Hoesten door bepaald eten

manoe76
Contacteer:

Re: Hoesten door bepaald eten

Berichtdoor manoe76 » ma 09 jun 2014, 17:58

Een allergische reactie op plastic of metalen bakjes is mij ook bekend inderdaad. Maar een allergie op voeding dat zich uit met hoesten heb ik nog niet eerder gehoord... Meestal zie je huidklachten bij een voedingsallergie. Maar dat betekend natuurlijk niet dat het niet kan. Misschien kan je over een aantal weken dat voer nog een keer geven om te zien wat de reactie dan is, dan weet je het zeker.
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 09 jun 2014, 18:51

Manoe, Onze Dizzy (hond) krijgt het bij voeding waar de groenlipmossel in zit tegen atrose.

zo gauw ze het op heeft begint ze te hoesten.....en haar keel te schrapen. Klinkt dan als een hond met kennelhoest dat zul je vast wel eens gehoord hebben ohmy_sm

Ikzelf heb het overigens na het eten van echt italiaans ijs met nootjes.....dan komt er zo'n vervelende kriebel in je keel. Dat hoesten na iets eten waar je niet tegen kunt is toch wel een van de bekendste vormen van een allergische reactie. Heel veel mensen hebben zo'n reactie naar het eten van bepaalde kruiden....daarna blaasjes op de tong....of gezwollen gehemelte.

Maar vaak is het zo bij een allergische reactie dat het goed gaat totdat er vocht bij komt

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 09 jun 2014, 19:06

Hoi Peggy, Dat wist ik niet. Bij dieren worden luchtweg problemen wel met allergieën geassocieerd, maar dan meer door planten, pollen etc. Maar goed om te weten dit, kan ik er rekening mee houden :-)
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » di 10 jun 2014, 00:53

Yeb! Goed om te weten!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

marisser

Berichtdoor marisser » di 10 jun 2014, 06:49

Karel krijgt van mij vlees bij voeding van lotgering en bij Karel gaat dat goed gelukkig.
Maar als Timmy er stiekem toch van eet gaat hij ook kuchen en zelfs uit eindelijk spuugt hij het er uit!!
Dus niet tegen ander voer kunnen is echt een optie

Yaella

Berichtdoor Yaella » di 10 jun 2014, 12:23

Kijk dit is waar zo'n topic handig voor is. Eerst denk je vreemd nooit van gehoord en nu toch ook Maris die ervaring ermee hebt en ondervonden dat er kuchend op bepaald eten gereageerd wordt. Super leerzaam en zelfs de vreemde dingen zijn verklaringen voor.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » di 10 jun 2014, 13:38

Zeker een handig topic. Nói heeft ook kleine zwarte vlekjes op zijn neus en een wat grotere op zijn lip (lijkt ook groter te worden). Nu denk ik zal het soms allergie zijn? Zal een foto in mijn eigen topic plaatsen.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Terug naar “Allergieën”