Princess gesteriliseerd

zenga13

Princess gesteriliseerd

Berichtdoor zenga13 » di 31 aug 2010, 18:46

Vandaag is Grand Oray White Princess of Coconika gesteriliseerd. Zij is de moeder van mijn kittens en gezien alle ellende die we hebben meegemaakt, durven we het niet meer aan om nog een nestje te fokken. Omdat zij steeds krols is, hebben we het niet langer meer uitgesteld en is ze vandaag onder het mes gegaan.

Gelukkig is alles goed gegaan. De dierenarts heeft ook gelijk de baarmoeder verwijderd, deze was ietwat verdikt, dus het is maar goed dat we nu toch de stap gezet hebben. Wie weet wat daar anders weer voor ellende uit voortgekomen was..
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Princess gesteriliseerd

Berichtdoor Wil » di 31 aug 2010, 18:54

Hoi Chantal
jammer he meid ,wat eens een mooie droom leek ,is uitgelopen op diepe ellende ;( doet zo verdomd zeer dit soort dingen ,

Gelukkig dat Princess geholpen is ,het zijn echte bikkels die Sphynxen ,Beauty haar baarmoeder stond op knappen ,we hadden niks aan haar gemerkt ,
Je kunt de foto'd ervan op onze site zien ,

Geef die meid een dikke knuffel ,en fijn dat je op tijd was ,
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 31 aug 2010, 18:57

Voor jou een definitief einde van je droom :( ..... voor je meisje een mooie start zonder al die gierende hormonen door haar lijfje ... gelukkig heeft ze de ingreep goed doorstaan, ik ga duimen voor een voorspoedig herstel!

Hoe gaat het met de kleintjes?
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » di 31 aug 2010, 18:58

Heel verstandig om je meisje te laten helpen. Ook wel een beetje spijtig als je zo'n mooie princess hebt. Maar volkomen gelijk heb je met deze beslissing.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 31 aug 2010, 19:10

Heel goed, maar bovenal knap dat je deze beslissing genomen hebt. Vertroetel Princess maar lekker, dat heeft ze wel verdiend!

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 31 aug 2010, 19:15

Wil, ik had nog nooit op jouw site het stukje 'health' bekeken, maar ben net gaan zoeken omdat je het had over Beauty's baarmoederontsteking.. Die laatste foto is wel indrukwekkend, wat voor troep (pus?) er uit die baarmoeder komt.. Wat fijn dat jullie daar net op tijd bij geweest zijn! good_sm

zenga13

Berichtdoor zenga13 » di 31 aug 2010, 19:23

Het was een hele moeilijke keuze, zij was mijn droom waarmee ik mijn cattery wilde opzetten.. samen met Yanara en Sanura.
Zoals jullie waarschijnlijk nog wel weten zijn Yanara en Sanura in mei al gesteriliseerd omdat ze uit dezelfde lijnen komen als Cybersphynx Bill Coconika, de vader van mijn kittens.

Princess was dus de laatste open poes binnen mijn cattery en nu is de cattery dus definitief verleden tijd.
Maar ik heb geen minuut spijt van mijn beslissing. Witte, zoals wij haar noemen, verdient het om lekker te genieten van haar pensioen en dat gedoe met haar baarmoeder bevestigd enkel dat we het juiste hebben gedaan.

@Wil, jeetje wat ziet dat eruit zeg! Ik ben echt blij dat we dat voor geweest zijn.

@Wendy, het gaat super met de kittens! Ze krijgen nu 2x per dag carnibest door hun eten en dat gaat hardstikke goed.
Ze zijn al tijden niet meer ziek geweest, terwijl ze vroeger na 1 hapje carnibest al ziek waren. Ze groeien ook als kool, Mellow zit zelfs al op 2,5 kg dus het zijn kleine varkentjes aan het worden great_sm
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » di 31 aug 2010, 19:28

Geen cattery hebben is geen ramp. Je kan al je katten bijhouden, geen stress meer en volop genieten....
Maar ja, dat zegt iemand die geen behoefte heeft om te fokken.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 31 aug 2010, 19:29

Wat fijn dat het zo goed gaat met de kittens! Wil je misschien weer eens nieuwe foto's posten van ze? Hoe geneest hun litteken trouwens, ik zag op je site een foto van toen ze net geopereerd waren en de hechtingen er volgens mij nog in zitten. Ben ook wel benieuwd hoe het er nu uitziet.

zenga13

Berichtdoor zenga13 » di 31 aug 2010, 19:38

Geen cattery hebben is geen ramp. Je kan al je katten bijhouden, geen stress meer en volop genieten....
Maar ja, dat zegt iemand die geen behoefte heeft om te fokken.
Nee, het is geen ramp.. ik ben blij met mijn katten en ik heb voorheen ook altijd zo van ze genoten, dus dat zal geen probleem zijn great_sm

@Marthe, ik zal mijn vriend eens even lief aankijken of hij even wil assisteren met het maken van foto's. Ze willen bij mij nl. altijd aan mijn lijf hangen en dat is nogal moeilijk foto's maken. Van het litteken zie je helemaal niets meer, dat komt ook vooral omdat het in de plooi achter hun voorpootje zit. Zal kijken of ik dat ook even vast kan leggen.
Afbeelding

Terug naar “Sterlisatie / Castratie”