verhaal dat blijkbaar verschrikkelijk is

lathyrus

verhaal dat blijkbaar verschrikkelijk is

Berichtdoor lathyrus » di 18 mei 2010, 20:19

ik heb dit al eens gepost op drie andere forums(toen het gebeurde op zita forum en libelle forum en later op het Mrs Cloudy's pride forum omdat ik dat pas later gevonden heb, dit forum kende ik nog niet , dat heb ik pas onlangs gevonden) waaronder het forum van Mrs Cloudy's Pride maar blijkbaar moet ik het op dit forum nog eens posten want als ik dat niet doe doen mensen alsof ik een leugenaar ben die opzettelijk dingen verzwijgt D5 terwijl ik het wel degelijk openlijk verteld heb en ik het ook onmiddellijk verteld heb aan de fokster waar ik als eerste naar gebeld heb om op de wachtlijst te staan voor kittens.
Aan de tweede fokster heb ik niks verteld omdat die mevrouw een hcm bom op mijn hoofd dropte (ik kreeg te horen dat er hcm problemen zijn in de cattery waar onze yoshi en diddl vandaan komen en de papa van onze yoshi en diddl hcm positief is en hcm positieve kittens heeft verwekt) en op t moment dat ik dat te horen kreeg was het yoshi en diddl verhaal t laatste van mijn zorgen, stond ik gewoon compleet in shock en wou ik gewoon antwoord op mijn vragen over de hele toestand in die cattery en over hcm.
In later briefwisseling ging het ook vooral over die hcm , ik was het yoshi en diddl verhaal beginnen neerpennen in 1 van de mails maar heb het toen terug gewist omdat ik het ambetant vond dat ik de fokster in kwestie (maakt niet uit wie de dame is) lastigviel met een probleem dat eigenlijk haar probleem niet was (die hcm toestanden) terwijl zij het zelf heel druk had en zelf poezenkinderproblemen had.
Ik dacht dat ik het haar later toch nog kon vertellen, dat was ik sowieso van plan.
Maar nu wordt er gedaan alsof ik dat opzettelijk verzwegen heb en worden er bovendien ook nog verkeerde conclusies getrokken, ik verwijs in een stukje dat ik gepost heb op Mrs Cloudy's pride forum naar een fokker die het hele verhaal ook te horen gekregen heeft en die er geen probleem van maakt en de dame die de hcm bom op mijn kop heeft gedropt trekt dan maar de conclusie dat ik een leugenaar ben want hé, ik heb naar haar gebeld om op de wachtlijst te staan en ik heb tegen haar niks gezegd en dan ga ik daar op het forum gaan vertellen over een fokker die er geen probleem mee heeft
Ze trekt de verkeerde conclusies want ik verwijs in dat stukje naar een andere fokker, er zijn namelijk meerdere fokkers met een cattery met wachtlijsten ;) en op t moment dat ik op Mrs Cloudy's pride dat ging posten had ik zelfs nog geen enkel contact gehad met de dame met de hcm bom en kende ik haar van toeten of blazen.
De dame in kwestie kan gerust bellen naar de fokker waarover ik vertel want ze weet wie het is.
Maar alé, k zal toch wel een zogezegde leugenaar blijven waarschijnlijk, maakt niet uit wat ik zeg D5
Dat ik te horen krijg dat ik uiteindelijk toch niet op een wachtlijst mag staan daar heb ik geen probleem mee, dat is de fokker zijn of haar voorrecht om die beslissing te nemen.
Ik vind het alleen maar flauwe kul redenen (onzen diddl heeft lange tijd gesukkeld, na uiteindelijk darmbioptie zijn we te weten gekomen dat hij chronische darmontsteking heeft, ik heb mijn poezenkinderen meegekregen uit de cattery terwijl ze besmet waren met giardia maar dat is opgelost en onzen diddl had ook al een luchtweginfectie van uit de cattery maar dat is ook opgelost en het is inderdaad nu goed mogelijk dat yoshi en diddl hcm hebben, maar daar zijn wij dus ook goed bedonderd geweest door de fokker waarvan ze komen die ons verzekerde dat er getest was en alles in orde was): omdat wij nu bedonderd geweest zijn door de fokster indertijd en yoshi en diddl giardia hebben gehad en diddl een luchtweginfectie heeft gehad , dingen die allemaal al lang opgelost zijn en er nu mogelijk sprake is van hcm zou ik zogezegd mijn handen al meer dan vol hebben en niet geschikt zijn om te zorgen voor nieuwe kittens en omdat ik zogezegd een leugenaar ben (de dame denkt dat ik op Mrs Cloudy's pride naar haar verwijs terwijl dat helemaal niet waar is) ben ik dus ook niet geschikt.

