Vroegcastratie dodelijk voor kittens??

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Vroegcastratie dodelijk voor kittens??

Berichtdoor Clemmetje » zo 13 nov 2011, 22:25

en dan gaan we nu maar weer ON TOPIC!!!!
Hier worden de kosten van castratie/sterilisatie trouwens niet doorgerekend naar onze kittenkopers, en bij de meesten die ik ken die ook vroegcastreren worden die kosten ook niet doorgerekend ...... dus ja "wij" verdienen dan effectief minder aan onze kittens.
Maar dat hebben we er uit alle liefde voor over, want zo weten we dat ze nooit in één of ander dubieus fokprogramma terecht komen!
Helemaal mee eens Wendy. Ik heb zelfs meer betaald omdat het priegelwerk is dan wanneer ze op volwassen leeftijd geholpen zouden worden. Maar dat heb ik er graag voor over.
En als je ziet hoe snel ze weer de oude zijn in vergelijk met oudere katten vind ik dat ook een goede motivatie.

@Sylive: misschien is het leuk als je een update voer de kittens van Electra plaatst in een nieuw onderwerp.
Groetjes Clem
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » zo 13 nov 2011, 22:26

Jij mag tegen mij alles zeggen hoor Sylvie, wees niet bang. Inderdaad ging het cavia's fokken me beter af, maar dat geeft niet. Niet iedereen is weggelegd om katten te fokken. Dat laat ik liever over aan de experts, zou jij ook moeten doen.

Als je nog eens wil reageren op het topic over de verwaarloosde katten en mij het tegendeel wil bewijzen dan hoor ik het graag, zo niet dan ben ik zo onderhand wel een beetje klaar met je geklets.

En ga gerust je gang met verder je gal spuwen over mij, ik heb er alle begrip voor dat je mij niet mag omdat ik je bedriegerij aan het licht heb gebracht. Als het je oplucht, then be my guest yes_sm
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 13 nov 2011, 22:31

HOIII Wendy
jij succes morgen ,de kleintjes ook natuurlijk ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

zenga13

Berichtdoor zenga13 » zo 13 nov 2011, 22:34

en dan gaan we nu maar weer ON TOPIC!!!!

Morgen worden mijn kleintjes geholpen ..... ze zijn dan 13 weken ;)
Het is helemaal niet dodelijker voor een kitten dan voor een volwassen kat, wel is een kitten iets gevoeliger voor anesthesie, dat is een feit!
Ze zijn ook gevoeliger voor afkoeling en het is voor de DA effectief moeilijker werken, maar dat is zo voor alle kleinere dieren!
De anesthesie moet aangepast worden en de manier van werken ook!

Hier worden de kosten van castratie/sterilisatie trouwens niet doorgerekend naar onze kittenkopers, en bij de meesten die ik ken die ook vroegcastreren worden die kosten ook niet doorgerekend ...... dus ja "wij" verdienen dan effectief minder aan onze kittens.
Maar dat hebben we er uit alle liefde voor over, want zo weten we dat ze nooit in één of ander dubieus fokprogramma terecht komen!
Je hebt gelijk Wendy, we gaan weer ON TOPIC great_sm

Heel veel succes morgen, ik zal aan je ukken denken great_sm
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » ma 14 nov 2011, 00:10

Hoi Wendy,

wij duimen ook morgen voor de kleintjes geef ze een dikke kiss2_sm
mijn rakkers zijn aanstaande woensdag de klos

liefs an

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » ma 14 nov 2011, 00:34

Eng hé An ;) ...... 't is zo gepiept maar de zenuwen op voorhand en tijdens tellen dubbel ..... 'k zal blij zijn dat het weer morgenmiddag is en jij woensdag ook ;)
We zullen voor elkaar duimen!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » za 05 mei 2012, 18:28

ik heb nog steeds mijn twijfels over vroegcatsratie. Onze dierenarts wilt er ook niks mee te maken hebben trouwens.
In belgie willen ze het nu gaan verplichten... dit is het meerjarenplan waar ik totaal niet achter sta ook, hoop dat jullie het kunnen lezen...

Afbeelding

Sommige zijn er voorstander van, andere tegenstanders. Laat iedereen die keuze zelf maken.

ik vind ze persoonlijk te klein, vooral een poes is een zwaardere operatie dan bij een kater.
Afbeelding

Terug naar “Sterlisatie / Castratie”