verhaal dat blijkbaar verschrikkelijk is

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: verhaal dat blijkbaar verschrikkelijk is

Berichtdoor Wil » wo 19 mei 2010, 19:48

Hoi Nadine
Je weet dat wij vroeg castreren ;)Ik heb er trouwens een stuk van van de dierenbescherming ;) Dit soort dingen gebeurd iedere dag bij HTK katjes ,die krijgen wel hun kittens ,wat ik wel vreselijk vind ,het zijn zelf nog kittens ,

Dit soort dingen gebeurd ook bij mensen zoals jij ;) een gewone particulier ,die alles nog moet leren ,
En die op de raad van hun dierenarst afgaan ,
Je zegt het zelf al ,nu zou je de katten gescheiden houden ,jou meid was nog maar net gedekt ,
gelukkig veel minder erg dan 6 of 8 weken zwanger ,
Nu je nieuwe jongen komt ,laat je hem eerst helpen voor het poesje er is ,klasse

Maak je niet druk om wat ze allemal zeggen ,of allemaal doen ,probeer zo goed mogelijk je best te doen ,en leer bij ,Dat doen wij ook nog iedere dag ,en ga lekker genieten van je katjes ,,en je nieuwe jongen die gauw komt ,,
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » wo 19 mei 2010, 20:36

HTK katjes, wat zijn dat?
Ik ken de afkorting niet?

Ja hoor ik weet dat je aan vroegcastratie doet en zoals ik al eerder vermeld heb, ik geef daar geen kritiek of commentaar op.
Ik vind dat ieder het recht heeft op zijn of haar eigen mening en ik ben ervan overtuigd dat wie aan vroegcastratie doet daar ook echt van overtuigd is dat dat absoluut niet schadelijk is voor de kater in kwestie
Maar ikzelf ben daar niet van overtuigd en ik vind het gewoon veiliger om de raad te volgen van de dierenarts (meerdere dierenartsen en in dit geval ook de fokster waarvan ze kwamen, die zei hetzelfde)
Ikzelf heb ook het beste voor met mijn kinders hé
Ik heb echt heel hard mijn best gedaan om toendertijd dekking te voorkomen, het is me niet gelukt (omdat ik niet zo goed inzicht had in de situatie, k heb het verkeerd ingeschat) maar het is opgelost op een niet schadelijke manier voor mijn kinders en ik heb bijgeleerd en zou het nu inderdaad anders aanpakken (ik heb nu ook betere opties, er zijn nu wel degelijk meerdere katten aanwezig waardoor er nooit iemand alleen in de bench moet zitten, dat was toen niet t geval).
En aangezien Remco aanstaande zaterdag naar hier komt en hij op zijn zes maand gecastreerd wordt (hij is nu iets ouder dan 4 maand) en er pas later een zusje bijkomt zie ik echt het probleem niet.
Soit, ik wou gewoon het hele verhaal openlijk komen neerpennen zodat niemand in t vervolg kan doen alsof ik dat toch probeer te verbergen of er over lieg
Want dat is gewoon niet het geval
Als mensen toch discussie willen opzetten over vroegcastreren of niet dan mogen ze dat gerust doen hoor van mij maar dat laat ik dan wel aan mij passeren
Of als iemand me wil vertellen dat ik toch maar een slechte poezenmoeder ben omdat het is voorgevallen dat mag ook, ieder heeft recht op zijn mening ook al ben ik het daar niet mee eens.
Ik vond het indertijd niet nodig toen ik het forum hier gevonden had om dat nog eens neer te pennen omdat het toch al open en bloot op andere fora stond (waar ik onder dezelfde nick zit en spreek over yoshi en diddl, heel makkelijk te herkennen toch) en voor ons was dat done en dusted en wij hadden andere dingen aan ons hoofd zoals te weten komen wat er nu precies met diddl scheelde dus wou ik in ouwe koek geen energie meer steken.
Ik vond dat het voldoende was als ik dat nog eens vertelde aan diegene waar we kittens zouden van kunnen krijgen
Door de omstandigheden heb ik het nog niet verteld (wel aan de fokster waar ik voor de hcm bom contact mee had) en dat wordt nu heel verkeerd opgevat en ik wil voorkomen dat ik dat ooit nog eens te horen krijg, dat ik daarover lieg (of dat probeer te verbergen) en daarom dat ik het hier dan ook maar neerpen, dat is de bedoeling ervan.
Maar als mensen toch willen praten over vroegcastratie ofzoiets dan mogen ze dat gerust doen.
Afbeelding