Soit, ik kom het verschrikkelijke yoshi en diddl verhaal maar posten dan, ik wou daar eigenlijk geen energie meer insteken en mijn energie besteden aan nuttiger zaken ipv aan dingen die al lang afgehandeld zijn en die toch nooit meer gaan voorvallen sowieso (aangezien zaterdag ons gezin gaat vervoegd worden door een katertje Quberdon en we geen twee kittens tegelijk aanschaffen), noch ik noch andere leken vinden dat verhaal zo verschrikkelijk, ik krijg van alle leken die het lezen te horen dat zij net hetzelfde dan ons zouden gedaan hebben, de fokkers op het forum van Mrs Cloudy's pride vinden het erg en verschrikkelijk wat in mijn ogen belachelijk is en hier zullen er ook wel fokkers het verschrikkelijk vinden, maar echt, het kan mij niet geven, shoot me, I don't care, ik kom het posten zodat niemand meer achter mijn rug om nog onnozel moet doen en het dan gewoon helemaal open en bloot is (alhoewel ik toch weet dat er mensen van mrs cloudy's pride hier zitten en omgekeerd ook, dus het was toch al open, maar er wordt dan gedaan alsof dat niet zo is D5 ) en mensen geen conclusies moeten trekken in de trant van 1+1=3
Soit, hier komt het:

ik heb het aan meerdere mensen gevraagd wanneer er gecastreerd en gesteriliseerd moest worden, aan fokster vanwaar ze komen en aan de dierenartsen (drie plus echtgenote van derde dierenarts die ook dierenarts is) die hier geweest zijn
Ik heb ook meermaals gevraagd wat er moest gedaan worden als diddl en yoshi toch voor hun zes maand geslachtsrijp zouden zijn en zouden willen dekken en van fokster kreeg ik gewoon te horen dat dat niet ging gebeuren (toen ik aandrong en vroeg wat zij deed om dekking te voorkomen kreeg ik te horen dat dat geen relevante informatie was, het ging niet gebeuren punt andere lijn, het gebeurde niet bij andere katers en poezen en het zou bij diddl zeker niet gebeuren zei ze want dat was maar ne platten die nooit vanzeleven ging doorhebben hoe zo een dekking in zijn werk gaat) en van de dierenartsen kreeg ik te horen dat dat zelden voorkomt en ik me daar geen zorgen over moest maken.
In de boeken lees je dan castreren en steriliseren vanaf zes maand.
Ik wist hoe een dekking verloopt omdat de fokster me dat wel in geuren en kleuren had uitgelegd, hoe de kater het nekvel vastgrijpt van de kattin enzovoorts enzoverder, dat het niet leuk is voor de kattin zo een dekking door de weerhaken aan de penis...
Wij wilden sowieso geen dekking en geen nestje, een nestje van een broer en zus is een absolute no no maar ook al waren ze geen broer en zus dan wilden we dat nog niet en ik wilde onze yoshi een pijnlijke ontmoeting met een penis met weerhaken besparen, dat zou voor haar een nodeloze pijnlijke ervaring zijn (amai, ben ik blij dat het bij mensen toch anders is en daar geen weerhaken aan te pas komen).

