Ja, geeft zeker een goed gevoel natuurlijk! En vooral omdat je met mensen praat die blijkbaar het zelfde belang voor ogen hebben: dieren van hun klachten afhelpen! En dat is waar het mij om gaat, maar dan wel op een diervriendelijke manier. Hyposensibiliseren is ook niet goedkoop hoor, maar voor het dier een stuk beter dan prednison. Liever help ik ze er helemaal vanaf, maar ik weet ook wel dat niet alles op te lossen is. Maar dit is een goed alternatief ten opzichte van prednison levenslang. Tegenwoordig heb je ook atopica voor katten, veel minder schadelijk dan prednison, maar hangt wel een behoorlijk prijskaartje aan. En hyposensibiliseren is vooral in het begin duur, als het aanslaat wordt het steeds goedkoper. Dus alleen daarvoor al was het voor mij een geslaagde dag vandaag! Jammer dat veel onderzoeken eerst bij honden gebeuren en het altijd veel langer moet duren voor het ook bij katten "ingeburgerd" wordt. Onze katjes hebben toch net zo veel recht op goede zorg als onze hondjes? Hopelijk komt daar nog eens verandering in. En in de houding van onze zo gewaardeerde wetenschappers (die in mijn ogen vaak een bord voor hun kop hebben) dan zou er al veel meer mogelijk zijn! Maar goed, dat zou een eeuwige strijd worden die je niet gaat winnen, dus dan maar hopen op de intelligentie van de mens het gaat winnen van verstarde blikken....
Maar in elk geval ben ik heel blij dat ik niet de enige ben die de strijd aangaat tegen de onderdrukkers en op zoek is naar echte oplossingen. Want soms word ik wel eens moedeloos hoor van de reguliere denkwijze... In sommige situaties super, in andere een regelrechte ramp!