Weer een diagnose erbij :)

Hier kunt u al uw vragen kwijt over blaasproblemen zoals blaasgruis, blaasontsteking etc.
Marthe
Contacteer:

Re: Weer een diagnose erbij :)

Berichtdoor Marthe » zo 10 feb 2013, 20:57

An: nog bedankt voor de hele uitgebreide beschrijving, had het wel vluchtig gelezen, maar ik zie dat ik er nog niet op gereageerd had. Even afkloppen, maar tot op heden verdraagt Miaula de Metacam goed, en dat terwijl ze het nu al dik 1,5 week krijgt (eerst voor blaasontsteking, nu nadat en aantal tandjes getrokken is).
Het gaat best goed met haar, ik zie geen kleine plasjes meer op de bak en ze vreet nog steeds vol enthousiasme de dieetbrokken. Ze heeft gisteren vol enthousiasme voor het raam staan sjansen met de postbode. Vanuit de woonkamer zag ik dat hij naar het keukenraam was gelopen, en voor het raam lachend en vol bewondering naar dat wezentje zat te kijken en contact met haar zocht. Deed het baasje stiekem toch wel goed! wink1_sm
Deze week moet haar urine weer onderzocht worden, als controle. Dan over 6 weken nogmaals controle om te bepalen of we naar ander het onderhoudsvoer over kunnen stappen.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 10 feb 2013, 22:16

Haha, wat leuk dat Miaula een flirt had met de postbode!! Fijn dat het zo goed met haar gaat!
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 19 feb 2013, 16:54

Een korte update over Miau'tje. Afgelopen week moest haar urine opnieuw onderzocht worden om te bekijken of de blaasontsteking weg was na het Metacam kuurtje.
Uit het onderzoek bleek dat de PH waarde wel gedaald was, maar nog steeds te hoog (van 7,5 naar 7, maar moet idealiter 6 zijn). In haar urine was momenteel geen gruis meer te zien ( t4 ), maar nog wel wat rode bloedcellen. Daarnaast had mijn bijzondere katje ook lekker wat plantenresten in haar urine zitten laugh_sm Al met al was de dierenartsassistente wel tevreden met het beeld dat ze nu zag. Ik moet de zak dieetvoer opmaken, en over 4 weken opnieuw urine laten controleren. Met het huidige beeld denkt ze dat het misschien ook een eenmalige uitbarsting geweest kan zijn en dat Miaula strakjes weer gewoon op normaal voer over kan stappen als de huidige zak dieetvoeding op is.

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » di 19 feb 2013, 17:20

Dat klinkt positief hé Marthe, dit komt goed.
Wat is de Miaula een kleine verleidster , grappig hoe ze de postbode
aan de babbel houdt smile7_sm
Groetjes Hildeke

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » di 19 feb 2013, 17:23

Goed nieuws dry_sm
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 19 feb 2013, 22:38

Dat is goed nieuws Marthe. Hopelijk heeft de DA gelijk en is het eenmalig.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 19 feb 2013, 22:41

Hoi Marthe
kijk dat is super nieuws ;)) fijn dat de waarde naar beneden zijn .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Blaasproblemen”