Toen diddl vijf maand en een week oud was zag ik hem naar het nekvel van yoshi grijpen.
Eerst dacht ik dat hij wou spelen maar toen zag ik dat hij nogal verbeten te werk ging en hij effenaf over haar ging heenhangen terwijl hij haar vastberaden in haar nekvel vastgreep en hij werd altijd maar meer en meer verbeten blijkbaar...
Toen ik hem van haar afhaalde zag ik zijn toverfluit tevoorschijnkomen (en ik had hem met mijn ene hand vast daaromtrent en mijn hand was een beetje nat) dus de alarmbellen gingen af en ik heb gebeld naar de dierenarts om te vragen om de operatie drie weken te vervroegen.
Ik kreeg te horen dat er niet voor zes maand werd gecastreerd en/of gesteriliseerd
Dat dat schadelijk kon zijn voor diddl en dat hij het niet deed (en ik in de omgeving geen dierenarts zou vinden die bereid zou zijn om dat te doen).
De pil voor yoshi was ook geen optie wegens schadelijk voor haar (ik kreeg te horen dat ik iets dat oa kanker veroorzaakt niet aan mijn kitten mocht geven).
Er moesten drie weken overbrugd worden dus ik vroeg wat ik dan moest doen want t enige waar ik kon opkomen was de pil en castratie, hen uit mekaar halen en afzonderen was geen optie, ik kon niet de ene boven gaan steken en de andere beneden laten en 1 van beiden alleen laten zitten, ze hangen heel hard aan mekaar en ik dacht dat ze zich allebei toch wel uiterst miserabel zouden voelen als ze drie weken apart werden gehouden en we hadden geen andere katten ter beschikking die we bij hen konden steken als gezelschap en ik kan me niet in twee delen , ik kan maar op 1 plaats tegelijkertijd zijn.
Ik kreeg van de dierenarts te horen dat ik helemaal niks moest doen toen ik vroeg hoe ik nu dekking kon voorkomen en yoshi de pijnlijke ontmoeting met de penis kon besparen
Ik benadrukte dat ik helemaal geen dekking wou maar wat als ik hen niet uit mekaar kon houden zolang en er toch dekking gebeurde?
Ik wou niet dat yoshi zwanger werd.
Ik kreeg te horen dat die drie weken een korte tijd waren om te overbruggen en ik helemaal niks moest doen, ik moest ze zelfs niet proberen uit mekaar houden.
Want zo zei de dierenarts , stel dat er een dekking gebeurd dan is dat geen drama.
De dekking op zich berokkent geen schade aan yoshi of aan diddl en als er een zwangerschap komt dan wordt die zwangerschap afgebroken tijdens de sterilisatie
Ik vond dat maar niks (het idee van een mogelijke dekking en dan een mogelijke zwangerschap en dan een zwangerschapsonderbreking, ik wou niet dat yoshi dat moest meemaken) maar dierenarts zei dat het helemaal niet schadelijk was voor yoshi, dat ze eventueel zwanger zou worden
Het was schadelijk om een eventuele zwangerschap voort te zetten, maar als die afgebroken werd dan zou ze maximum drie weken zwanger zijn en waarschijnlijk nog minder lang en dat was geen probleem.
We moesten er voor zorgen dat we zoals gepland drie weken later hen lieten castreren en steriliseren en ik moest me geen zorgen maken
Ik vond het echt maar niks
Dus ik heb mijn uiterste best gedaan om hen uit mekaar te houden door hier gewoon constant te zijn en hen constant in t oog te houden.
Als mijn man thuis was dan ging ik in een andere kamer iets doen, als hij weg was deed ik dat niet en bleef ik in de living waar yoshi en diddl ook zaten.
Ik liet ze niet meer uit mijn zicht.

Maar ik heb geen ijzeren blaas en moest natuurlijk wel eens naar toilet als mijn man uit werken was.
Ik wist niet hoelang een dekking duurt maar dacht dat dat toch wel langer dan een paar seconden duurde, dat er een soort van voorspel aan te pas kwam waarbij er dan naar dat nekvel gegrepen werd en er niet direct gedekt werd (de fokster had uitgelegd hoe het verliep maar niet hoe snel dat gaat en ik heb pas onlangs gelezen hoe snel het in zijn werk gaat).
En dat ik als ik naar toilet ging als ze allebei lagen te slapen en ik de deur liet openstaan zodat ik hoorde als er beweging in hen kwam ik dan ruim bijtijds ging zijn om hen uit mekaar te halen, ik was nu ook altijd bijtijds en we moesten diddl echt wel vaak van onze yoshi gaan plukken.
(hij wist precies niet zo goed wat hij moest doen, hij deed instinctief wel dat nekvel vastgrijpen en erover gaan hangen maar hij had niet echt door hoe de toverfluit moest gebruikt worden dus we waren altijd bijtijds)
En als we gingen slapen dan hield ik 1 van beiden vast zodat ik direct wakker werd als die bewoog (ik deed dat toch al hele tijd door de problemen met diddl en lette nu extra goed op).
Het was nogal zenuwslopend maar soit, dat verliep toch goed blijkbaar en ik was naar toilet geweest terwijl mijn man naar zijn werk was maar dan lagen ze te slapen als ik naar de keuken ging (de wc is in de keuken en de living ligt daarnaast) en lagen ze nog netjes neer als ik terugkwam, ik heb ook nooit iets gehoord terwijl ik op toilet zat, er was me verteld dat een kattin toch nogal wat lawaai produceert (omdat het pijn doet) en echt, niks van lawaai of geluid gehoord

Anderhalve week voor de operaties zagen we dat yoshi plots heel hard veranderde van karakter en haar manier van doen.
Onze yoshi is een wilde trees, is ook heel speels, het is een kleine wilde deugniet.
En nu werd ze plots heel heel kalm en heel heel rustig.
En ze wou niet meer spelen.
Ze at wel nog en dronk.
Toch maar gebeld naar de dierenarts omdat ze uit haar gewone doen was en ik dacht dat er misschien iets aan t broeien was.

