Allergie Ogen

Audrey

Re: Allergie Ogen

Berichtdoor Audrey » vr 11 apr 2014, 07:39

Ach gossie wat zielig sad2_sm

Hoop dat het gauw beter zal gaan fingers_sm

riddle

Berichtdoor riddle » vr 11 apr 2014, 11:54

Hei Wil, kan je geen washandje, doordrenkt met Kamillethee op haar oogjes leggen?Niet wrijven of zo, gewoon erop leggen.
Kamille verzacht heel erg, dus misschien kan dat een beetje helpen?
Hopelijk weet de dierenarts raad, of kan je snel met Manoe's middel beginnen.
Arme Face.
Ann

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 11 apr 2014, 18:36

O ja dat is balen he....hier reageren ze ook zo op de zalf...ik druppel de ogen met colodiaal zilverwater....zo gauw ze in de gaten hebben dat dat niet bijt gaat het goed........daar kun je het oog ook mee deppen

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 11 apr 2014, 19:07

Hoi An en Peggy
het is heel zielig ,ik ga dat met een was handje proberen ,Colodiaal silver heb ik ook in huis ,
Nu wacht ik even wat de medicijnen van Manoe gaan doen ,ik hoop zo dat het helpt

Onze Da zegt dat er ook haartjes kunnen groeien binnen in haar ooglid ,ben de naam van die ziekte vergeten ,
we moeten nu eerst de behandeling van Manoe afwachten en anders naar de oogarts
Manoe al onze hoop is op jou gericht ;))
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 11 apr 2014, 19:59

Arme Face.
Ik hoop zo dat de middelen van Manoe wat gaan doen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » vr 11 apr 2014, 20:25

Ojee Wil, dat ziet er niet zo fijn uit. Zielige meid.
Sterkte met haar, ik hoop dat Manoe je kan helpen.
Groetjes, Tilly >^.^<

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 11 apr 2014, 22:06

als de haartjes naar binnen steken is toch entropion ? dan krult het onder ooglid naar binnen toe....dat hoeft niet altijd te gebeuren. bij mensen heet het trichiasis oid....... maar ik dacht dat altijd alleen maar ontstond door of bijv ouderdom....ongelukje/littekens of aangeboren afwijking.

Toscka heeft dat een paar jaar geleden gehad toen een andere hond haar te grazen had genomen........toen zat er een grote scheur in haar onderste lid dat gelijk naar binnen krulde.....is toen direct naar buiten toe gehecht.

maar gezien het feit dat er op dit moment een heleboel honden en katten zijn met oogproblemen.....ook hier denk ik dat het inderdaad echt de pollen zijn. Zora hier druppel ik al 3 dagen met silverwater en het oog is eindelijk niet rood meer.....

Maar in 2 weken tijd heeft Milo, Ollie, Mimoen en Zora er hier al last van gehad....kan bijna geen toeval meer zijn

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 12 apr 2014, 01:39

Arme Face,

Toch zie ik geen zwelling maar kan het mis hebben omdat de foto vooraanzicht laat zien.

Als er geen zwelling is, is het een kleinere kans dat het geen allergische reactie op de AB zalf is maar denk dat de kans dan groter is op inderdaad een hooi koorts of pollen allergie.

Toch omdat je nu gestopt bent om het even rust te geven.
Zilver water kan helpen maar dan mag het oog vlies niet schraal of stuk zijn gezien de irritatie. Want dan veroorzaak je nog meer schade.

Het zou nu het beste voor Face zijn als het een aantal dagen goed zou regenen. Kijken of ze dan minder last heeft gezien er dan minder pollen de lucht in waaien.

Hoop dat het snel goed komt. Sterkte!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 12 apr 2014, 01:43

Peggy, het is niet dat het onderste ooglid naar binnen trekt en aldoende de ogen irriteren. Dat kan ook.

Maar wat ik bedoelde eerder en de DA van Wil ook zegt is gewoon wild groei van een willigkeurig oog haartje waarvan het haar zakje lager zit dus niet op de wimper rand maar gewoon in de binnen kant van het oog lid.
Hoeft er maar 1 te zijn maar dat gaat hier ook niet op gezien Face het aan beide ogen heeft.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 12 apr 2014, 09:54

klopt Yaella

een allergische reactie op de oogzalf resulteert hier in nog rodere ogen dan zonder de zalf. Ze krijgen er hier geen zwelling van maar knijpen meer met de ogen....en de vliezen zijn knalrood.

Bij zora zijn zelfs haar oogleden aan de buitenkant rood

Terug naar “Allergieën”