Toch niet weer een?

marisser

Re: Toch niet weer een?

Berichtdoor marisser » wo 04 jun 2014, 14:11

nou gelukkig is alles goed gegaan ik ben blij toe voor jullie!!
nu hopen dat de uitslag ook niet negatief is en dan kun je op gelucht adem halen.
geef miaula een dikke knuffel

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 04 jun 2014, 15:25

Och gossie, dat zielige pootje!!!
Het is ook niet makkelijk om dat goed te verbinden zelf het is al gauw te strak of te los.
Je zal uitkijken naar de dag dat de hechtingen er uit mogen en dit leed ook weer tot het verleden behoord.
En je bent een súper politieagent.......steek dat maar in je zak smile7_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 04 jun 2014, 19:42

Hoe is het nu met Miaula?
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 05 jun 2014, 10:39

Het gaat redelijk goed met Miaula.
Gisterenochtend was ze niet zichzelf. Erg timide en wilde niet naar beneden komen voor het eten. Braaf als ik ben, heb ik het prinsesje met deken en al beneden op de bank geïnstalleerd. Vervolgens wilde ze niet naar de keuken komen voor haar eten, dus werd het een ontbijt op bed. Daar had ze gelukkig wel oren naar. Helaas moest ik werken en kon ik haar niet verder in de gaten houden. ’s Middags belde een assistente nog om te informeren hoe het met Miaula ging. Gelukkig kreeg ik de toezegging dat er ’s avonds tijd voor me gemaakt zou worden als Miaula bij thuiskomst nog steeds zo timide was.
Ik was blij toen Miaula na werktijd op wat onhandige wijze (het inschatten van de breedte van de kap blijft moeilijk), maar wel blij naar me toe kwam. Ze heeft heerlijk gegeten en is daarna gaan slapen.

Ik heb besloten om als ik thuis ben de lampenkap te vervangen voor de Mooncollar. Als ik weg ben moet ze wel de kap op. Met die Mooncollar kan ze namelijk vrij gemakkelijk bij de hechtingen op haar achterpoot. Daar kwam ik gisteren achter terwijl ze heerlijk met die hechtingen bezig was. Wat was ik blij dat ik het snel ontdekte en nog steeds 4 hechtingen telde!
Vanavond moet ik het verbandje om haar voorpoot vervangen. Hopelijk lukt dat weer net zo goed als de eerste keer. Ik moet zeggen dag 1,5-2 dagen ook wel echt de maximale levensduur is van die tape. Het frisse geel-groene verbandje is nu smoezelig bruin geworden. Hoewel het een no-chew tape met vieze smaak is, weerhoudt het Miaula er absoluut niet van om er aan te likken.

Omdat Miaula toch wel zielig is, heeft ze een nieuwe (reis)mand gekregen. Die zag ik hier laatst op het forum en ik was er helemaal enthousiast over. Zo’n ronde zachte mand die je op allerlei manieren kunt gebruiken en verbouwen. Zooplus had een mooie prijs van 45 euro (terwijl de prijs gisteren ineens weer op 60 euro stond, goede deal dus). De winter- en zomerbekleding binnenin zijn sphynx proof, want je kunt ze wassen. Het feit dat er geen harde plastic delen in zitten vind ik erg fijn. Vooral voor Purrla, die in een normale reismand altijd in paniek haar hele neus kapot schaaft. Miaula heeft de mand in ieder geval goedgekeurd. Ze heeft er de hele avond met haar dekentje in liggen slapen.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 05 jun 2014, 15:29

Hoi Marthe
sneu he zo'n kap om maar het kan helaas niet anders ,wel lekker dat ze hem af kan als je gewoon thuis bent ,
Ha ha ik zie je al lopen om de princes het zo goed mogelijk naar d'r zin te maken ,doe het zelf ook hoor dan maar ontbijt op bed ;)
Wat vreselijk lief dat jou DA belt hoe het gaat ,dat doen ze hier nooit

Die rolletjes hebben ze hier bij de Action in allerlei kleuren kosten maar 60 cent ,
ik ga me rot duimen dat je het zelf om haar pootje krijgt ,dat zou super wezen ,eng altijd die hechtingen Ze kunnen ze er zo vreselijk snel uithalen ,

red ze zich een beetje met dat verband om haar poot omdat jij een boven hebt ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 05 jun 2014, 21:53