Ik kreeg te horen dat er toch waarschijnlijk dekking was gebeurd
Want een kattin die zwanger is ondergaat snel hormonale veranderingen in haar lichaampje waardoor ze inderdaad nogal kan veranderen van karakter en heel rustig kan worden.
Ik kreeg bijna een attack van t verschiet en voelde me ontzettend schuldig maar kreeg te horen dat ik me echt geen zorgen moest maken, we moesten gewoon anderhalve week later met yoshi en diddl naar de dierenarts en dan zouden de operaties zoals gepland doorgaan.
En dat hebben we dan ook gedaan en tijdens sterilisatie bleek onze yoshi inderdaad zwanger te zijn, je zag dat haar baarmoederwand verdikt was.
Haar baarmoeder is verwijderd en daarmee de zwangerschap afgebroken en t was einde verhaal.

Als ik achteraf denk hoe ik het heb aangepakt had ik het toch nog beter kunnen aanpakken, ik had 1 van beiden voor t zekerste kunnen meenemen naar toilet zodat ik ze echt helemaal niet uit het oog verloor
Of ik had gebruik kunnen maken van een bench waar ik dan eentje zou insteken als ik naar toilet zou moeten (ik heb een bench nog overwogen maar dacht dat het gewoon geen optie was om er dan één van hen beiden in te laten slapen als wij gingen slapen, ik heb het idee van de bench daarom terug afgevoerd, omdat ik ervan overtuigd was dat yoshi en diddl zich drie weken heel miserabel gingen voelen, wij hadden geen andere katten die we dan mee in de bench konden steken).
Maar ik was nu eenmaal nogal onwetend en onzeker en ik wist echt niet dat een dekking zo snel gaat dus ging ik er toen van uit dat ik tijd had en bijtijds ging zijn als ik het deed zoals ik het gedaan heb.
Nu ben ik slimmer, we hebben nu ook betere optie, we kunnen gebruik maken van een bench en daar dan 1 van de twee nieuwkes in steken (als we twee kittens tegelijkertijd zouden hebben) samen met ofwel yoshi ofwel diddl als ik toch in andere kamer moet zijn en we kunnen hen ook zo elk op toer laten slapen, er moet niemand alleen inzitten, er is altijd gezelschap.
Zodat ze zeker niet aan mekaar aankunnen en er zeker niet gedekt wordt.
Als het nieuwe katertje en kattinnetje toch ook vroeger dan zes maand in gang zouden schieten.
Want ik wil dat absoluut voorkomen dat er een dekking plaatsvindt, ik voel me nu nog schuldig omdat ik het vorige keer toch niet heb kunnen voorkomen en onze yoshi de pijnlijke ontmoeting heeft gehad terwijl yoshi en diddl dat al lang niet meer weten en daar helemaal niet meer aan denken,
Maar ik weet dat ik nu slimmer ben en ik het nu wel goed kan aanpakken en dat ik het wel degelijk kan voorkomen.
En nu is t helemaal geen probleem meer aangezien we Quberon van sara van sarandy nu al in ons gezin mogen opnemen, hij wordt binnen anderhalve maand tot twee maand gecastreerd en er komt pas later een kattinnetje bij.
Dus ik zie het probleem niet maar soit.

