verhaal dat blijkbaar verschrikkelijk is

Annemieke
Contacteer:

Re: verhaal dat blijkbaar verschrikkelijk is

Berichtdoor Annemieke » do 20 mei 2010, 21:20

Ok.....dan laat ik de eer aan mezelf: deze mail heb ik je gestuurd.....ik heb jou antwoord eruit gelaten uit respect voor je privacy.
Ik denk niet dat ik fout ben.......
Hoi Nadine,

Ik weet dat ik je niet moét antwoorden maar ik doe het toch.....
Ik heb respect voor jou omdat je vecht voor je kittens en er alles voor doet, dat mag ik toch even duidelijk vertellen hé?
Daarom wil ik ook graag even mezelf verduidelijken....
In één van je eerste mails naar me toe had je het er over dat jou kittens luchtweginfectie hadden (wat vaak het gevolg is van niesziekte) en ook giardia....daarbij de chronische darmontsteking en de HCM die mss nog volgt (dit is niet zeker hé.......het kan goed zijn dat jouw kittens géén HCM hebben!) dan denk ik dat je best al redelijk je handen vol gaat hebben.....je hebt hun nog geen jaren ....en er is ook al een derde kitten op komst......
Ik kan jou rekening niet maken en ik kan niet inschatten hoeveel tijd en energie je hebt, maar ik vind dit allemaal heel snel gaan.....
Toen ik ook nog hoorde (want ik had tegen iemand op het forum gezegd dat jij hier op de wachtlijst wilde en dat ik normaal vroegcastreer of steriliseer .....maar ik wou in jou geval wel een uitzondering maken want ik vond dat je écht een geschikte persoon was, die al veel te veel bedot is geweest....) dat ik eerst eens op het Mrs Cloudy Pride forum moest lezen....toen schrok ik idd wel erg......want daar stond dus dat je ergens op de wachtlijst stond en dat die fokster (ik dus??? want je had heir gevraagd om op de wachtlijst te komen) op de hoogte was van dit verhaal....en toen voelde ik me er ineens niet goed bij: want dat zou beteken dat je aan het liegen was.......(je moet het ook eerlijk van mijn kant bekijken hé?) Mijn kittens staan onder fokcontract, ik mag hun niet open verkopen ......dat is met de fokster van mijn kater afgesproken.....en daar hou ik me ook aan, een woord is een woord, maar als ik zeker ben dat ze toch geholpen worden zou ik eventueel een uitzondering maken.....
Dat is dus de reden dat ik hier lang over moest denken......

Ik denk dat ik op al je mails heb geantwoord, behalve de laatste toen je vroeg om op de wachtlijst te komen.........

Hopelijk versta je het van mijn kant ook een beetje.....want ik ben echt geen boeman hoor......

Als een kattin gesteriliseerd wordt, worden enkel de eierstokken weggenomen, wat er bij jullie poesje is gebeurd, is toch een pak ingrijpender (baarmoeder weg) en had perfect voorkomen kunnen worden, dat weet jij net zo goed als ik.....maar moest je niet het beste voor hebben met je katten, dan had je nu kittens liggen uit broer en zus......dus gezien de omstandigheden heb je wel correct gehandeld.

Hopelijk kan ik het hiermee een beetje toelichten en heb je geen "boze" gevoelens naar me toe.....als je in de toekomst info wenst over cattery's of stambomen of testen ben ik altijd bereid om je te helpen......

Vriendelijke groetjes , annemieke
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 20 mei 2010, 21:27

Hoi Nadine
Ik vind je geen echte sufferd ;) je bent een echte particulier ,die verder van de katten niks afweet ,en nu in een x het diepe ingegooid wordt ,terwijl je gewoon 2 leuke kittens erbij wilt ,van geteste ouders ,

Je doet het nu goed ,je vraagd naar de stambomen en de kopie's van de HCM testen ,
Jij krijgt zoveel informatie binnen in korte tijd ,dat het bijna niet te behappen is ;)

juist voor mensen zoals jij ,hebben wij dat stukje op marktplaats staan ,zodat die weten wat te vragen en wat te doen ,
Dat weet je nu ;))
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » do 20 mei 2010, 21:28

