En we hebben weer een plasser!

Hier kunt u al uw vragen kwijt over blaasproblemen zoals blaasgruis, blaasontsteking etc.
borntoshow

Re: En we hebben weer een plasser!

Berichtdoor borntoshow » zo 19 mei 2013, 20:31

Wil.....het ei van Columbus dry_sm

Ik denk voor 95% te weten dat het Mees is die bij mij de boosdoener is maar zo 100% is zeker weten.
Thanx voor de tip.
Sjeba,
Desi , Djinn ster_sm , Doenja & Mees

riddle

Berichtdoor riddle » zo 19 mei 2013, 20:33

Veel kans dat het de krolse poes is volgens mij.
Hopelijk vind je de dader, dan weet je tenminste met wie je aan de slag moet.
Succes!
Ann

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » zo 19 mei 2013, 23:50

Wat zou je dan aan kunnen doen volgens jullie ook als je weet wie het is?
Afbeelding

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » ma 20 mei 2013, 09:35

Wat zou je dan aan kunnen doen volgens jullie ook als je weet wie het is?
Ik ga dan in eerste instantie ph strips in de urine hangen, kijken of het te hoog is. Het kan natuurlijk zijn dat er 1 blaasontsteking heeft.
Hopelijk is het dat dan ook, want dan is het (in principe) goed te behandelen. Als het stress is, dan hebben we een groter probleem! unsure_sm

Vanmorgen lag er in elk geval weer een plas op de hondemand. Die had ik op zijn kop op de leren stoel gezet, dus de stoel is vannacht bespaard gebleven, de hondemand is wat makkelijker schoon te maken.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 20 mei 2013, 10:20

Balen hoor Angelique.
Ik ben een jaar of vier bezig geweest om een plassende geholpen poes van het plassen af te krijgen maar niets hielp.
Ze plaste echt overal (denk aan monitor, keukenblad, afwasmachine, kasten, tassen, deuren etc.) dat was niet leuk meer voor ons maar vooral voor haar.
Ze woont nu bij mijn moeder eerst met één andere kat maar nu alleen en daar gaat het prima. Blijkbaar vond ze de groep te groot.
Groetjes Clem
Afbeelding

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » ma 20 mei 2013, 10:51

Balen hoor Angelique.
Ik ben een jaar of vier bezig geweest om een plassende geholpen poes van het plassen af te krijgen maar niets hielp.
Ze plaste echt overal (denk aan monitor, keukenblad, afwasmachine, kasten, tassen, deuren etc.) dat was niet leuk meer voor ons maar vooral voor haar.
Ze woont nu bij mijn moeder eerst met één andere kat maar nu alleen en daar gaat het prima. Blijkbaar vond ze de groep te groot.
Erg he Clem, ja dat heb ik met Ayla gehad, die plaste ook willekeurig overal, koffiezetapparaat, mandjes, stoelen, tassen, aanrecht enzz.. Inmiddels woont ze bij een vriendin met 1 kat en sindsdien heeft ze nooit meer ergens geplast. Daarom baal ik zo enorm.. ik hoop ECHT niet dat dit het is en dat het "gewoon" blaasontsteking of iets met Eden haar krolse buien is.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 20 mei 2013, 10:52

ik kan mij je angst voorstellen maar soms leeft een kat liever alleen of in een kleine groep.
Dan kunnen we zo ons best doen maar moeten we aan hen denken.
Ik hoop voor jou dat het niet dit is....
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 20 mei 2013, 19:47

Hoi Sjeba
is ook giga balen maar wees blij dat hij het dan bij de kattenbak doet ,,klein beetje blij dan ;)

Angelique dan heb je grote kans dat je krolse poes het doet ,dan ben je er met 10 dagen weer vanaf dat zou top wezen ,,SUCCES!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » di 21 mei 2013, 08:27

Ik hoop het Wil!! Dat zou een hoop ergenis schelen.

Vannacht had ik in elk geval weer een vuilniszak over de stoel gelegd, helemaal uitgenknipt en zo gevouwen dat het niet in de naden kon lopen. Zo kon ik gelijk ook een plasje opvangen en de waarden meten.
Ik kom uit op 6.5, volgens mij is dat heel normaal.. maar als iemand er anders over denkt, dan hoor ik het graag.
Het zou dus betekenen dat het idd om de krolse dame gaat of dat Cleo stress heeft.. want die heeft het wel zwaar gehad en nog wel met de nieuwkomers. Ze accepteerd het wel, maar ik zie aan haar dat ze haar plek nog moet terug vinden.

De bietensap heb ik nog niet gedaan omdat ik eerst wou meten en ik niet weet of het sap invloed heeft op de waardes.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » di 21 mei 2013, 09:03

Een pH van 6,5 is inderdaad normaal, maar dat wil nog niet zeggen dat hij/zij geen blaasontsteking/blaasgruis oid heeft. Heb je de urine nog? Dan zou je het kunnen laten nakijken door de da.
Afbeelding

Terug naar “Blaasproblemen”