Trouwens, ik vind dat wij helemaal niks verkeerds gedaan hebben.
We hebben gedaan wat onze dierenarts en de andere dierenartsen ons zeiden dat we moesten doen
We hebben ervoor gekozen om helemaal geen risico te nemen met de gezondheid van onze twee kleine donders door geen vroegcastratie te doen en geen pil te geven, ik weet dat er mensen zijn die voorstander zijn van vroegcastratie en die zeggen dat het helemaal geen kwaad kan, wel, ik heb wat anders gehoord van vier verschillende dierenartsen die het ons allemaal sterk afraadden om het te doen om zo verdere gezondheidsproblemen te voorkomen wat betreft diddl en de pil is ook niet bijster gezond.
De manier waarop wij het gedaan hebben was degene die helemaal niet schadelijk was voor yoshi en diddl en die helemaal geen risico inhield.
En shoot me omdat ik mijn vertrouwen aan mijn dierenarts heb gegeven (we hadden trouwens niemand anders om raad aan te vragen ook, als ik het vroeg aan de fokster was ze ook tegen vroegcastratie maar wou ze me voor de rest geen info geven alhoewel ik zelf ook wel op de pil kwam en afzonderen, maar beiden waren geen optie volgens dierenarts) die in al zijn jaren in de praktijk toch al menig kater met blaasgruis en plasproblemen heeft zien passeren die vroeggecastreerd zijn en aan de andere dierenartsen die hier de revue zijn gepasseerd en die ook sterk tegen vroegcastratie waren.
Ik heb dat open en eerlijk verteld aan de fokster van de bambino's waar wij van plan waren om kittens te kopen
Die dat gewoon vreselijk vond.
Op het forum van mrs cloudy's cattery staat het ook openlijk en daar vinden de fokkers het ook erg, ze vinden de dekking die 1 keer gebeurd is zo erg.(de leken die daar zitten zien dan niks ergs en vertellen me dan dat ze net hetzelfde dan ons zouden gedaan hebben, luisteren naar de dierenarts)
Terwijl die ene dekking allesbehalve erg is, het is het resultaat van zo een dekking dat erg is en daar is iets aan gedaan.
Yoshi was ocharme anderhalve week zwanger, haar baarmoederwand was verdikt en meer niet en het is opgelost tijdens de operatie.
Om dan een spel te maken omdat onze yoshi geaborteerd is (eigenlijk is haar baarmoeder verwijderd tijdens de sterilisatie) terwijl het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld is om poezen te laten zwanger worden, ze dan pas te laten testen op hcm en als het resultaat niet zo goed is van die test de poezen toch ook te laten aborteren (dat ben ik dan ondertussen te weten gekomen), nou ja, k vind dat lichtjes hypocriet eerlijk gezegd.
Want dat vind ik als leek dan erg, dat een poes pas getest wordt als ze zwanger is en afhankelijk van de uitslag van de test wordt er geaborteerd, ik als leek snap dan niet dat er niet voor de zwangerschap wordt getest en dan pas een dekking komt, tenzij de dekking een accidentje was (ik vind dan niet alles wat een fokker doet het beste voor de poezen of katers in kwestie maar ik kan dan begrijpen dat een fokker in zijn of haar situatie niet anders kan en toch voor die dingen kiest, omgekeerd kan een fokker dan geen enkel begrip opbrengen voor een leek en wordt de leek die naar beste vermogen gehandeld heeft en ter goeder trouw en die geen enkele schade berokkent heeft of gaat berokken aan haar poezenkinderen afgeschoten en wordt daar niks van begrip voor opgebracht door de fokkers-door sommigen, niet door allemaal- terwijl die fokkers toch ook ooit nogal onwetend waren en met vallen en opstaan hebben moeten leren en zij zullen best zelf ook wel al wat fouten gemaakt hebben).
Wij waren leken, onwetende leken, die nergens terechtkonden en ons op niemand anders konden vertrouwen dan onze dierenarts
We hebben gehandeld in onwetendheid maar naar beste vermogen en we hebben gedaan wat volgens ons het beste was voor onze twee poezenkinderen, waar daar draait het uiteindelijk om bij ons, hetgene doen wat het beste is voor hen.
En ik blijf daarbij dat wij niks verkeerds of slechts hebben gedaan."

tot daar dus het verhaal.

shoot me g5 (trouwens op de plaatsen waar een smile gezichtje staat hoort het eyes gezichtje te staan, ik klik er op maar krijg toch altijd dat smile gezichtje)
Laatst gewijzigd door lathyrus op di 18 mei 2010, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

lathyrus

Re: verhaal dat blijkbaar verschrikkelijk is

Berichtdoor lathyrus » di 18 mei 2010, 20:26

ps; ik heb er helemaal niks op tegen dat mensen ervoor kiezen om aan vroegcastratie te doen, ik heb daar het volste respect voor dat andere mensen een andere mening hebben dan mij, maar wij willen het gewoon niet, wij willen helemaal geen risico nemen met onze kittens.
En ik vind dat als ik een dier aanschaf waar ik 15 tot 20 jaar ga voor moeten zorgen dat ik dan toch het recht heb om die keuze te maken om niet te vroegcastreren en helemaal geen risico te nemen net zoals de fokker het recht heeft om dan geen kittens aan mij te verkopen.
Maar wees als fokker dan ook open en eerlijk over t feit dat je aan vroegcastratie doet en zet dat op je site.
En dan weten mensen zoals mij dat we niet moeten bellen om op de wachtlijst te mogen staan.

