Toch niet weer een?

Floortje

Berichtdoor Floortje » ma 02 mar 2015, 09:00

Ik hoop het. Maar we zien wel het zal iig een ervaring rijker zijn...

Marthe
Contacteer:

Re: Toch niet weer een?

Berichtdoor Marthe » za 14 mar 2015, 22:00

Even een update over Miaula, die inmiddels bijna een maand cetirizine krijgt. Ik merk, eigenlijk zoals verwacht, geen verschil bij haar. Volgens mij is er in de tijd dat ik het geef inmiddels weer een bultje bij gekomen op haar buik. Op haar poot zat ook al een verdacht plekje dat ook onveranderd is. Dus of het wat doet? Ik heb vooralsnog mijn twijfels. Eind deze maand weer contact opnemen met de dierenarts om te laten weten hoe het gaat. Het inschatten van de effectiviteit blijkt en blijft lastig. Daardoor voelt het 'aankijken en niks ondernemen' toch ook nog steeds als Russisch roulette.

Jolie, Miaula's halfzusje, krijgt inmiddels ook al een paar weken cetirizine. Ik was vandaag even bij mijn moeder en was heel erg verrast toen ik Jolie zag. Sinds de start met citirizine had ik haar niet meer gezien. Op het laatst zat werkelijk haar hele buik onder de vochtige wondjes, korsten, verdikkingen, inclusief de binnenkant van al haar poten. Vaak trok het ook nog door naar haar hals. Ze doorliep vaak wel een golfbeweging, maar die varieerde van matige/ernstige uitslag tot zeer ernstig. Echt een heel zielig gezicht.
Haar buik en poten waren nu wel rood omdat ze lekker had liggen zweten onder een deken, maar haar huid was voor haar doen echt enorm rustig. Alleen bij haar borst een paar korsten, maar significant minder dan normaal. De huid is nu wel verkleurd, donker bruin, maar ik heb me ooit door een dierenarts laten vertellen dat dat deel van het genezingsproces uitmaakt. Als deze ontwikkeling zich bij Jolie zo voortzet, heeft Miaula's kwaal tot een geweldige trouvaille voor Jolie geleid. fingers_sm

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 14 mar 2015, 22:39

Kan me voorstellen dat het heel moeilijk moet zijn om niet meteen een afspraak met de dierenarts te maken bij het zien van de verdachte bultjes bij Miaula.
Dat is inmiddels helaas je tweede natuur geworden en "afwachten "zit niet in je systeem.

Wel fijn dat je resultaat ziet bij haar half zusje.
In ieder geval hebben jullie dát al gewonnen.....maar het zou mooi zijn als de zorgen om Miaula ook in rustiger vaarwater zou komen.
Béllen met de DA kan natuurlijk áltijd en stelt je mogelijk op je gemak dat je je nu niet "nalatig "voelt wat betreft jou knappe en vooral lieve meisje.
Sterkte!!!!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 15 mar 2015, 20:40

Hoi Marthe
top dat jullie wel bij Jolien zien dat het goed helpt dat moet je toch wat moed geven ,,

Maar mega balen dat het niks bij Miaula doet ;(( en dat ze weer bultjes erbij heeft ,daar word je heel erg onzeker van ,kan me voorstellen dat je iets hebt van wel naar de DA of niet ,,dit zijn zulke moeilijke dingen ,,,we blijven heel hard voor haar duimen in ieder geval ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 15 mar 2015, 20:43

Jammer dat de cetrizine niets doet bij Miaula maar gelukkig heb je inderdaad wel Jolie ermee kunnen helpen.

Wel minder dat er weer een bultje op haar buik is bijgekomen. Het volgt elkaar nu wel sneller op lijkt het..
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » zo 15 mar 2015, 21:57

Had bij Miaula ook niet verwacht dat die cetrizine iets zou doen....mazzel voor Jolie wel ohmy_sm
Verdorie dat het meisje nu weer verdachte bultjes erbij heeft...Ze hebben een paar weken geleden bij Niko (mijn fransje) ook een mastceltumor op zijn poot weggehaald..na lab onderzoek bleek gradatie 2 te zijn...dus ik zit zijn pootje met argusogen te bekijken....
Heb je wel eens aan een bezoekje Silverlinde voor Miaula gedacht??
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus, Napoleon de veroveraar en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 16 mar 2015, 17:05

Had bij Miaula ook niet verwacht dat die cetrizine iets zou doen....
Hoe dat zo? Ben wel benieuwd eerlijk gezegd!
De dierenarts had gezegd dat ik het een aantal maanden de kans moest geven om te kijken of het werkt. Of het bultje op haar buik daadwerkelijk een blijvend bultje is, weet ik (nog) niet. Ongeveer een week geleden ontdekte ik het.
Het gegeven dat Jolie er wel op lijkt te reageren, zou een sterke aanwijzing zijn dat de gestelde diagnose bij Miaula correct is. Urticaria pigmentosa is namelijk erfelijk.
Volgende week moet ik volgens afspraak sowieso weer even een update aan de dierenarts geven. Als ik aangeef dat Miaula er vooralsnog niet echt op lijkt te reageren, wordt er misschien wel weer met Utrecht overlegd. Ik heb nog niet aan de Silverlinde gedacht, maar zal het ook zeker in mijn achterhoofd houden. Maar omdat er op dit moment al een oncoloog en dermatoloog bij de casus betrokken zijn, wil ik ook wel kijken wat zij eventueel nog verder zouden kunnen doen.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 16 mar 2015, 21:00

Hoi Marthe
het zijn toch dingen waar je je mega druk om maakt ,en inderdaad de hele tijd kijkt of er niet iets bij gekomen is ;(( Ben heel benieuwd wat ze volgende week gaan zeggen ,We duimen ons rot in ieder geval clover_sm fingers_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 03 apr 2015, 19:25

Hoi Marthe
hoe gaat tie nu met Miaula ,dat is al een poos terug ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 05 apr 2015, 21:30

Ik heb deze week contact gehad met de dierenarts, afgelopen woensdag. Miaula moet nu een aantal weken een dubbele dosis Cetirizine krijgen en dan weer laten weten hoe het gaat. Ze krijgt nu sinds woensdag de dubbele dosis en wordt er gelukkig niet suf van. Maar of het effectief is?
De dierenarts zei dat het andere alternatief corticosteroïden of atopica is. Bij beiden sta ik eigenlijk niet echt te springen en wil ik liever alleen geven als het écht niet anders kan. Als de dubbele dosis Cetirizine niet werkt, wil ik toch even het andere antihistaminicum navragen dat ik geloof Peggy hier ergens genoemd heeft, waar zij betere ervaringen mee heeft. Ik zet Miaula liever permanent op een antihistaminicum dan op echte medicatie. Misschien is het aan het einde van de dag allebei wel even slecht, maar mijn gevoel erbij is anders.

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”