Definitieve afspraak: 9 mei castratie Spot

zoeperzazke

Definitieve afspraak: 9 mei castratie Spot

Berichtdoor zoeperzazke » za 15 jan 2011, 13:02

Ik word al zenuwachtig van het typen van dit topic alleen al, maar een paar extra duimpjes zouden deze zenuwen eigenlijk onnodig moeten maken.... Op 18 januari gaat onze Spot onder het mes(je). Hij mag 's ochtends worden gebracht voor datgene-waar-mannen-niet-over-praten.

Ik ben er toch erg zenuwachtig over omdat ik na alle enge HCM-verhalen me zo'n zorgen maak of de narcose niet te zwaar is voor een sphynxje met een dubieuze achtergrond... Hij is natuurlijk nog erg jong, feitelijk te jong om al duidelijk HCM ontwikkeld te hebben, maar toch he.... Het zal wel kattenmoeder-eigen zijn om je overbezorgd te maken over je 'kindjes'. Het is natuurlijk maar een heel kleine ingreep die zo gepiept is, dus het komt vast goed.

Duimen jullie mee dat we dinsdag weer een gezonde, vrolijke en een paar gram lichtere Spot mee terug mogen nemen?

Overigens moet ik dinsdag zelf werken, mijn man is thuis om hem te brengen en halen, dus ik kan dinsdag pas aan het einde van de dag laten weten of alles ok is....

Om de moed erin te houden, enkele foto's van onze boef die de afgelopen week op vakantie gemaakt zijn:

Afbeelding

Who needs a drinkfontein? ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door zoeperzazke op ma 02 mei 2011, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
In blijde afwachting van Pip!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: 18 januari nagelbijtdag

Berichtdoor Clemmetje » za 15 jan 2011, 13:06

En of het altijd spannend is.
Ze kunnen bij de DA wel al heel goed naar zijn hartje luisteren natuurlijk.
Sterkte daar.
Groetjes Clem
Afbeelding

zoeperzazke

Berichtdoor zoeperzazke » za 15 jan 2011, 13:09

Ja, we hebben zeker al aangegeven dat we vooraf graag willen dat ze hem extra nauwkeurig onderzoeken, en zijn hartje eerst heel goed beluisteren, en de narcose zo licht mogelijk doen, dus dat moet gewoon goedkomen hoor!

geertje

Berichtdoor geertje » za 15 jan 2011, 13:28

Het komt wel goed hoor, maar het is begrijpelijk dat je zenuwachtig bent.
laat je je dierenarts er nog even aan denken dat een sphynx goed warm moet gehouden worden na de operatie?
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 15 jan 2011, 13:31

Een operatieve ingreep bij je kat is altijd spannend, ik had bij Miaula ook echt de zenuwen toen ik haar daar achterliet. Was zo blij toen het verlossende telefoontje kwam dat alles goed gegaan was en ze weer wakker aan het worden was.
Verder geeft Geertje een heel belangrijke tip: zorg dat ze Spot goed warm houden na de ingreep! Ik had bij Miaula zelf een vertrouwd dekentje meegegeven, daar hebben ze haar na de ingreep in gewikkeld, samen met een kruik.

zoeperzazke

Berichtdoor zoeperzazke » za 15 jan 2011, 13:44

Yes, het warmhouden zal ik ook nog extra aankaarten. Spot gaat sowieso met zijn eigen dekentje en een eigen Snugglesafe die kant op. Ik denk dat ik de theemuts (van de eerste foto) ook meeneem, dan kunnen ze hem eventueel daarin leggen, die is lekker warm en hij slaapt er 's nachts altijd in...

Pickles

Berichtdoor Pickles » za 15 jan 2011, 15:11

Komt wel goed hoor, maar ik duim alvast mee, onze Pickles is onlangs ook gecastreerd en ik heb me die dag ook gedragen als een heel erg overbezorgde kattenmama hoor, dus ken het gevoel.
Toi toi duimen op good_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 15 jan 2011, 19:34

Hoi Hoi
Nou Spot je ziet er al groot uit ,en gelukkig valt het mee jongen ,,kakie takkie ,weg is je zakkie ,
Voor je het weet ,komt je baasje je alweer halen
Succes!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

zoeperzazke

Berichtdoor zoeperzazke » za 15 jan 2011, 21:11

kakie takkie ,weg is je zakkie ,
Whaha ik weet niet waarom maar Spot vindt jou ineens helemaal niet neer aardig!! r5 D6

(over het groeien gesproken, meneer woog daarnet 2,99 kilo :D Dus in twee weken alweer 300 grammetjes erbij, hij groeit zeker goed!)

zoeperzazke

Berichtdoor zoeperzazke » ma 17 jan 2011, 18:42

Vandaag met de DA besloten dat de castratie morgen NIET door gaat. Ik maakte me toch zorgen om zijn rikketik en omdat we vandaag toch naar de DA moesten (caafje laten inslapen) ging Spot gelijk mee voor een voorcontrole.
Zijn hartslag bleek inderdaad wat aan de hoge kant. De DA vond het niet zorgwekkend, maar ze vond het wel een reden om, als de castratie niet noodzakelijk was, toch te besluiten om het wat uit te stellen en volgende maand bv eens te kijken hoe zijn hartslag dan is. Ze durfde de castratie op zich wel aan, maar vond het een prettiger idee als hij wat meer reserves zou hebben. We gaan het dus nog eens even aankijken....

Terug naar “Sterlisatie / Castratie”