En nee, ik moet niet nog eens dezelfde link nu doorgestuurd krijgen die ik iedere keer onder de neus gedopt krijg, zo een stukje van op internet waar men verklaart dat vroegcastratie niet schadelijk is, dat is altijd dezelfde link die ik dan onder de neus gedopt krijg
Trouwens gelijk wat voor stelling je inneemt over gelijk welk onderwerp, je vindt op internet altijd wel iets terug dat je stelling staaft.
Of je nu voor of tegen bent

en wat ik ook nog wou zeggen is dat wij een tijd geleden interesse hadden in kittens en ik heb het verhaal ook open en bloot tegen haar verteld, die mevrouw komt hier ook en ik weet best dat er onderling ook nogal wat afgebabbeld wordt waarmee ik wil zeggen dat het toch wel duidelijk is dat ik helemaal niks probeerde weg te steken, dat ik helemaal over niets lieg of gelogen heb, dat ik over het hele gedoe net heel open en eerlijk ben geweest altijd
Afbeelding

maria

Berichtdoor maria » di 18 mei 2010, 20:43

ik ben begonnen te lezen in je verhaal. maar ik snap er helemaal niets van. je schrijft zo uitgebreid en voor mijn gevoel van de hak op de tak.. dat ik helemaal niet snap wat je nu in dit verhaal wil duidelijk maken. of iets wil vragen. of een stelling neerleggen.. of je verdedigen...?
ik kom er niet uit..
maar misschien de rest wel.. maar voor mij is het zo niet duidelijk..

zenga13

Berichtdoor zenga13 » di 18 mei 2010, 20:57

Meid, trek het je allemaal niet aan.. Sphynxfokkersland zit helaas nu eenmaal vol met zogenaamde fokkers die een ander allemaal zo goed weten te vertellen hoe het allemaal moet, maar die angstvallig verborgen houden wat zich achter hun eigen voordeur afspeelt.

Ik heb er inmiddels mijn buik vol van en ook ik was onwetend voordat ik mijn eerste nestje fokte, maar mensen wat heb ik veel geleerd in deze afgelopen weken. Ik heb met veel verdriet een hele wijze les geleerd.

Jij hebt hier ook weer van geleerd en jij bent 100x meer waard omdat je open en bloot je verhaal verteld en laat die zogenaamde "wijze" fokkers eerst maar eens de hand in eigen boezem steken.
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 18 mei 2010, 21:01

ik ben begonnen te lezen in je verhaal. maar ik snap er helemaal niets van. je schrijft zo uitgebreid en voor mijn gevoel van de hak op de tak.. dat ik helemaal niet snap wat je nu in dit verhaal wil duidelijk maken. of iets wil vragen. of een stelling neerleggen.. of je verdedigen...?
ik kom er niet uit..
maar misschien de rest wel.. maar voor mij is het zo niet duidelijk..
Eerlijk gezegd heb ik hetzelfde.... Ik snap ook niet precies wat je hiermee duidelijk wilt maken, en snap niet helemaal wat nou de kern van het verhaal is. Wil je je inderdaad verdedigen voor het feit dat er per ongeluk een dekking tussen broer en zus heeft plaatsgevonden waarvan de zwangerschap afgebroken is? Wil je ons vertellen dat we op moeten passen voor die fokker omdat jouw katten er met gezondheidsklachten vandaan komen en er niet getest blijkt te zijn? Wil je een discussie openen waarin mensen argumenten voor of tegen vroegcastratie uiten? Ik snap ook niet zo goed waardoor er zoveel heisa ontstaan is bllijkbaar.. Er is toch niets ernstigs gebeurd, of zit ik er nu echt helemaal naast? c9 c9

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » di 18 mei 2010, 21:56

oei, is het zo onduidelijk?
En ik dacht nu net dat ik het zo duidelijk had uitgelegd.
Alé, k zal proberen het te verduidelijken.
Er is inderdaad een dekking tussen broer en zus, tussen diddl en yoshi voorgevallen in februari.
De castratie en sterilisatie waren gepland en gingen doorgaan toen ze zes maand oud waren (zoals me aangeraden was door fokster en dierenartsen)
Toen diddl en yoshi vijf maand en 1 week oud waren werd yoshi krols en wou diddl dekken
Ik vertel hier wat er toen gebeurd is en hoe ik dat aangepakt heb
Dat is het verhaal dat je kan lezen na "1+1=3" soit hier komt het dan lees je het chronologische verloop van gebeurtenissen over een periode van drie weken ;)