Ik ben er maar even voor gaan zitten om jouw stuk te lezen.
Ik als fokker doe niet aan wachtlijsten omdat je dan dit soort problemen kan krijgen. En waarom ik niet hou van mensen die bij diverse fokkers op de wachtlijst sta is dat je het risico loopt dat ze al bij een andere fokker een kitten hebben gekocht maar dat niet aan jou doorgeven. Dan denk je dat je nog een paar mensen hebt die geinteresseerd zijn en als je ze dan gaat mailen van er zijn kittens dan zijn ze al voorzien. De serieuze liefhebber haal je er toch wel uit, daar heb je een goed contact mee en soms worden het zelf vrienden.
Dat het voor een liefhebber overkomt als een vreemd wereldje, dat snap ik best. Maar het mooie is dat de liefhebber mag beslissen bij wie hij een kitten koopt en de fokker mag beslissen aan wie hij een kitten koopt D18 .
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

zenga13

Berichtdoor zenga13 » do 20 mei 2010, 21:29

Ik denk dat het voor ons buitenstaanders heel moeilijk is om hier een oordeel over te geven.. Als ik jouw verhaal lees Nadine, dan denk ik daar zit wat in... maar als ik dan Annemiekes verhaal lees dan kan ik haar kant ook weer begrijpen.

Het is gewoon zo ontzettend moeilijk als fokker zijnde om in te schatten wat voor soort mensen je treft. Wij willen alleen het beste voor onze kindertjes en dit soort dingen brengen een fokker aan het twijfelen.. misschien terecht, misschien onterecht.. maar als het gevoel dat het niet goed zit er eenmaal is, dan is daar vaak weinig meer aan te veranderen. Dat is heel spijtig voor degene (in dit geval jij dus Nadine) die geen kitten krijgt. Maar er zijn ook gewoon zoveel mensen die zich anders voordoen dan ze zijn en dan moeten de goeden weer onder de kwaden lijden.

@ Annemieke, bij mijn dierenarts is het volgens mij standaard dat ze de gehele baarmoeder weghalen bij een sterilisatie (is dus eigenlijk castratie) om zo ook het risico op latere problemen met de baarmoeder uit te sluiten.. Maar dat is weer een hele andere discussie..
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » do 20 mei 2010, 21:37

Ik weet niet hoor, als ik nog een kat zou kopen zou ik sphynxen willen met een bepaald karakter of bepaalde uiterlijke kenmerken die ik mooi vind. Dat gaat toch boven het snel willen hebben van kittens. Het juiste karakter dat bij jouw of je katten past is toch heel belangrijk, en dat houdt dan ook in dat er waarschijnlijk een wachttijd aan vast zit.
Ik heb altijd een naar gevoel bij mensen die snel snel een dier willen hebben....
kittentjes hebben allemaal een ander karakter toch net zoals dat bij mensen ook het geval is.
Hun karakter hangt bij mijn weten toch niet af van de cattery die ze verkoopt?
Of ben ik daar nu ook al mis in?
En bij onze eerste twee kittens maakte dat niet uit voor ons welk kleurtje ze hadden, wij wilden gewoon twee huisgenootjes om graag te zien.
Nu willen we graag kittens die blue of gedeeltelijk blue zijn of black of gedeeltelijk black, kittens die er niet helemaal t zelfde uitzien dan onze yoshi en diddl
En wij denken lang na voor we een besluit nemen, als het besluit genomen is dan wil ik er graag zo snel mogelijk mee verder, ik zie helemaal niet in waarom wij twee of drie jaar zouden moeten wachten om nog twee kittens aan te schaffen, waarom dat blijkbaar zo verkeerd is dat wij ons gezinnetje nu compleet willen maken
Ik zie helemaal niks raars of vreemds daaraan dat je bij meer dan 1 cattery op de wachtlijst staat.
Dat er een wachttijd aan verbonden is dat weet ik, net daarom dat je op meer dan 1 lijst gaat staan, om die wachttijd niet te lang te laten uitlopen.
En ik krijg dan te horen van de fokkers dat ze zich eraan verwachten dat er mensen van hun wachtlijst gaan wegvallen omdat die ergens anders hun gading al gevonden hebben
Zo ongebruikelijk is dat toch niet blijkbaar.
Als je dan als fokker er op staat dat mensen zich enkel en alleen beperken tot jouw cattery , zeg dat dan tegen de mensen.
Als je dat niet verlangt maar je wil wel weten of ze ergens anders op de lijst staan, vraag het hen dan.
Jullie zitten in dat wereldje en jullie kennen al jullie rare regeltjes
Een gewone liefhebber die gewoon op zoek is naar een nieuw gezinslid en die niet weet hoe dat wereldje in mekaar zit die weet dat allemaal niet.
En die wordt dan daarna afgeschilderd als leugenaar en weet ik veel wat nog allemaal als die zich dan niet gedragen heeft op de manier die jullie verwachten maar die jullie niet meedelen.

