Toch niet weer een?

Raaf
Contacteer:

Re: Toch niet weer een?

Berichtdoor Raaf » ma 02 jun 2014, 22:22

Verdorie, dat is een domper.
Ik had het zo gehoopt dat je met een big smile kon zeggen dat er niks aan de hand was......
Fijn dat ze morgen al geopereerd kan worden....hoe eerder hoe beter hé??
Heel veel sterkte en laat even weten hoe het gegaan is.
fingers_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 02 jun 2014, 22:38

Bedankt allemaal! Het is inderdaad toch wel weer een domper ja, ik had zo gehoopt dat het niet terug zou komen. Hoewel we nog niet zeker weten of het opnieuw mastocytomen zijn, ga ik er bij in ieder geval 1 wel van uit. Vanmiddag was ik nog wel ontspannen, nu merk ik toch dat de spanningen er uitkomen en ik me absoluut niet lekker voel. Zal blij zijn als Miaula de narcose en operatie morgen goed doorstaan heeft.
Tevens hoop ik dat ze 'gewoon' een Mooncollar om kan, maar ik vrees met haar voorpootje dat ze veroordeeld is tot opnieuw een lampenkap. Ik ben bang dat ze met de Mooncollar nog aan haar voorpootje kan komen. En ik kan niet nog een keer aankomen met een Miaula die binnen 24u de meeste hechtingen vakkundig eruit gepeuterd heeft.. laugh_sm

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » di 03 jun 2014, 07:31

Het zal er een beetje aanliggen hoe graag ze aan haar poot wilt komen.....
Maar ja, als ze zich in allerlei bochten wringt is er inderdaad geen ontkomen aan, dan zal ze de kap mee moeten sjouwen sad2_sm

Heel veel sterkte straks.
Je zal toch blij zijn als ze straks slaap dronken je woonkamer weer binnenvalt. kitten_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

marisser

Berichtdoor marisser » di 03 jun 2014, 08:26

Wat zal jij een spanning hebben!!
Nou kop op en ik ga ook voor miaula fingers_sm
Sterkte!!

ismar

Berichtdoor ismar » di 03 jun 2014, 09:45

Heel veel sterkte vandaag.... clover_sm
Katten laten pootafdrukken achter op je hart....

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » di 03 jun 2014, 10:40

Heel veel sterkte , we zijn in gedachten bij je Marthe dry_sm dry_sm dry_sm
Groetjes Hildeke

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 03 jun 2014, 16:02

De ingreep zit er gelukkig weer op en alles is goed gegaan. Ik was vanmorgen al om 6u wakker, omdat ik het toch allemaal erg spannend vond.
Om 9.15u werden we verwacht bij de dierenarts. Miaula vond het zeer spannend en bibberde als een rietje. Met grote pupillen keek ze om zich heen naar alles wat er gebeurde. Het was wel weer erg fijn dat ik bij haar kon blijven tot ze onder narcose was. Ik denk dat dat voor Miaula ook wel prettig is, zeker als ik telkens zie hoe bang ze toch is. Ze is dit keer in de OK onder narcose gebracht. Ze hoefde maar een kort roesje, dus de propofol werd direct in haar ader gedaan. Hierdoor zakte ze erg snel weg, maar daar was ik op voorbereid.
Iets meer dan een uur later mocht ik haar gelukkig alweer ophalen. Hoewel ze slaapdronken was, was ze dolblij om me weer te zien. Ze deed niks anders dan keihard spinnen en kopjes geven. wub_sm
Haar voorpootje was voorzien van een mooi groene tape. Deze moet ik er om de dag opnieuw omdoen, omdat ze waarschijnlijk zelfs met kap nog bij deze hechtingen kan komen. En ik wil liever geen herhaling van vorig jaar! De tape vindt ze niks. Ze loopt of op 3 poten, of ze mept met haar voorpoot in de lucht of tegen iets aan om het vervolgens heel fanatiek te gaan likken. Dat rare spul moet er zo snel mogelijk vanaf, als het aan Miau ligt.

Thuis heeft Miaula eerst 10 minuten zo bij me in mijn schouder gelegen, terwijl ik in een bijzonder oncomfortabele houding op de grond zat. Daarna is ze wat gaan eten.
Afbeelding

In het zonnetje lekker doezelen
Afbeelding

Om vervolgens een korte opleving te hebben. Ze kijkt niet echt wakker en amused, maar hoe schattig is haar pootje?
Afbeelding

Uiteindelijk vond ze de rust in haar mandje en heeft ze een hele tijd geslapen. Toen ze wakker werd en zich begon te wassen, stond ik er als een politieagent naast. Dit uiteraard om te voorkomen dat ze aan de hechtingen zou zitten. Echter viel mijn oog meteen op haar pootje. Dat zag er niet echt helemaal tof uit:
Afbeelding
Waar de dierenarts mij nog geïnstrueerd heeft dat ik de tape er niet te strak om moet doen, blijkt er op de praktijk toch even wat mis gegaan te zijn met het opvolgen van dat advies. Na telefonisch overleg met de praktijk, heb ik de tape er nu vanaf gehaald. Ik moet wachten tot haar pootje weer tot normale grootte geslonken is en dan zelf opnieuw de tape er op proberen te doen. Als het me niet lukte, kan ik het bij de praktijk laten doen. Nu, een uur nadat ik de tape eraf gehaald heb, is haar pootje nog steeds dikker dan het andere.

Over 2 weken worden de hechtingen verwijderd. De uitslag van de bultjes komt waarschijnlijk eerder, maar zal i.v.m. Pinksteren wel enige vertraging oplopen. Ik ben heel erg benieuwd wat de uitslag is. Natuurlijk hoop ik dat blijkt dat het iets onschuldigs was. fingers_sm Op haar andere achterpoot heeft ze een soortgelijk klein plekje als degene die nu achter is weggehaald. Alleen is deze op dit moment nog zo ontzettend klein dat je er niks over kunt zeggen. Deze is nu ook (nog) niet verwijderd, maar ik hou het in de gaten.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 03 jun 2014, 19:15

Hoi Marthe
fijn meid stap 1 is achter de rug pppfff ,nu dat beroerde wachten nog ;(
zielig is het altijd he ,haar slobsok staat haar super stoer ,

Dat afgebonden en opgezette poot gebeurd heel vaak ,onze katten krijgen dat met HCM testen ook ,pootje goed wrijven dan trekt het weer bij ,
Zal lastig worden om daar alleen weer dat verband om te krijgen ,balen dat er niet iets simpels op te vinden is ,hier gaat en blijft ze aan pulken natuurlijk ,
we gaan duimen voor je princes ,zet hem op Miaula dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 03 jun 2014, 20:46

Ach die arme Miaula, zo sneu dat ze bij de DA toch wel onder de indruk was. Dan is het toch wel heel fijn dat jij er bij mocht zijn.
Gelukkig is de ingreep goed verlopen. Het pootje is mooi ingepakt maar inderdaad wel aan de strakke kant.
Hopelijk is het inmiddels wel wat geslonken.
En nu duimen dat de uitslag van het onderzoek goed is.
Groetjes Clem
Afbeelding

elle

Berichtdoor elle » wo 04 jun 2014, 12:56

Had nog niet het nieuws gezien dat Miaula geopereerd moest worden.
Gelukkig is deze goed gegaan. Nu dus afwachten op de uitslag en het slinken van het pootje. Hoop dat beide er goed doorheen komen
Veel sterkte Marthe en Miaula ! clover_sm
Groetjes,
Elle

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”