In het stukje daarvoor vertel ik dat ik dit verhaal nooit heb proberen verbergen voor niemand, dat ik daar nooit over gelogen heb, dat dat openlijk staat op drie verschillende fora.
Maar enkele weken geleden heb ik gebeld naar cattery's om op de wachtlijst te staan voor kittens, we willen heel graag een broertje en een zusje voor diddl en yoshi, we denken dat zij dat heel leuk gaan vinden, gezinsuitbreiding.
Dus heb ik gebeld naar cattery's om op de wachtlijst te mogen staan
De eerste fokster die ik gebeld heb daar heb ik het verhaal van yoshi en diddl meteen tegen verteld, ik vind dat ik daar toch eerlijk over moet zijn dat dat voorgevallen is
Die fokster maakte daar helemaal geen probleem van en zegt dat het dan wel gebeurd is maar het is opgelost en wij hebben indertijd ons best gedaan om dat goed aan te pakken en we hebben nu bijgeleerd en ze heeft er vertrouwen in dat dat niet meer gaat gebeuren.

Vervolgens belde ik naar nog een cattery om daar ook op de wachtlijst te staan (dat was verder in de week, ik moest eerst nog cattery's opzoeken en nakijken) en ik raakte aan de praat met die mevrouw over haar kittens en begon zo ook te babbelen over onzen diddl en de gezondheidsproblemen die we met hem gehad hebben en hoe we bedonderd zijn door de cattery waar yoshi en diddl vandaan komen
En ik kreeg van de dame toen te horen dat er in die cattery hcm problemen waren geweest en dat de vader van onze yoshi en diddl hcm positief is getest maw onze yoshi en diddl zouden ook wel hcm kunnen hebben.
Ik stond toen gewoon in shock door die info en heb toen aan die dame uitleg gevraagd daarover en over die hcm en ik heb haar dus het yoshi en diddl dekkingsverhaal niet verteld, dat zat toen helemaal niet meer in mijn hoofd, voor mij was t toen belangrijker om meer te weten te komen over die hcm toestanden.
Later heb ik nog gemaild met die dame (waar ik trouwens geen slecht woord over wil zeggen) en toen ging het ook over hcm, ik ben toen in 1 van mijn mails het yoshi en diddl dekkingsverhaal beginnen neerpennen, omdat ik het haar wel degelijk wou vertellen, maar heb het uiteindelijk toch terug gewist omdat ik het al ambetant vond dat ik de dame aan t lastigvallen was en haar tijd in beslag aan t nemen was ivm een probleem dat haar probleem niet was, die hcm toestanden terwijl zij op dat moment zelf de handen vol had met haar poezenkinderen.
Dus heb ik het haar toen ook niet verteld.
Ik dacht dat ik nog tijd genoeg had om het haar te vertellen.
Nog later zat ik dan zelf serieus op de sukkel met mijn gezondheid, kortgezegd, het is er gewoon nog niet van gekomen om dat te vertellen tegen haar.

Ondertussen heeft de dame in kwestie aan iemand verteld dat ze aan ons kittens wou verkopen en ze een uitzondering wou maken ivm haar vroegcastratieregel (ik wist trouwens niet dat de dame vroegcastreert, dat ben ik pas recent te weten gekomen) en kreeg ze te horen van de persoon tegen wie ze dat vertelde dat ze eens moest gaan kijken op mrs cloudy's pride forum, dat daar iets stond dat ze toch wel moest weten.
De dame is gaan kijken en las daar dus het yoshi en diddl dekkingsverhaal dat ik daar had neergepend, in 1 van mijn posts vertel ik daar dat ik ondertussen contact heb opgenomen met een fokker aan wie ik het verhaal verteld heb en die het helemaal niet zo erg vind wat er gebeurd is met yoshi en diddl (op het forum werd gedaan alsof dat toch vreselijk was allemaal)
De dame leest dat en trekt de conclusie dat ik naar haar verwijs want tja, ik heb toch gebeld naar haar om op de wachtlijst te staan , maar hé, ik heb haar niks verteld daarover, conclusie: ik ben een leugenaar.

