Kan een hond allergisch zijn voor sphynxen?

Faysterr

Re: Kan een hond allergisch zijn voor sphynxen?

Berichtdoor Faysterr » vr 19 jul 2013, 19:12

Hoi Manoe! (en anderen..!)

We wassen haar nu niet meer zo vaak hoor! Maar dat werd wel aangeraden, de eerste week 3x per week. daarna week 2x per week en nu doen we het gemiddeld 1x in de 1,5eweek /2 weken. Maar haar huid is nu heel rustig, korst-vrij en het gaat eigen heel erg goed! Het duurde even tot de atopica ging werken, maar inmiddels doet het zijn werk erg goed! En dat voelt zó fijn!

Ook doen we op aanraden van de DA nog een kuur (of naja.. we hadden nog 2 pipetjes liggen) advocate. En dan niet om de zes, maar om de 4 weken. Dus die heeft ze toen direct gehad en geven we binnenkort weer. En of het door de pipetjes komt, of door de atopica en ze daardoor niet meer krabt, maar de kale plekjes groeien ook weer dicht!!

Dus al met al goed nieuws hier!! :D En jullie begrijpen vast dat nu de atopica aanslagen is we even geen verder onderzoek gaan doen gezien het financiële plaatje! Want dit is al 'n duur grapje zo! (en godzijdank haar direct in de verzekering gedaan!) maar alsnog krijgen we bloed onderzoek maar beperkt vergoed!)

asielkat

Berichtdoor asielkat » vr 19 jul 2013, 21:40

Fijn dat het beter gaat met jullie hondje
maar vergeet niet dat atopica zo sterk is dat je niet direct zomaar onderzoeken kan doen
je zal dan eerst moeten afbouwen of aangeven dat het dier op atopica staat en kunnen dan beperkt dingen uitzoeken

ik vind het fijn te lezen dat je het nu onder controle hebt
maar ga alsjeblieft uiteindelijk proberen er vanaf te komen los van de financien
want het is rommel

en helaas spreek ik uit ervaring wij hebben ons hondje welke net 5 jaar mocht kunnen worden met jeuk allergie
af moeten geven omdat alle chemische middelen op de organen werken en de lever en ook andere
het helaas niet lang kunnen volhouden

ik zei altijd dan maar 8 jaar oud met pillen ipv jeuk maar zelfs de 8 heeft hij niet gehaald slechts net 5 jaar
zoek dus waar het vandaan komt en overleg met goede artsen en zorg voor een goede weerstand

succes an

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 19 jul 2013, 21:45

Fijn dat het nu wat beter gaat met Kiki.
Hopelijk kan ze straks wel zonder medicatie.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 19 jul 2013, 22:50

Hoi Manoe! (en anderen..!)

We wassen haar nu niet meer zo vaak hoor! Maar dat werd wel aangeraden, de eerste week 3x per week. daarna week 2x per week en nu doen we het gemiddeld 1x in de 1,5eweek /2 weken. Maar haar huid is nu heel rustig, korst-vrij en het gaat eigen heel erg goed! Het duurde even tot de atopica ging werken, maar inmiddels doet het zijn werk erg goed! En dat voelt zó fijn!

Ook doen we op aanraden van de DA nog een kuur (of naja.. we hadden nog 2 pipetjes liggen) advocate. En dan niet om de zes, maar om de 4 weken. Dus die heeft ze toen direct gehad en geven we binnenkort weer. En of het door de pipetjes komt, of door de atopica en ze daardoor niet meer krabt, maar de kale plekjes groeien ook weer dicht!!

Dus al met al goed nieuws hier!! :D En jullie begrijpen vast dat nu de atopica aanslagen is we even geen verder onderzoek gaan doen gezien het financiële plaatje! Want dit is al 'n duur grapje zo! (en godzijdank haar direct in de verzekering gedaan!) maar alsnog krijgen we bloed onderzoek maar beperkt vergoed!)
Hoi Fay, ik had de indruk dat je nog steeds 3 x per week waste, maar dat heb ik dan misschien verkeerd gelezen... Gelukkig niet meer dus ohmy_sm En fijn dat het nu goed gaat met haar huidje. Ben je de atopica al aan het afbouwen? Wellicht heeft de advocate het probleem wel opgelost en is de atopica overbodig. Zou fijn zijn.
Afbeelding

reneevd

Berichtdoor reneevd » wo 24 jul 2013, 13:30

Jakkes wat naar zeg.
Ik ben met mijn hondje bij medisch centrum amsterdam geweest en zij moest uiteindelijk aan een dieet van gekookte aardappelen en paarden- en/of geitenvlees.
Ze was snel van de problemen af. Krijgt nu vers vlees van Lotgering en doet het super. Er zitten ook geen toevoegingen e.d. in. En dat heb je met carnibest volgens mij wel, dus daar kan evengoed nog iets inzitten waar ze op reageerd.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 24 jul 2013, 19:28

Hoi Hoi
fijn dat het nu de goede kant opgaat ,wat zul je blij wezen .

Renee super dat die van jou er ook af is ;) Carnibest hebben kittenkopers van ons veel problemen mee gehad met oog op diaree
Nadat ze met de Carnibest gestopt waren was het probleem weg ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

reneevd

Berichtdoor reneevd » za 27 jul 2013, 11:05

Carnibest is idd in mijn ogen ook troep. Tuurlijk zullen er dieren zijn die het er goed op doen. Dat geld hetzelfde voor de goedkope voedingen uit de supermarkt. Vind ik ook waardeloos. Maar dat is mijn mening aangevuld met mijn kennis.

Luka krijgt dus vers van Lotgering, zonder toevoegingen e.d. Saar krijgt Hill's voeding en aangezien ze het daar goed op doet, laat ik dat voorlopig zo.

Terug naar “Allergieën”