Buik vol rode vlekjes

g.w.

Re: Buik vol rode vlekjes

Berichtdoor g.w. » za 11 jan 2014, 10:26

Jeetje.....arm ding.....hopelijk is het snel weer over!
Groetjes Gerry

belinda64

Berichtdoor belinda64 » za 11 jan 2014, 10:38

Onze maximus heeft exact het zelfde gehad...ook vrij plots...da dacht voedsel allergie..allerlei brokken geprobeert, van alles in huis gedaan..bloed laten onder zoeken..kwam uit : mijt en ...nog iets..
Overgegaan op alleen maar vers vlees (compleet van naturis) maar zonder kip (want daar reageert hij nu nog op??) en alles is weg..
Had laatst weer brokjes gevonden zonder granen en kip, dus ik dacht aha dit moet kunnen..maar nee, toch weer bultjes..wellicht zit er een toegevoegd stofje in droge brokken waar hij op reageert??
Ik heb Maximus (tegen de wil van de da) nooit prednison of andere medicatie er voor gegegeven.
Overigens had maximus geen jeuk, hoe is dat bij de jouwe???
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » za 11 jan 2014, 11:27

Geen koorts oid, ook niet veel meer slapen en drinken doet ze altijd heel veel dus ik weet niet zo goed wanneer het abnormaal is. Ik merk wel dat ze zich gewoon niet zo lekker voelt, ze is wat ingetogener in haar gedrag, rustiger. Ik was op een andere brok weer gestapt omdat ze iets dunnere poep kreeg en ik wilde proberen of het aan de brokken lag, darmen gaan nu goed.

Op de cv heb ik een handdoek liggen, misschien die maar even er afhalen, metaal ligt toch minder lekker. Dan maar de hele dag onder de trui :)

Mijten zijn besmettelijk toch? Dan zou de andere kat het ook moeten hebben, die heeft niets. Het jeukt bij haar ook niet nee, ze lijkt er ook niet heel last van te hebben maar het is ook nog niet minder geworden. Het ziet er vooral heel naar uit en ze is iets minder actief.

DA zegt dat ik het even moet aankijken, dat 4 dagen tijd te kort is om te weten of het aanslaat of niet.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 11 jan 2014, 11:51

Ik denk dat Belinda huisstofmijt bedoelt en die heeft iedereen volgens mij wel in huis.
Groetjes Clem
Afbeelding

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » za 11 jan 2014, 12:26

Ah oké, ja die zijn hier vast en zeker. Maar dan zou ze daar ook eerder al last van hebben gehad lijkt me.

belinda64

Berichtdoor belinda64 » za 11 jan 2014, 12:32

Ik denk dat Belinda huisstofmijt bedoelt en die heeft iedereen volgens mij wel in huis.
idd clem, huisstof mijt, dan ook nog eens de amerikaanse...en of ik die in huis heb??? niet meer dan anderen denk ik dan..
en die andere was voermijt...
Groetjes belinda
cool_sm

belinda64

Berichtdoor belinda64 » za 11 jan 2014, 12:33

Wat ik erbij vergeet te vermelden is dat vlak na zijn enting deze problemen zijn ontstaan..vandaar dat ik niet meer laat enten..
Groetjes belinda
cool_sm

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 11 jan 2014, 17:01

Oke geen koorts dan valt af waar ik aan denk.
Maar toch niet lekker kan goed zijn van de enting als reactie daarop.
Of ze had al wat onder de leden met de enting daarboven op komt het erger naar de oppervlakte.
Maar misschien een op lossing voor een kat die altijd en eeuwig op de kachel-verwarming wil liggen.
Ik heb een was rek gekocht en daar langwerpige delen van gemaakt door de draden met een elektrische zaag door te zagen.
Daar een vensterbank kussen op gelegd althans die maat heb ik uit gezaagd en ze dan met ti rips aan de bovenkant verwarming gemonteerd maar dat ze dus aan de voorkant belanden en half daarop als helemaal. Zo hebben ze toch directe warmte maar dringt niet echt door de huid of kan niet geïrriteerd worden vanwege het was rek en vensterbank kussen daaronder.
Misschien een idee!

Verder hoop ik echt dat je snel resultaat zult hebben van de veranderingen zoals bed wat je nu gaat doen.
En dat er misschien iets uit testen zoals bloed-allergie test zal komen.

Sterkte!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 11 jan 2014, 17:18

mijten zijn er in veel verschillende soorten en dieren kunnen daar inderdaad behoorlijk last van hebben....herfstmijt en grasmijt kunnen het niet zijn want neem aan dat de kat niet buiten komt.

En de ene kat kan wel allergie's reageren op mijt maar de ander hoeft er geen last van te hebben......

ook van contact allergie kunnen katten behoorlijk misselijk worden...ze zitten toch niet lekker in hun vel.

je hebt huismijten, huisstofmijten, meelmijten en ga zo maar door. Je kunt een speciale spray halen die deze diertjes dood ....

het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat het probleem hier ligt......anders eten veranderd ook de geur van het bloed....dus waar ze voorheen niet interessant was voor mijten door voersverandering dat wel is.

je zou biergist tabletjes kunnen proberen....dat veranderd de geur van het lichaam en zuivert tevens het bloed...dus weer goed voor de allergie

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 11 jan 2014, 20:14

Hoi Hoi
meid wat ziet ze er vreselijk uit ,de bultjes zijn helemaal vurig
Je zou er honing zalf op kunnen doen of groene klei zalf .ik ga heel hard voor je duimen als het kan vervang haar teddy kleedje voor katoen dat zweet minder SUCCES!!!,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”