Allergietest bij katten toch betrouwbaar?

manoe76
Contacteer:

Allergietest bij katten toch betrouwbaar?

Berichtdoor manoe76 » za 07 apr 2012, 17:53

Hoi allemaal,

Ik was vandaag bij een congres voor dierenartsten en assistentes. Hier zijn ook altijd alle farmaceuten, diervoederleveranciers (de medische dan) en laboratoria etc. aanwezig. In verband met mijn scriptie over huidproblemen bij katten ben ik even langs de stand gegaan van een laboratorium dat zich veel bezig houdt met allergietesten en hyposensibiliseren. Ik was wel eens benieuwd naar de laatste ontwikkelingen bij katten. Het probleem is dat er bij katten minder onderzoek is gedaan waardoor het door de wetenschappers al snel als onbetrouwbaar wordt bestempeld, maar het schijnt toch dat veel katten getest worden op allergien, de testen toch betrouwbaar schijnen te zijn en het hyposensibiliseren toch echt goede resultaten geeft (in tegenstelling tot wat er gezegd wordt en wat ik dus ook voor waarheid aannam). De reden dat het niet echt erkend word is dat er bij honden veel proeven zijn geweest met groepen die placebo's krijgen en dat is bij katten nog niet gebeurd. Voor wetenschappers reden om het niet te geloven, maar ik kijk altijd liever naar de resultaten.

Het leuke was dat zij wel geinteresseerd waren in mijn scriptie, ja ook al gaat die over homeopathie, toch altijd leuk als je met mensen te maken hebt die regulier bezig zijn! Een man verdween achter de schermen en kwam met een mapje aan voor mij met onderzoeken over huidproblemen bij katten, waar ik dus heel blij mee ben! En ze willen zelfs graag mijn scriptie lezen als die af is! Da's toch leuk om te horen!

Maar afgezien van het feit dat ik me best een beetje vereerd voelde dat deze mensen in mijn scriptie geinteresseerd zijn, vond ik het vooral heel fijn om te horen dat allergie testen bij katten dus wel betrouwbaar zijn en hyposensibiliseren dus wel degelijk hele goede resultaten heeft bij katten! Niet homeopathisch, maar in mijn ogen wel een goede manier van behandelen! Alles beter dan je dier voor de rest van zijn/haar leven volproppen met prednison!
Afbeelding

Tilly

Re: Allergietest bij katten toch betrouwbaar?

Berichtdoor Tilly » za 07 apr 2012, 19:16

Goh, dat is interresant om te lezen.
Heb jij ook ervaring met Bioresonantie?
Groetjes, Tilly >^.^<

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 07 apr 2012, 19:18

Nee, helaas niet, maar hoor er wel goede verhalen over, maar kan daarover helaas geen ervaringen delen...
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » za 07 apr 2012, 19:20

Ik ga a.s. woensdag voor de 1e consult met Buck, zal verslag doen.
Groetjes, Tilly >^.^<

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 07 apr 2012, 19:23

Ja graag! Altijd leuk om ervaringen te lezen, en ik ben echt in alles geinteresseerd als het maar zachte genezing biedt!
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 07 apr 2012, 19:34

Waarvoor ga je eigenlijk? Wat is er met Buck?
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » za 07 apr 2012, 19:40

Voor zijn allergie.
Zie de topic 'Het is zo zielig! Update.........'.
Groetjes, Tilly >^.^<

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 07 apr 2012, 19:48

Ja, dat heb ik gelezen ja! Naar hoor... Valt mij wel op dat de sphynxen die ik tot nu toe heb gezien met huidproblemen toch wel een beetje hetzelfde laten zien. Maar dat was al duidelijk uit de reacties die je hebt gekregen. Ik ben erg benieuwd wat de resultaten zullen zijn! Naar welke kliniek ga je?
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » za 07 apr 2012, 22:26

Ik ga naar Het Ilperveld in Den Ilp, dit is in Noord-Holland.
Groetjes, Tilly >^.^<

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 07 apr 2012, 23:11

Hoi Manoe
wat geweldig dat ze geintreerd waren in jou scriptie ,is toch een teken dat je niet al je inspanning voor niks is ;) Goed gevoel geeft dat he ,

Zou geweldig wezen als de testen voor de allergie betrouwbaar zijn ,en er niet altijd maar naar een duur pilletje zakje voer of wat dan ook voor niks gegrepen wordt ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Allergieën”