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » wo 19 mei 2010, 20:38

HTK zijn Huis Tuin Keukenkatjes......de gewone soort die overal rondloopt, maar daarom niet minder lief natuurlijk......
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » wo 19 mei 2010, 21:34

ah dat zijn HTK katjes, ik had het niet door , k ben soms nogal traag van begrip b7
merci voor de verduidelijking
Afbeelding

Jewels
Contacteer:

Berichtdoor Jewels » do 20 mei 2010, 17:39

Ik kan over die hele situatie maar 1 ding zeggen:
Je hebt uiteindelijk je verantwoordelijkheid genomen! Ik denk dat er misschien andere mensen de kittens gewoon zouden laten geboren worden...
Groetjes,Kim

Afbeelding

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » do 20 mei 2010, 19:49

Heykes,

Ik had eerst gedacht om hier niet te reageren, daar ik Nadine prive heb gemaild en aan de telefoon gehad.....maar ik wil ook wel even mijn kant van het verhaal veduidelijken.
Ik ben dus de fokster die heeft besloten om haar niet op een wachtlijst te zetten......en shoot me.......

Ik ga eerst duidelijk zeggen dat Nadine en ik altijd netjes gemaild hebben, geen grove woorden, of vieze praat.....
en ik ben het er zeker mee eens dat ondanks de dekking, er niets fout is gebeurd, Nadine heeft correct gehandeld (weliswaar nadat het te laat was, maar kom, we zijn allemaal mensen en ongelukjes kunnen iedereen overkomen.....moest deze dekking bewust zijn gebeurt, dan had ze de kittens ook gehouden.

Maar nu wil ik wel even toelichten, waarom ik deze beslissing nam:

22/04: Ik krijg telefoon van Nadine en mail, met alle geschiedenis in van Yoshi en Diddle en dat ze een broer en/of zus (liefst twee) voor hen zoekt. Ik had een fijn gevoel bij deze dame en vond dat ze enorm bedot is geweest......
Heel wat over en weer gemail met info enz.....

7/05: Weer mail of ze nu op de wachtlijst staat, ik heb het héél druk met zieke kittens ondertussen en antwoord niet meteen, en vergeet erna te antwoorden.......we vertrekken op vakantie.

Tijdens mijn vakantie (krijg ik van iemand te horen, dat ik eens op het forum van Cloudy's pride moet kijken, naar de topic van Nadine) lees ik dus dat deze twee kittens gedekt hebben, geaborteerd is, ondertussen er al een koop met twee babino's niet doorging,......
Dus mijn mening was: waar is het vertrouwen???? Ik weet wel tot in detail dat deze kittens gardia hebben gehad, luchtweginfectie, chronische darmontsteking en een redelijke kans op HCM.....maar dit "kleine" puntje wordt me verzwegen.......

En dan lees ik dat ze er nog een kitten bij heeft.....

Dan mail ik haar op 17 mei eerlijk dat ik liever heb dat ze in een andere cattery een kitten zoekt.....en daarom dus een beetje D25 D25 , maar Nadine heeft me altijd netjes geantwoord, geen verwijten of niets slecht hierover hé!!

Naar mijn mening ben je open over alles als je een kitten reserveert.....en kies je niet op drie weken tijd vijf kittens uit......dan stel ik me vragen ja.......dit geeft me geen goed gevoel en ik kan dat gevoel niet uitschakelen ......
En mijn gevoel laat me niet snel in de steek, vandaar dus mijn beslissing.....

Gewoon om het even toe te lichten van mijn kant.......

En Sorry voor Nadine, want mss ben jij wél de beste poezenmoeder op aarde en zit mijn gevoel ernaast, maar ik kan het niet helpen, dit ben ik nu eenmaal........
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

zenga13

Berichtdoor zenga13 » do 20 mei 2010, 20:17

Ok, duidelijk Annemieke en ik kan me jouw besluit heel goed voorstellen zoals je het hier nu uitlegt. Je wil nu eenmaal het beste voor je kittens en als je gevoel daaraan twijfelt moet je het gewoon niet doen, zo simpel is het.

