Huidaandoening van Buck

Tilly

Huidaandoening van Buck

Berichtdoor Tilly » wo 19 okt 2011, 17:18

Ik ben vandaag met Buck naar de dierenarts geweest.
Sinds hij bij ons is heeft hij al wat last van z'n huidje, onrustig, pukkeltjes enz enz. Ben een paar keer van voer gewisseld vanwege de ontlasting van de anderen maar geef nu uiteindelijk Pro Plan Delicate Sensitive en dat gaat prima. Voordat we op vakantie gingen zag Buck's huid er heel mooi en rustig uit. Ik dacht dat het onder conrole was maar nee helaas. Na onze vakantie, ongeveer half augustus, kregen we Jayda en sindsdien werd de huid van Buck weer onrustiger. In eerste instantie dacht ik aan stress en had ik wel verwacht dat het over zou gaan maar helaas het wordt alleen maar erger. Ben sinds drie weken in overleg met DA begonnen met Hill's Hypo Allergeen voer maar ook dit mag niet baten. Hij heeft nu een microscopisch onderzoek gehad, kijken of het mijt was maar dat is het niet. Daarnaast een antibiotica injectie gekregen zodat hopelijk de jeuk zal verminderen. En volgende week maandag wordt er een biopt genomen dus wordt vervolgd...........
Hier wat fotootje hoe z'n huidje nu is, vreselijk zielig. Ik hoop dat we er gauw achter komen waar het vandaan komt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tilly op wo 01 feb 2012, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Tilly >^.^<

Judith

Re: Het is zo zielig!

Berichtdoor Judith » wo 19 okt 2011, 17:22

Ach arme Buck, dat ziet er inderdaad niet lekker uit. Heb wel eerder dit soort huidproblemen voorbij zien komen op het forum, misschien dat iemand je kan helpen/adviseren?
Beterschap en een knuffel voor Buck

Nancy

Berichtdoor Nancy » wo 19 okt 2011, 17:49

mor ocharme dat ventje toch shok_sm
het is vreselijk voorjullie dat je niet weet van wat het juist is???

inderdaad heb dit ook al op het forum gezien , maar weet niet waar het juist staat??
ik hoop dat iemand je kan helpen, en dat je topic nu even van boven op de lijst staat en er iemand je tips kan geven hiermee
geef je zoetke een kusje van ons
heel vlug beterschap toegewenst
gr anncy
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » wo 19 okt 2011, 18:04

Ai Tilly wat sneu voor je ventje dat ziet er echt naar uit. Vaak zoeken in de richting van voedselallergie maar dat doe je al of allergie voor bijv. wasmiddel, shampoo en soms zelfs op huisstofmijt. Hopelijk helpt de injectie snel.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 19 okt 2011, 18:16

Arme Buck... Ziet er inderdaad niet prettig uit. Het lijkt wel sterk op wat Jolie, de sphynx van mijn moeder, heeft. Alleen is de uitslag bij Jolie normaal feller (zie phpBB3/viewtopic.php?f=54&t=3156&start=30). Mijn moeder is ook nog steeds aan het dokteren om te achterhalen waar het door komt. Overigens heeft onze dierenarts verteld dat je pas na ca 8 weken strikt hypoallergeen voer kunt zien of het effect heeft, en dus of er mogelijk een voedselallergie is. Jolie reageerde trouwens wel goed op Prednison injectie, die werken 2 weken. Dierenarts vertelde dat het wel symptoombestrijding is, maar dat het in sommige gevallen ertoe leidt dat het probleem definitief weg blijft. Bij Jolie was dat helaas niet zo, na exact 2 weken kreeg ze telkens weer uitslag.Beterschap voor Buck, het is nooit fijn als je beesten iets mankeert. Helemaal niet als je niet weet waar het door veroorzaakt wordt.

geertje

Berichtdoor geertje » wo 19 okt 2011, 18:19

Ach, altijd zo erg, hoop dat je een oplossing vindt.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

borntoshow

Berichtdoor borntoshow » wo 19 okt 2011, 18:23

gasp_sm alsof ik Desi zie.
ik kom er later nog op terug.
Sjeba,
Desi , Djinn ster_sm , Doenja & Mees

Ramses

Berichtdoor Ramses » wo 19 okt 2011, 18:47

Ooo wat erg zeg , dat moet jeuken sukkeltje .

Met wat was je de dekentjes waar hij in slaapt ?? Ramses heeft ook allegie en ik mag alleen wassen met Le Chat redelijk gemakkelijk voor ons daar
wij ook alleen dat mogen gebruiken anders hebben we ook rode plekken en bobbels .
Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » wo 19 okt 2011, 18:53

ja chantale goei vraag van je, het is zoeken en nog eens zoeken ppfff
gr nancy
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » wo 19 okt 2011, 19:14

Alle kleedjes, mandjes, kussens en zelfs onze kleding was ik in Neutral.
Dit was overigens het eerste wat ik deed, toen de voeding en natuurlijk nu verder kijken. De DA heeft het ook over Prednison gehad, wellicht wordt dat de volgende stap. Ik had eigenlijk in gedachte een bloed af te laten nemen en klaar maar blijkbaar werkt dat niet zo. De DA heeft daar een stappenplan voor.
Nou ja, zij hebben er verstand van dus moet ik en natuurlijk Buck even geduld hebben en stap voor stap verder gaan.
Groetjes, Tilly >^.^<

Terug naar “Allergieën”