En hierbij blijft eetlust spelen normaal. Alleen ontlasting iets dunner?
Heeft ze dat?
Vaak merk je het niet op als ze verhoging heeft als ze de hele dag ligt te roosteren op de verwarming. Meer drinken valt pas op als je er echt op let of denk je misschien komt door haar nieuwe brokken eveneens de iets dunnere poep!
Maar mocht ze dat wel hebben lijkt het op een situatie die ik bij een kennis heb gezien.!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

borntoshow

Berichtdoor borntoshow » za 11 jan 2014, 01:26

Ik ga dat in elk geval proberen. Ik zat anders te denken aan warmte allergie, ze is echt verliefd op verwarming en ligt het liefst uren te bakken op een kleedje. Maar ik vind het gek dat als ze dat altijd doet, ze er nu opeens last van zou moeten krijgen.

Bij 't zien dacht ik ook gelijk aan de verwarming/ smet plekjes. De plekken lijken nl sprekend op de plekken waar Mees mee te kampen had. Hij is hier voor behandelt door de DA 2 maanden geleden met een injectie....kan er even niet opkomen wat. Hij ziet er nu stukken beter uit. Ten opzichte v/d andere 3 zweet hij meer en is hij gevoeliger voor vocht & smetplekjes. Zijn favorieten slaapplekken zijn daarom van katoen. In de slaapzak heb ik een kussensloop gedaan. Helaas is het bijna niet tegen te houden dat hij toch het liefst op de cv ligt m.n. als deze aanslaat.

Succes met je zoektocht naar de oorzaak.
Sjeba,
Desi ster_sm Djinn, Doenja & Mees

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”