Nieuweling met een huidprobleem.

marisser

Re: Nieuweling met een huidprobleem.

Berichtdoor marisser » za 03 jan 2015, 23:46

Mijn Karel die er helaas niet meer is had gelijk spuit poep van rc voer daar kon hij niet tegen.
Heb van alles geprobeerd maar carocroc lam en animonda graan vrij waren de beste.
Alleen vonden ze de animonda na een tijdje niet meer zo lekker.

marisser

Berichtdoor marisser » za 03 jan 2015, 23:50

Peggy weet nog meer van voer soorten die heeft echt alles uit geprobeerd.
En misschien kan manoe je helpen met homeopathie
Die verricht daar wonderen mee.

Iris

Berichtdoor Iris » zo 04 jan 2015, 00:01

Ik haal uit de ingredienten bij brokjes real nature niet dat er tarwe of gluten in zitten?!. Ik heb die zakken nog staan omdat ze er geen heel grote fan van is. Dacht ik probeer ik dat. Maar daar zitten dus ook gluten in.. Ik heb vandaag ook casa fera brokjes gekocht die zouden zoizo wel gluten vrij moeten zijn... is dat iets? Ik weet van gekkigheid ook niet meer wat ik moet nemen.

Nu dus brokjes van casa fera en natvoer van almo nature.

marisser

Berichtdoor marisser » zo 04 jan 2015, 00:04

De brok ken ik niet maar almi nature is super.

heidifleur
Contacteer:

Berichtdoor heidifleur » zo 04 jan 2015, 02:15

Hoi Iris ,
ik denk het beste dat je overstapt op volwassen voeding , de kittenbrok van rc zit veel eiwit in en op 10 maand mag dat zeer zeker .

Ik geef ook caro croc lam gemengd met rc sensible en rc Sphynx .

Sent from my iPhone using Tapatalk
thenakedlove.be
Groetjes
Heidi

www.thenakedlove.be

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 04 jan 2015, 09:25

Als je een brok wil die echt graan vrij is kijk dan maar bij de fees favorit. Maar 3 procent koolhydraten......geen gluten, granen, aardapelen of erwten. En dat werkt als een tierelier op de huid. Is zeer geschikt voor katten met voedselallergie omdat er in tegenstelling bij andere brokken maar 1 diersoort inzit. Carocroc zit niet alleen lam in en bevat ook rijst.....in jou geval met de allergie zou ik ook rijst vermijden.

Veel voersoorten bevatten naast lam ook rund

Animonda is ook goed maar probeer daar dan alleen de kip van te geven

Iris

Berichtdoor Iris » zo 04 jan 2015, 14:26

Iedereen bedankt voor de tips en adviezen.

Wat vinden jullie van rauwvlees voor Maya van 10 maanden.. hoevaak geven jullie rauw natuurlijk vlees ( gekocht in de diepvries bij de dierenwinkel)

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » zo 04 jan 2015, 14:33

Ik ben fan van rauw! Onze Ted krijgt sinds hij een paar weken was rauw en weet niet anders.

Ik voer twee keer per dag. Vaak staat wel op de verpakking of op internet hoeveel voer je kat van dat merk nodig heeft per kg lichaamsgewicht. Jonge sphynxen mogen best wat meer omdat ze veel verbranden. Als ze te dik wordt ga je minder voeren.

Leuk dat je poesje Maya heet trouwens. De kat die ik als foto heb heet ook Maya ohmy_sm

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 04 jan 2015, 15:44

Rauw heeft het hier ook jaren goed gedaan . Alleen als de allergie door het voer komt door een bepaalde dier soort moet je dit goed in de gaten houden. En niet iedere kat wil het eten

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 04 jan 2015, 19:11

Wat vinden jullie van rauwvlees voor Maya van 10 maanden.. hoevaak geven jullie rauw natuurlijk vlees ( gekocht in de diepvries bij de dierenwinkel)
George krijgt gelijk huidproblemen van Royal Canin. En hij krijgt zo ongeveer overal diarrhee en stinkpoep van. Behalve van rauw voer, en dan de Carnibest diabetes (George heeft diabetes). Dat is echt George zijn redding geweest. Nu heeft hij misschien twee of drie keer per jaar last van nare uitslag in plaats van continue. Dat behandel ik dan met een weekje smeren met corticosteroiden creme en dan is het over. De creme is niet goed voor George zijn diabetes maar het werkt wel en hem door laten lopen met de uitslag is nog slechter.

Af en toe belsluit George inene dat hij de Carnibest niet lekker meer vindt. Dan meng ik het half om half met blikvoer. Dan stap voor stap steeds minder blikvoer door de Carnibest mengen en binnen een week eet meneer weer zonder morren zijn Carnibest bord leeg.

George is ruim 9 jaar. Toen ik hem kreeg was hij 7. Maar een kat van 10 maanden is toch ook al volwassen genoeg voor rauwvoer?

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”