Ik had begrepen dat zij veroordeeld werd vanwege het feit dat haar 2 katten per ongeluk gedekt hadden en zij deze kittens had laten aborteren en dat zij daarom nergens meer kittens mocht kopen.
Afbeelding

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » do 20 mei 2010, 20:46

Ok, duidelijk Annemieke en ik kan me jouw besluit heel goed voorstellen zoals je het hier nu uitlegt. Je wil nu eenmaal het beste voor je kittens en als je gevoel daaraan twijfelt moet je het gewoon niet doen, zo simpel is het.

Ik had begrepen dat zij veroordeeld werd vanwege het feit dat haar 2 katten per ongeluk gedekt hadden en zij deze kittens had laten aborteren en dat zij daarom nergens meer kittens mocht kopen.
Ik ben het helemaal met je eens Chantal, ik had dit ook begrepen.
En Annemieke, als ik hoor dat iemand die bij mij een kitten besproken heeft ook bij andere cattery's een kitten besproken heeft, dan gaat de koop niet door. Ik hou daar niet van, of je gaat voor mijn kittens of niet, voor de volle 100% D10
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » do 20 mei 2010, 21:04

hoe bedoel je, naar jouw mening kies je niet op drie weken tijd vijf kittens uit?
Welke vijf kittens?
Wij wilden sowieso twee kittens
Wij , t is te zeggen ik, zag op Mrs Cloudy's pride forum de fotootje van het nestje van bambinootjes.
Wij vonden dat hele leuke kittens en ik ben beginnen mailen met Louise, toen stonden we op geen enkele andere wachtlijst.
Dat was trouwens nogal dom van mij, Wil vind mij ook maar een sufferd dat ik dat gedaan heb(ik heb haar dat verteld) omdat ik toen op gevoel gereageerd heb en niet met mijn verstand, omdat we foto's zagen en verkocht waren terwijl we niks wisten van de fokster bijvoorbeeld.
Het ging niet door omdat de mevrouw vroegcastratie wou en ik niet, ik haar verteld heb wat er gebeurd is met yoshi en diddl en ze stond op vroegcastratie.
Dus ging het niet door.
Aangezien wij nog altijd twee kittens wilden, een besluit dat we al een tijd daarvoor hadden genomen , heb ik deze keer eindelijk mijn verstand eens gebruikt en gebeld naar een betrouwbare cattery, die van sarandy, naar sarah, en we hebben ons daar op de wachtlijst geplaatst (sara stond op de lijst van de cattery's die ik had opgemaakt toen we de vorige keer naar kittens op zoek gingen, die kende ik al)
Vervolgens heb ik in de week die daarop volgde op internet naar nog betrouwbare cattery's gezocht, omdat we op 1 wachtlijst staan toch wat weinig vonden, en we wilden inderdaad zo snel mogelijk kittens, zodat zo snel mogelijk ons gezin compleet zou zijn, mij is namelijk verteld dat het allemaal makkelijker gaat om nieuwelingen te introduceren als je zelf nog jonge katten hebt
In de loop van de week heb ik naar Annemieke gebeld en die wist me te vertellen dat we gerust nog op andere wachtlijsten mochten staan want dat het wel lang kon duren vooraleer we bij haar aan kittens zouden geraken.
Moet ik dan zeggen dat we al op een wachtlijst staan bij iemand anders?
En als we dat niet doen dan ga ik in de fout?
Wel sorry hoor, dat wist ik niet dat dat van mij verwacht werd, ik heb namelijk niet echt ervaring in het kattenwereldje, ik ken al die regeltjes niet, en ik kan geen gedachten lezen
En jawel, aangezien Annemieke zei dat het bij haar lang kon duren, bij sara kon duren tot het eind van t jaar en wij graag dit jaar nog kittens zouden gehad hebben heb ik inderdaad naar nog een cattery gebeld om op de lijst te staan.
Dat vind ik nogal logisch.
We stonden bij drie cattery's op de wachtlijst.
Wat is daar verkeerd aan?
Want ik zie het niet hoor?
En vanwaar worden die vijf kittens gehaald?
De koop met de mevrouw van de bambinootjes ging niet door, we lieten ons op de wachtlijst zetten bij andere mensen wat toch maar normaal is als je kittens wil, wat hadden we dan moeten doen misschien, ze gingen niet vanzelf voor ons deur komen staan, en we hebben ons op drie wachtlijsten laten zetten om dit jaar toch nog kittens te hebben (omdat het zo lang kan duren).
Dat is wat zoveel mensen doen.
Bij sara is er ook een koppel van de wachtlijst voor ons gegaan, omdat zij ergens anders al een kitten gevonden hebben.
Ik vind dat je als koper als je op de lijst staat en je vindt je kitten ergens anders dan laat je het weten aan de andere mensen waar je op de lijst staat dat je gevonden hebt wat je wou.
Dat is maar normaal.
Maar wij willen twee kittens, dus waar we op de wachtlijst staan daar moeten we ons toch niet laten afschrijven.
Want we willen twee kittens.
En Quberdon is er eentje.
En dat staat er hier toch heel duidelijk op, open en bloot, dat we Quberdon in ons gezin gaan opnemen.
Shoot me omdat ik niet wist dat ik nu de andere twee cattery's persoonlijk op de hoogte moest brengen dat we 1 kitten hebben en nu maar 1 meer willen.
