Blaasproblemen?

Hier kunt u al uw vragen kwijt over blaasproblemen zoals blaasgruis, blaasontsteking etc.
sunshine

Blaasproblemen?

Berichtdoor sunshine » ma 12 nov 2012, 20:41

Hallo

We hebben 2 sphynxkaters (yoda: 4 jaar en Joshi 6 maand). Sinds een 2 tal maanden plast 1 van beide (we denken joshi) naast of voor de kattenbak. Joshi is een maand geleden gecatreerd maar het plassen blijft. Soms ook in onze living. Maar meestal dus voor naast of achter de bak. Vanochtend waarschijnlijk weer een plasje gedaan want toen in thuis kwam van het werken lag er dus weer eentje voor de bak. Het was redelijk geconcentreerd al een beetje aan het uitdrogen. Ik zag bij het opkuisen dat er kristallen inzaten. Meer glassplinters eigenlijk. Als de urine minder geconcentreerd is zitten en begint op te drogen zie je ook kristallen maar minder uitgesproken dan vandaag. Hoort dit bij normale opgedroogde urine of heeft 1 van onze 2 mannen weldegelijk een blaasprobleem?

Ik was van plan om morgen eens naar de dierenarts te bellen maar misschien kunnen jullie vandaag al zeggen wat jullie ervan denken!
Ik heb nooit katten met blaasproblemen gehad dus weet er eigenlijk niks van.

Geen van beide is koortsig, lusteloos,.... Ik vind wel dat de urine niet echt naar kattenurine ruikt zoals je zou denken. Het ruikt zoeter? Jah vreemde omschrijving, ik weet het tail_sm

Bedankt
Groetjes

manoe76
Contacteer:

Re: Blaasproblemen?

Berichtdoor manoe76 » ma 12 nov 2012, 20:54

Ik zou in elk geval urine na laten kijken door de dierenarts. Zeker met katers moet je erg opletten want ze kunnen verstopt raken als ze blaasgruis hebben. Als je zou merken dat hij niet kan plassen, steeds naar de bak, miauwen bij het plassen zonder dat er wat komt...dan moet je echt gelijk naar de da. Als een kater verstopt zit kan hij echt snel ziek worden omdat de gifstoffen niet weg kunnen.
Maar als hij wel nog kan plassen zou ik gewoon morgen naar de da gaan.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 12 nov 2012, 20:57

Zoals Manoe al schrijft wel even naar de DA gaan.
Meestal is naast de bak plassen een signaal van een blaasprobleem.
Groetjes Clem
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 14 nov 2012, 18:48

Hoe is het nu daar?
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Blaasproblemen”