Gelukkig gaat ze weer goed en heeft ze haar princessenleven weer opgepakt.
Slim dat je alleen als jij er niet bent de kap omdoet.
Hopelijk blijft het zo voorspoedig gaan.
En heb je een foto van die reismand, ik kan hem mij niet voorstellen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » vr 06 jun 2014, 08:13

Fijn dat het nu goed gaat. Had dat nog nooit gezien zo'n opgezet pootje. Nou hopen dat de hechtingen erin blijven en ze toch uit de voeten kan met de kap. Ja ze strekt haar been en dan heeft de mooncollar weinig nut he! Beterschap en verwen haar maar lekker
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

nonalize

Berichtdoor nonalize » vr 06 jun 2014, 11:29

Fijn dat je ook wat anders hebt ipv de lampenkap, wat een onding is dat zeg!
Verwen haar maar lekker.
Groetjes Elize

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 06 jun 2014, 18:49

En heb je een foto van die reismand, ik kan hem mij niet voorstellen.
Deze is het: http://www.zooplus.nl/shop/katten/trans ... ere/159976
Nu dus duurder dan waar ik hem voor gekocht heb. Je kunt er echt alle kanten mee op. Kijk er al bijna naar uit om weer naar de dierenarts te mogen, zodat ik de nieuwe reismand kan gebruiken ohmy_sm Aan de achterkant zitten 2 lussen waar je een gordel doorheen kunt halen. In de mand zit een touwtje dat je bijv. aan een tuigje vast kunt maken. Zo zou Miaula bijv. tijdens een langere autorit gewoon gezellig in een mandje naast me kunnen zitten.

Met Miaula gaat het een beetje raar, vind ik. Ze is tot nu toe elke ochtend timide, wil niet naar beneden komen om te eten. Ik draag haar dus naar beneden, waar ze vervolgens verder gaat slapen. Ze heeft geen koorts, maar hoeft ook niet echt te eten. Gisterenmiddag heeft ze overgegeven. Als ik thuis kom uit mijn werk is ze echter telkens door het dolle heen, helemaal hieperdepiep en eet ze goed. Ik snap het niet zo goed, echt een soort opstartproblemen? Ik heb vandaag toch met een assistente gesproken om te overleggen. Het gesprek liep een beetje raar. Aanvankelijk zei ze na overleg met haar collega dat ik dan toch het beste langs kon komen omdat het een lang weekend is. Toen ik de tijd aangaf vanaf wanneer ik kon stelde ze ineens voor om met de dierenarts te overleggen. Dus zij daarna nog eens met een dierenarts overlegd. Via de assistente kreeg ik te horen dat Miaula's gedrag kon komen doordat haar pootje stijf was van het verband en ze daarom rustiger aan deed. Ik vroeg me echt af wat ze aan de dierenarts heeft doorgegeven, want ik vond het een rare verklaring. Heb ook gezegd dat ik me niet goed kon voorstellen dat dat het was. Zij klonk ook echt heel erg twijfelachtig en omdat ik zelf ook mijn zorgen niet echt hard kon maken, hebben we uiteindelijk afgesproken dat ik bij thuiskomst weer zou kijken hoe het dan was. Miaula was bij thuiskomst prima, maar het voelt toch een beetje raar hoe het allemaal ging. Ik hoop maar dat Miaula vanmorgen weer gewoon actief naar beneden scheurt om te eten.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 06 jun 2014, 19:56

Hoi Hoi
die draagtas is echt heel mooi en de katten kunnen alles zien wat er gebeurd dat is toch wel top ,

Kan me voorstellen dat je het na het gesprek met de Da met een raar gevoel bleef zitten ,waar had zij aan gedacht dat het was dan dat ze dat antwoord gaf ?
Misschien dat Miaula wat sloom is door de narcose ? wel heerlijk dat als je uit je werk komt ze wel naar je toe spurt ,,wil ze ook niet lekker buiten ?
kon je maar in die koppie's kijken he
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”