pigment?

poesje8

Re: pigment?

Berichtdoor poesje8 » di 18 aug 2015, 11:24

dat is toch pijnstilling? Novacam?

heb nu net de Flumax binnen. moet goed werken dus dat gaan we maar eens proberen.

gr sylvia

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 18 aug 2015, 18:47

Hoi Syl
Metacam is een pijnstiller
hier is de bijsluiter van de novacam .hou haar huis in ieder geval vettig ,,

http://www.astfarma.nl/wp-content/uploa ... ond-a4.pdf
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 18 aug 2015, 21:05

Doxoral is antibiotica. Dat doodt dan alleen bacterien / microben enzo. De reden dat ze zo streng zijn over kuur afmaken is omdat anders achtergebleven bacterien resistent kunnen worden. Maar als de kat een foute reactie op de antibiotica heeft dan zal je wel moeten stoppen. Net als bij mensen als die een allergische reactie krijgen. Novacam is een ontstekingsremmer. Die werkt niet tegen bacterien maar eerder tegen ontstekingen die ontstaan door irritatie, zoals bv. reumatische ontstekingen of astmatische ontstekingen ofzo, of bij pijnlijke ontstoken gewrichten door slijtage of overbelasting enzo.

Yaella

Berichtdoor Yaella » wo 19 aug 2015, 10:50

Sylvia sorry ik vergiste me in de naam het is Novadox wat ik bedoelde en geen novacam.

Novadox heeft als werkzame stof doxaral maar is milder te verdragen en wordt voorgeschreven voor zeer jonge kittens. Maar werkt hetzelfde.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

marisser

Berichtdoor marisser » wo 19 aug 2015, 13:46

Doxoral is antibiotica. Dat doodt dan alleen bacterien / microben enzo. De reden dat ze zo streng zijn over kuur afmaken is omdat anders achtergebleven bacterien resistent kunnen worden. Maar als de kat een foute reactie op de antibiotica heeft dan zal je wel moeten stoppen. Net als bij mensen als die een allergische reactie krijgen. Novacam is een ontstekingsremmer. Die werkt niet tegen bacterien maar eerder tegen ontstekingen die ontstaan door irritatie, zoals bv. reumatische ontstekingen of astmatische ontstekingen ofzo, of bij pijnlijke ontstoken gewrichten door slijtage of overbelasting enzo.
dank je wel audrey voor de betere vertaling van mijn tekst.
je weet he ik kan het nooit zo duidelijk opschrijven als jij maar ben blij dat je het nu ook schrijft hoe ik het bedoel.

rona

Berichtdoor rona » di 25 aug 2015, 19:36

Ik lees het nu pas. Ik gebruik cbd balsem. Is echt super natuurlijk en het werkt heel goed op de huid.

Dalila

Berichtdoor Dalila » do 22 okt 2015, 16:35

Ik heb het topic gevonden Wil!! Nou ik weet in ieder geval een ding ik zal geen panacur meer geven.
Het heeft bij mijn Maddie een allergische reactie veroorzaakt! Het erge is eigenlijk dat de jongens de diarree hadden en Maddie nergens last van had. En al zeker geen huidproblemen.. Maar goed al doende leert men zeggen ze.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 22 okt 2015, 18:51

Hoi Dalila
ik ben blij toe dat ze nu beter gaat ,het is echt rot spul we hebben het er ook al over gehad op FB.
denk dat het zeker heel erg zwaar spul is voor kittens Pana Cur ,ik hou me bij de milbamax ;) baby's Balminth dat krijgen ze met 4 weken al.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Dalila

Berichtdoor Dalila » do 22 okt 2015, 19:27

Ja dat lijkt me ook beter... Er zullen zeker dieren zijn die er niet op die manier op reageren maar goed Maddie dus wel..
Maar voorlopig is ontwormen even niet nodig want het gaat op de kattenbak uitzonderlijk goed. Perfecte poepjes bij alle vier.. Dus wat dat betreft hoor je me niet klagen..
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 23 okt 2015, 07:29

Ook doxoral kan pigment plekken veroorzaken en deze zijn in tegenstelling tot panacur zwart.

dus als je een kat ziet met veel zwarte stippen/vlekken dan kan dit door de doxoral komen en dit verdwijnt in de meeste gevallen wel weer

overigens is novacam een duo middel. Het remt ontstekingen en en stilt de pijn. Neem bv blaasontsteking.....daar is dit middel van essentieel belang want het zorgt dat de kat blijft plassen.

De werking van antibiotica is dat het in de eerste dagen de zwake ziekte veroorzakers dood en hoe langer de kuur duurt de meest sterke ziekte makers dood.

Resistentie ontstaat niet door het inkorten van een kuur. Je hebt dan gewoon niet alles gedood. Resistentie ontstaat door onder dosering en te vaak geven maar ook omdat de struktuur van de ziektemaker veranderd en zich aanpast aan de gegeven antibiotica

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”