Trouwens tegen mij is verteld zoals ik hierboven heb vermeld dat we niet op de wachtlijst mochten omdat ten eerste onze kittens niet in goede gezondheid verkeren, wat helemaal niet waar is en ten tweede ik een leugenaar zou zijn wat ik hierboven verduidelijkt heb dat dat toch wel een groot misverstand is, je kan altijd bellen naar sara nietwaar en haar vragen wat ik haar verteld heb de eerste keer dat ik contact met haar opnam en dat het allemaal wat snel gaat naar je gevoel, wel wij beslissen nog altijd zelf wanneer wij kittens in ons gezin opnemen en ons is verteld dat het het makkelijkst gaat als onze eigen kittens nog jong zijn, bovendien doen we het omdat we denken dat het goed gaat zijn voor yoshi en diddl om nog soortgenootjes te hebben om mee te spelen, moet ik dan nog x aantal jaar wachten of wat?
En dat is toch wel de beslissing van mij en mijn halve trouwboek en niet die van een ander.
Nu kom je af met vijf kittens, ik weet begot niet waar je vijf kittens vandaan haalt maar soit.
En ik vind het helemaal niet raar dat als je besloten hebt om kittens te kopen dat je dan contact opneemt met een cattery en als daar de koop niet doorgaat dat je dan naar andere cattery's gaat, zoals ik al zei, ze gaan heus niet vanzelf aan je deur komen staan, bovendien werkt men overal met wachtlijsten en als je niet snel handelt kan je wel heel lang wachten.
Sara weet van de bambinootjes en dat het niet doorging, alweer, k heb naar haar het eerste gebeld
Toen ik jou belde ging het gesprek snel over naar flutje en dan naar diddl en dan naar de cattery vanwaar ze komen en wat daar aan de hand zou zijn.
Je dropte daar een hcm bom van formaat op mijn kop en dat was nog het enige waar ik kon aan denken.
En eerlijk gezegd, ik heb dat tegen sara verteld van die bambinootjes en dat dat niet is doorgegaan maar als ik haar dat niet verteld had dan zou ze dat mij niet kwalijk genomen hebben, want is dat nu eerlijk waar relevante informatie?
Dat je bij een andere fokster kittens wou kopen maar dat het uiteindelijk niet is doorgegaan?
Ik vond het relevante informatie omdat die vroegcastratie er mee te maken had, maar had de koop om een andere reden niet doorgegaan dan zou ik dat denk ik niet verteld hebben.
Je moet dus als koper van kittens dan blijkbaar van a tot z staan vertellen welke kittens je tot dan toe interessant gevonden hebt, of je ergens anders op een lijst staat en of van plan bent om op een andere lijst te gaan staan enzovoorts enzoverder.
Wel, k wist niet dat dat moest en dat ik verondersteld werd om dat allemaal te vertellen.
Zoals ik al zei, veel ervaring met cattery's en fokkers heb ik niet, de vorige keer heb ik gebeld naar sara die niet opnam omdat ik op het onchristelijke uur belde van 8 uur s morgens, dan heb ik gebeld naar cattery waar yoshi en diddl vandaan komen en we hadden direct kittens
Voor de rest heb ik nog nooit met cattery's te maken gehad, ik ken alle jullie (rare) regeltjes niet
En ik vind het nogal straf dat er mij verteld wordt aan de telefoon dat ik gerust op andere lijsten mag staan (toen dacht ik in mezelf, oei, dan is t goed dat ze daar geen bezwaar tegen heeft aangezien we al op een lijst staan) maar als we dan de gelegenheid krijgen om aan een kittentje aan te geraken bij de cattery waar we het eerst naar gebeld hebben dan wordt dat als bezwaarlijk feit tegen ons gehouden, dan mag dat blijkbaar niet.
Zoals ik al zei, ik neem je dat helemaal niet kwalijk dat we niet op de wachtlijst mogen staan.
Maar de redenen die je opgeeft zijn den helft niet waar (dat mijn kinders niet in goede gezondheid verkeren, dat is helemaal niet waar en ik heb uitgelegd waarom het je niet verteld is, het yoshi en diddl verhaal maar dat wil je toch niet horen) en de andere helft is in mijn ogen nogal flauwe kul.
Waar je die vijf kittens vandaan haalt is mij een raadsel, jullie fokkers hebben ook katers of poezen die hcm hebben en daarvoor besluiten jullie toch niet om jullie cattery te sluiten omdat het zoveel werk is maar omdat wij mogelijk een kat of twee katten met hcm zouden hebben hebben wij dan onze handen vol en zijn we niet geschikt om nog voor twee kittens te zorgen en nu is t ook al een probleem dat ik niet van a tot z sta te vertellen bij wie we op de lijst staan.
Nou ja, wij kijken van niks meer op, wat wij hier de laatste maanden al zijn tegengekomen, ons verbaasd niks meer.
Als je graag al die flauwe kul zelf wil geloven dan moet je dat maar doen, je kan de helft van je flauwe kul weerleggen door de telefoon op te nemen en naar onze dierenarts te bellen en je er van te verzekeren dat mijn kinders in goeie gezondheid verkeren en wij daar goed voor zorgen en je kan bellen naar sara en haar vragen of ik het haar verteld heb van de bambinootjes en van dat dekken, maar nee, je houdt toch maar liever vol dat ik een leugenaar ben en vind dan maar nieuwe dingen uit om dat te bewijzen...
Ik vind dat nogal proper maar blijf hier geen energie in steken, die kan ik beter gebruiken.
Misschien in t vervolg toch maar niet zeggen tegen de mensen dat het geen probleem is dat ze ook nog ergens anders op de wachtlijst gaan staan als het dan uiteindelijk zo een struikelblok is als de mensen ook ergens anders aan een kitten aangeraken...