Krijg ik gisteren een mailtje van die dame met de mededeling dat ze liever heeft dat wij ergens anders kittens aankopen en niet bij haar omdat onze yoshi en diddl niet in goeie gezondheid verkeren (wat helemaal niet waar is) en omdat ik blijkbaar een leugenaar ben (wat ook niet waar is)
Ik probeer hier te verduidelijken dat onze yoshi in uitstekende gezondheid verkeerd en dat ze alleen die giardia heeft gehad dat trouwens zelfs niet onze fout was maar de fout van de cattery
En dat de luchtweginfectie die diddl heeft gehad ook niet onze fout was maar de fout van de cattery
Dat wij serieus bedonderd zijn door de cattery vanwaar yoshi en diddl komen, maar dat wij daar nu blijkbaar voor moeten boeten want hé, nu zijn we plots niet geschikt voor kittens want we zullen onze handen wel al vol hebben (terwijl giardia enz opgelost zijn, diddl heeft wel chronische darmontsteking, waar wij ook niet aan kunnen doen, maar dat is niet meer werk), alé ja, k vind het gewoon flauwe kul en zie het probleem niet en wil hier gewoon verduidelijken dat de gezondheidsproblemen die er geweest zijn of die mogelijk nog komen dat wij die niet veroorzaakt hebben maar dat wij gewoon bedonderd zijn en dat wij heel goed voor ons kinders zorgen.

Ik wil toekomstige misverstanden voorkomen door het openlijk neer te pennen.
Daarom kom ik ook het yoshi en diddl dekkingsverhaal hier nog eens neerpennen, zodat in de toekomst mensen niet moeten doen alsof ik de boel probeer te bedonderen en ik lieg en dingen probeer te verbergen.
Dat heb ik ook nooit gedaan.
Maar als ik het hier toch nog maar eens neerpen kan men daar dan toch al zeker niet meer mee afkomen.

Ik verdedig me niet want ik vind dat ik niks heb waarover ik me moet verdedigen, wij hebben niks misdaan
Ik verwacht ook geen reactie van mensen (alhoewel ik toch wel verwacht dat ik ga afgeschoten worden en men mij gaat vertellen dat het toch wel vreselijk is dat die dekking is voorgevallen en men gewoon helemaal gaat negeren dat de situatie opgelost is op een totaal onschadelijke manier voor mijn poezenkinderen ,vandaar dat ik ook schrijf 'shoot me')
Ik wil het gewoon hier open en bloot komen vertellen zodat wie het wil lezen het kan lezen en ik in de toekomst niet onder de neus gedopt krijg dat ik een leugenaar ben of dingen probeer te verbergen, iets dat mij toch wel kwetst aangezien dat echt niet waar is en ik een eerlijk mens ben.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » di 18 mei 2010, 21:58

Er is toch niets ernstigs gebeurd, of zit ik er nu echt helemaal naast? c9 c9
ik denk daar net hetzelfde over, dat er niks ernstigs is gebeurd.
Maar een aantal fokkers denken daar anders over en vinden het vreselijk en ik snap dat dus echt niet, dat men daar maar over bezigblijft en men blijft vasthangen in die ene dekking en men mij daarom blijkbaar ongeschikt vind om voor mijn poezenkinderen te zorgen
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » di 18 mei 2010, 22:15

Wil je ons vertellen dat we op moeten passen voor die fokker omdat jouw katten er met gezondheidsklachten vandaan komen en er niet getest blijkt te zijn?
dat is een deur die je inderdaad best passeert want we zijn er schone stoten mee tegengekomen
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 18 mei 2010, 22:42

Oke, nu is je verhaal me duidelijker geworden. Dit is nu natuurlijk wel jouw kant van het verhaal, maar ervan uitgaande dat dit verhaal zo objectief mogelijk is opgeschreven en op waarheid berust, lijkt het mij dat er sprake is van een misverstand en dat er van een mug een olifant gemaakt.

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » di 18 mei 2010, 22:56

Ik wil hier niemand door de goot trekken hé, zoals ik al zei, geen slecht woord over de dame die ons niet op de wachtlijst wil.
Ik probeer nu gewoon te verduidelijken waarom ik het zogezegde verschrikkelijke yoshi en diddl verhaal hier ook dan maar kom posten.
Gewoon omdat het helemaal open en bloot zou zijn en er in de toekomst niet nog eens misverstanden kunnen voorvallen en ik in de toekomst niet meer kan beschuldigd worden van liegen of dingen te verbergen.
Ik ben daar toch wel van aangedaan en van slag van en ik wil dat niet nog een keer tegenkomen
Afbeelding

Terug naar “Sterlisatie / Castratie”