Hoesten door bepaald eten

sakura

Hoesten door bepaald eten

Berichtdoor sakura » ma 02 jun 2014, 16:59

Ik vroeg me af of iemand van jullie dit herkend. Mijn Devon Rex katertje heeft een hele tijd terug een extreme reactie gehad op hoogstwaarschijnlijk de metalen of plastic eetbakjes, sinds dien heb ik ze van steen. Hij had toen erg opgezwollen lymfeklieren, van allerlei testen laten doen en de dierenarts dacht op gegeven moment zelfs aan kanker. Maar het verdween mysterieus toen ik de eetbakjes had vervangen.

Nou had ik een tijdje terug rauw vlees van een andere leverancier dan ik normaal had en Chester begon opeens te hoesten. Eerst dacht ik dat er misschien wat in z'n keel zat omdat er ook stukjes bot in zaten maar het kwam elke dag weer terug. Toen ben ik gestopt met het rauw voer van die bepaalde leverancier en stopte het hoesten ook.

Zou het een een of andere allergie zijn wat Chester heeft?

Yaella

Re: Hoesten door bepaald eten

Berichtdoor Yaella » ma 02 jun 2014, 17:20

Lijkt sterk op een allergie. Maar dan van dat bepaalde merk vlees. Van plastic bakjes een allergie heb ik nog nooit van gehoord maar misschien een ander wel. Gelukkig dat het hoesten is gestopt en waarschijnlijk de oorzaak ervan te pakken hebt
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 02 jun 2014, 17:48

allergie van plastic bakjes kan inderdaad, meestal uit het zich alleen aan van de mooie zwarte vlekken onder het bekje.

Allergie voor vlees kan inderdaad. Wij hebben er hier een thuis allergisch is voor grunlipmossel... het kan dus ook een toevoeging zijn waar hij op reageert

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 02 jun 2014, 19:23

Hoi Hoi
van plastic bakjes weet ik het wel ,ook dat ze voor bepaald eten allergie's kunnen wezen
Ik hoop dat je er snel achter bent ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 02 jun 2014, 19:43

Ik ken inderdaad ook de plastic bakjes allergie maar van vlees en dan met hoesten reageren ken ik niet.
Maar met zo'n mix kom er dan maar eens achter waar ze allergisch voor zijn.
Groetjes Clem
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » zo 08 jun 2014, 10:44

Peggy ik heb dat echt nooit geweten dat ze allergisch kunnen reageren van plastic? Heb alleen maar plastic etens bakjes! Maar zwarte vlekken onder de kin. Je bedoeld die mee eters? Krijgen ze die van het eten uit plastic? Dit snap ik niet hoe je het bedoeld. Ze hebben hier inderdaad wel mee eetertjes onder de kin?

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 08 jun 2014, 12:28

Bij plastic is het meestal contact allergie.....ze krijgen dan grote zwarte plekken onder de kin om het zo maar te zeggen....of puistjes of het zwelt op. De grote zwarte plekjes worden op een gegeven moment korstjes die eraf vallen. Je hebt ook katten die het op de neus krijgen. Door die prikkel van de contact allergie......kun je dus ook last van een kuchje krijgen of gewoon heel veel jeuk.

Maar ook bepaalde toevoegingen aan voer kunnen een kriebel veroorzaken waardoor een kuchje onstaat

Yaella

Berichtdoor Yaella » zo 08 jun 2014, 20:12

Jee Peggy dat heb ik nooit geweten. Maar het is dus groter zwart en lijkt op puistjes dus de kleine zwarte mee eters die komen niet van de contact allergie van plastic. Goh echt nooit geweten. Bedankt voor je opheldering en uitleg! Weer wat geleerd. Thanks!

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 08 jun 2014, 21:20

de een krijgt echt puistjes dus meer de wit/gele en de ander krijgt zwart vlekken......lijkt een soort smeer. Meestal als je er lichtjes met je nagel over gaat kun je het zo weg halen. Degene die jij bedoelt dus echt de zwarte puntjes die je ook uit kunt drukken die horen bij het ras ohmy_sm

Yaella

Berichtdoor Yaella » zo 08 jun 2014, 21:59

Ja dat dacht al omdat ik er meer over gelezen had en ze hier ook 1 op haar staart heeft zitten. Gelukkig tot nu toe geen contact allergie ga nu toch uit kijken naar stenen bakjes. Maar Peggy echt weer ontzettend leerzaam. Topper!

Terug naar “Allergieën”