Denzie wordt gecastreerd

Nancy

Re: Denzie wordt gecastreerd

Berichtdoor Nancy » vr 19 okt 2012, 21:06

Allereerst heel fijn dat Denzie weer lekker thuis is. Wel vervelend dat hij aan het snotteren is, hopelijk valt het mee.

@Nancy: het kan zijn dat hij het al onder de leden had en door de stress/narcose eruit is gekomen. Dat is eigenlijk het meest waarschijnlijke. Als hij het daar zou hebben opgelopen zou hij niet gelijk bij thuiskomst al last hebben. Wij hebben een kat op de praktijk die elke keer na vaccinatie of bezoek bij ons ziek werd (waarschijnlijk door de stress), nu word zij daarom ook niet meer gevaccineerd en als er wat is komt de da bij hun thuis.
amai dat wist ik niet , bedankt voor me dit even uit te leggen
gr nancy
Afbeelding

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » za 20 okt 2012, 09:29

Denz heeft vanacht nog 1 keer zo raar gehoest, of hoe ik het geluid moet noemen lol. Dus dat scheelt weer.
Heeft net lekker vlees gehad en zit nu mee te lezen met wat ik typ.
Hij probeerd het pijltje van de computer weer te pakken op het moment dat ik dit typ. Dus hij is weer helemaal de oude :D Woohoo
Ik heb zo een forum meeting van Kattenplaza en mijn vriend houd hem vandaag in de gaten, maar volgens mij gaat het helemaal goed komen dry_sm
We houden in iedergeval het "gehoest" in de gaten en hopelijk komt er niks achterweg.

gescheiden houden is geen optie, dan kan 1 van de 2 niet naar de kattenbak en als Denz toch de niesziekte heeft dan heeft Revi hem nu ook al.. zwerven ook veel bacillen door de lucht.. En ze zijn altijd samen, liggen opelkaar.. We wachten het even af en anders gelijk naar de DA en aan de AB

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » za 20 okt 2012, 10:52

Ff vraagje, als een kat gecastreerd wordt krijgt hij toch niet AB? dat heeft daar toch niks mee te maken?

Want toen wij Denzie ophaalden moesten we even in een hokje komen en toen vertelde ze dat alles goed ging en speciaal voer
kregen we mee, ik haalde Denzie uit het hokje en toen had hij een plekje in de nek, ik vroeg waar het voor was en zij zei dat dat van de AB was.. toen werd het druk en liep ze even weg en kwam er een collega die vertelde hetzelfde. Ik vergeten te vragen waarvoor de AB was omdat het een beetje chaotisch was..
Nu ik Denzie weer zie lopen met die plek in de nek moest ik er ineens weer aan denken..

Ik bel de DA sowieso maandag ook even hierover, tenzij het normaal is bij castratie.. maar denk ik niet.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 20 okt 2012, 11:07

Er zijn wel da's die standaard ab spuiten bij elke operatie, maar eigenlijk is dat onzin, zeker bij een castratie. Misschien heeft de assistente zich vergist en bedoelde ze een pijnstiller, dat is wel standaard bij een operatie. Bovendien zou je dan ook pilletjes mee moeten hebben krijgen, tenzij ze convenia (langwerkend ab) zouden hebben gespoten, maar dat lijkt me heel vreemd bij zo'n ingreep. Ik denk eerder dat de assistente zich vergist heeft.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 20 okt 2012, 11:16

Fijn dat alles weer goed gaat met Denzie.
Van de AB zou ik ook zo gauw niet weten.
Groetjes Clem
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 20 okt 2012, 11:56

Ik heb nog even op de bon van de castratie van Gollum en Frodo gekeken en zij hebben wel AB gehad, duplocilline.
Groetjes Clem
Afbeelding

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » zo 21 okt 2012, 09:37

Ooh oke, dus zo vreemd is het niet.. Op mijn bon staat er niks over en ook niet in z'n boekje. Maar ik bel morgen sowieso nog even. Dank je wel dry_sm

Terug naar “Sterlisatie / Castratie”