Annemieke
, zet er gerust mijn antwoord ook bij, de hele zwik want k heb je meer dan 1 antwoord gestuurd, ik heb helemaal niks te verbergen, ook al wordt er hier gedaan alsof dat wel t geval is
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » do 20 mei 2010, 21:53

Ik ben er maar even voor gaan zitten om jouw stuk te lezen.
Ik als fokker doe niet aan wachtlijsten omdat je dan dit soort problemen kan krijgen. En waarom ik niet hou van mensen die bij diverse fokkers op de wachtlijst sta is dat je het risico loopt dat ze al bij een andere fokker een kitten hebben gekocht maar dat niet aan jou doorgeven. Dan denk je dat je nog een paar mensen hebt die geinteresseerd zijn en als je ze dan gaat mailen van er zijn kittens dan zijn ze al voorzien. De serieuze liefhebber haal je er toch wel uit, daar heb je een goed contact mee en soms worden het zelf vrienden.
Dat het voor een liefhebber overkomt als een vreemd wereldje, dat snap ik best. Maar het mooie is dat de liefhebber mag beslissen bij wie hij een kitten koopt en de fokker mag beslissen aan wie hij een kitten koopt D18 .
Ik heb daar absoluut geen probleem mee dat we niet op de wachtlijst mogen staan, dat heb ik ook tegen Annemieke gezegd
Dat is haar voorrecht om dat te beslissen, het zijn haar kittens
Maar het zijn in mijn ogen flauwe kul redenen die worden opgegeven, de zogezegde slechte gezondheid van yoshi en diddl, diddl heeft een chronische darmontsteking, daar kunnen wij niet aan doen, yoshi verkeert in uitstekende gezondheid.
En dan mijn zogezegde liegen, dat is ook niet waar en kan ook netjes uitgeklaard worden als de telefoon wordt opgenomen.
Ik heb daar wel degelijk een probleem mee dat men suggereert dat ik niet goed voor mijn kinders zorg, ik denk dat er hier maar weinigen zitten die zoveel tijd besteden aan hun kinders dan ik
En ik heb daar ook een probleem mee dat ik word afgeschilderd als leugenaar terwijl dat ook niet waar is

Dan komt men nu af met dit, t geen hier nu gepost is
Het is blijkbaar verkeerd om eens je besluit aan gezinsuitbreiding te doen om dan niet nog twee tot drie jaar te willen wachten en je gezinsuitbreiding te vervolmaken op een moment dat de diertjes die je al hebt daar het minst problemen mee gaan hebben
Het is blijkbaar verkeerd om je niet te beperken tot 1 cattery omdat je niet langer dan een jaar wil wachten
alles wat wij doen is blijkbaar verkeerd
Wel, voor ons is dit allemaal maar heel heel vreemd.
Wij hebben namelijk ook t beste voor met ons kinders
Net daarom dat we doen wat we doen/gedaan hebben.
Annemieke is er blijkbaar van overtuigd dat ik een dikke leugenaar ben ondanks dat het uitgelegd is, ondanks dat ze contact kan opnemen met de persoon waar zij zichzelf mee verwisselde.
Wel, dat is dan prima, dan gelooft ze dat maar.
Annemieke is er blijkbaar van overtuigd dat wij slechte poezenouders zijn, ze kan er zich van vergewissen dat het niet zo is, ze kan contact opnemen met diegene die hier de laatste maanden nog niet is buitengeweest, met diegene die haar perfect op de hoogte kan stellen van de gezondheid van onze kleine donders, die haar kan vertellen dat wij alles doen wat we kunnen voor onze kinders , onze dierenarts maar nee, dat is niet nodig, hou je liever krampachtig vast aan flauwe kul die je uit je duim zuigt en waar niks van waarheid in zit
En zoek dan vooral naar nog wat andere redenen om toch maar niet te moeten toegeven dat je mensen van iets beschuldigd dat gewoon niet waar is.
Zeg tegen de mensen dat het ok is dat ze op andere wachtlijsten gaan staan en dat ze niet moeten wachten op jou omdat het lang kan duren maar grijp dat dan daarna aan als reden om mensen toch niet op de wachtlijst te zetten, dat de mensen het geluk hebben gehad om onverwachts toch een kitten te kunnen aanschaffen in een andere cattery...
En ze hebben jou daar niet hoogstpersoonlijk van op de hoogte gebracht, stel je voor.
Dat staat op het forum waar iedereen het kan zien, maar jij bent niet op de hoogte gebracht (omdat de mensen toch nog een kitten willen en dan niet van de wachtlijst afgaan) stante pede en dat is natuurlijk een grote grote fout van de mensen die kittens willen.
Ja zeg...
Hou toch op
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » do 20 mei 2010, 22:00

