pigment?

poesje8

Re: pigment?

Berichtdoor poesje8 » za 08 aug 2015, 08:41

wie kan dat topic aanwijzen?

mijn 1e kittens dit jaar zijn ook met trio ingeent. en daarna is de elende begonnen!

gr sylvia

marisser

Berichtdoor marisser » za 08 aug 2015, 08:46

phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=8087&hilit= ... &start=350

heb net het topic neer gezet voor je en in dit topic staat ook nog een stukje als je verder leest.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 08 aug 2015, 18:41

Hoi Syl
wat fijn dat die kleine vooruit gaat dat is MEGA super ,
Wij laten ook maar 1 x enten met levend verzwakt ,gelijk met castratie
Ik raad de mensen ook aan om niet meer te enten helemaal de binnen katten niet ,hun lichaam heeft al anti stoffen binnen door de eerste enting ;
de ene DA hier schrijft in het boekje herhalen met 3 weken en de andere niet ,

Ik ben na zeker 10 jaar uitzoeken wat het beste is voor de kittens tot dit besluit gekomen en het bevalt PERFECT meer dan perfect ,
Wij enten met Nobivac tricat (normaal )nu dus weer ,
wat ik niet wist was dat onze klinieken (3) in 1 x overgestapt waren op een ander merk ,Ik zag het pas aan het blauwe stickertje van het laatste kittens enten ,nou we hebben echt drama's gehad hier ,volgende ochtend werden we wakker en dachten dat 1 van de kittens uit de paal was gevallen ,was kreupel en kon bijna niet lopen ,DA had gelukkig niks kunnen vinden wat gebroken of gekneusd was ,wij hebben toen geen enig verband gezocht met de enting ,toen ging het 8 dagen goed en begon de ellende ,dat verhaal kun je in het andere Topic lezen ,
Onze kittens zijn nooit ziek ,grote ook niet hebben een perfect afweer systeem ,,we krijgen geregeld een kat uit het buitenland die hier dan gewoon de groep ingaan en er is nog nooit iets gebeurd ,dat zegt genoeg denk ik ,lees dat het topic wat er allemaal gebeurde met die nieuwe enting ,,,onze kliniek heeft na de verhalen van ons deze enting gelijk eruit gehaald en de Nobivac weer terug genomen ,

Syl het is ook raar dat er in een enting al AB zit ,maar stom een bijsluiter lees ik nooit ,je neemt aan dat het goed is ,het verradelijke met die enting is ,dat de reactie niet na 3 dagen komt maar veel later ,

Lees hier maar eens de bijsluiter van
Afbeelding

dit is het topic

phpBB3/search.php?keywords=purevax
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

poesje8

Berichtdoor poesje8 » za 08 aug 2015, 19:12

Hallo Wil
Nu snap ik het niet meer.
De enting die jij het stickertje opplakt is anders dan de inenting waar hier mee geent wordt.
Namelijk novibac tricat trio.
maar heb net de boekjes van onze andere katten nagekeken en 1 jaar geleden deed mijn dierenarts ook met de novibac rio inenten..

Poesje doet het redelijk.
Nog erg benauwd maar ze heeft ook tijden dat wat drukker is en wat eet zelf.

gr sylvia

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 08 aug 2015, 19:27

Hoi Syl
wij hebben nog nooit problemen gehad met Nobivac tricat levend verzwakt ,,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » za 08 aug 2015, 22:20

Wil, die Purevax is dus niet goed ? Daar is Frodo dacht ik mee gevaccineerd... en die had zoveel problemen met dat snot achteraf.
Wij doen ook Nobivac tricat hier en nog nooit problemen gehad.
Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » za 08 aug 2015, 23:57

Oke volgens mij heb ik de verkeerde foto geplaatst.
Sorry maar toch denk ik uit de verhalen via de tel vandaag dat het echt puur een ent verhaal is.
Die stomme entingen ook altijd.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 09 aug 2015, 12:25

Is gewoon moeilijk maar 1x enten is genoeg voor nakies die komen verder toch niet buiten. Met mij zijn er meer mensen die zo doen.
Ik heb tijdens mijn opleiding juist van een dierenarts gehoord dat binnenkatten een veel zwakker immuunsysteem hebben en vatbaarder zijn voor bepaalde ziektes, dus zij vond inenten bij binnenkatten juist meer geïndiceerd dan bij buitenkatten. Katten die vaak buiten komen, komen veel meer in aanmerking met van alles en nog wat, waardoor hun afweersysteem actiever is en de immuniteit verhoogt. Binnenkatten leven eigenlijk onder een soort glazen stolp, ze komen met veel minder in aanmerking. Niet dat ik het zelf nu direct bij mijn (binnen)katten merk, maar je kunt het nut van het enten ook van een andere kant bekijken. Overigens laat ik 3 van mijn 4 katten niet enten, dus wil niet zeggen dat ik een groot voorstander ben, maar ook zeker geen tegenstander. Maar voor de balans wilde ik toch even een weerwoord geven wink3_sm

poesje8

Berichtdoor poesje8 » ma 10 aug 2015, 10:00

Houden van is ook loslaten ....
Loslaten hebben we vanmorgen gedaan.
werd wakker poesje weer benauwd en al koud aan het worden.
Werd tijd om los te laten.
poesje is nu fijn in de poezenhemel bij alle andere poezenvriendjes die het helaas niet hebben kunnen redden maar hopelijk spelen ze daar zonder benauwd te zijn met andere vriendjes.
Dag meisje gaat je goed. Hoop dat ik je 2 zusjes en 2 half zusje er wel doorheen kan krijgen.

gr sylvia

yoi

Berichtdoor yoi » ma 10 aug 2015, 19:22

*Rainbowbridge* nooit leuk, maar alleen het beste voor je beestjes. [HEAVY BLACK HEART]️

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug naar “Dermatologie/Huidproblemen”