en chantal, zo had ik het ook begrepen omdat het mij zo gezegd is, dat we op de wachtlijst niet mogen omdat ze gehoord had van de affaire met de abortus en omdat onze twee kleine donders niet in goeie gezondheid verkeren, later kreeg ik verduidelijking dat die niet zo goeie gezondheid ging over t geen waar we hen hadden mee meegekregen uit de cattery en waar wij niet konden aan doen en dat ik volgens haar gelogen had (dat heb ik allemaal al uitgelegd)
En dat het nogal snel ging allemaal, dat nu Quberdon er bij kwam, dat we toch wel onze handen al vol hadden en blablabla
Dat ik verondersteld werd om te vertellen dat we bij een andere cattery op de lijst stonden daar is niks van gezegd.
En dat wist ik niet.
Ik wil het hier gerust komen opploinken hoor, de mails, als er nu gaat gedaan worden alsof ik de dingen zit te verdraaien en ik zit te liegen.

Tanja, dan vraag je dat best aan de mensen hé, of ze ook nog ergens anders op de lijst staan ipv je te verbazen dat ze het je gewoon niet vertellen omdat ze niet weten dat je verondersteld wordt om dat te doen en dan te doen alsof mensen niet te vertrouwen zijn.
Wij willen gewoon ons gezinnetje uitbreiden met twee kittens, wij houden ons niet bezig met vanalle spellekes en wij wisten/weten niet wat de regeltjes zijn in de kattenwereld
Wij hebben wel al heel vreemd opgekeken de laatste maanden, want t is maar een heel raar en heel vreemd wereldje als je t mij vraagt
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » do 20 mei 2010, 21:16

Ik weet niet hoor, als ik nog een kat zou kopen zou ik sphynxen willen met een bepaald karakter of bepaalde uiterlijke kenmerken die ik mooi vind. Dat gaat toch boven het snel willen hebben van kittens. Het juiste karakter dat bij jouw of je katten past is toch heel belangrijk, en dat houdt dan ook in dat er waarschijnlijk een wachttijd aan vast zit.
Ik heb altijd een naar gevoel bij mensen die snel snel een dier willen hebben....
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Terug naar “Sterlisatie / Castratie”