Hoi Nadine
Ik vind je geen echte sufferd ;) je bent een echte particulier ,die verder van de katten niks afweet ,en nu in een x het diepe ingegooid wordt ,terwijl je gewoon 2 leuke kittens erbij wilt ,van geteste ouders ,

Je doet het nu goed ,je vraagd naar de stambomen en de kopie's van de HCM testen ,
Jij krijgt zoveel informatie binnen in korte tijd ,dat het bijna niet te behappen is ;)

juist voor mensen zoals jij ,hebben wij dat stukje op marktplaats staan ,zodat die weten wat te vragen en wat te doen ,
Dat weet je nu ;))
Groetjes Wil
ik bedoel dat niet slecht hoor als ik neerpen dat je ons maar sufferds vond, trouwens, dat is waar ook, ik was een sufferd toen, ik heb het je zelf gezegd dat dat helemaal niet verstandig was van ons, dat we fotootjes zagen en ons lieten meeslepen door ons gevoel ipv eerst en vooral te luisteren naar ons verstand terwijl we al t 1 en t ander waren tegengekomen met de fokster waar yoshi en diddl vandaan kwamen, dat we toen ons les nog niet geleerd hadden.
En dat ik blij was dat het niet doorging uiteindelijk
En toen zette jij ernaast "sufferd" en ik vond dat grappig maar t was wel waar, wij waren sufferds.
Ik vind dat stukje op marktplaats heel goed (maar ik ben nooit op marktplaats gaan kijken tot een tijdje geleden toen iemand hier een link kwam zetten) maar misschien zet je er ook beter even het kattenreglement bij, al de rare regeltjes waar je je als leek blijkbaar moet aan houden maar die niemand je vertelt...
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » do 20 mei 2010, 23:24

Dit is eigenlijk iets tussen jullie privé ... ik schreef het in een ander topic ook al .... geschreven tekst komt vaak veel harder aan dan gesproken woorden, omdat je de intonatie erbij mist!

Jij bent vast een hele goeie poezenmams en je hebt echt het beste voor met je kindertjes ... maar het moet bovenal klikken met de fokker van je kittens omdat als het mis gaat je er net op terug moet kunnen vallen.
En als fokker moet je er ook een heel goed gevoel bij hebben om je kittens bij een persoon te plaatsen ... is dat gevoel er niet spontaan (door om welke reden dan ook) dan is het geen geschikte match! Op dat vlak begrijp ik Annemieke ten volle ... ik heb me ook al wel "bedacht" naar bepaalde mensen toe, misschien ten onrechte, wie zal het zeggen? ... Maar het is mijn "gevoel" en dat kan je niet uitzetten met een knopje .... dat is het verschil in fokkers ook, sommigen maakt het niet uit, anderen zouden bij wijze van spreken het liefst mee verhuizen met hun kittens ;)
En je komt daar beter vroeg achter dan laat (nadat de kittens al gekocht/verkocht) zijn!

Ohhhh enne karakter, je merkt wel verschil in karakter wat betreft bepaalde lijnen (en cattery's) hoor, ze zijn allemaal sociaal en lief en aanhankelijk, maar sommigen zijn wat meer "vrijgevochten" en hebben "nog meer zotte kuren", anderen zijn dan weer "kroelderiger" .... ja er zit wel wat verschil op!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » vr 21 mei 2010, 01:21

Laat het een waarschuwing zijn voor andere mensen die een ongecastreerde broer en zus kopen!
Je hebt veel pech gehad voor wat betreft de ziekte daarmee ben je flink bedonderd, fijn dat je die
twee zo goed opvangt en verzorgd.
De zwangerschap, ik zeg het maar eerlijk vind ik wel je eigen schuld.
Oke, de da wilde niet eerder castreren, maar je denk toch niet werkelijk dat je drie weken lang 24 uur p/d die twee uit elkaar
kon houden???
Ik was zelf gewoon naar een andere da gestapt en anders gewoon één kat boven in een aparte kamer.
Dat ze zo aan elkaar hangen...nou, dat is na die drie weken ook nog wel zo, er zijn ergere dingen voor een kat dan drie weken apart zitten
(bv sterelisatie met baarmoeder verwijderen met inhoud...).
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » vr 21 mei 2010, 01:54

Ohhhh enne karakter, je merkt wel verschil in karakter wat betreft bepaalde lijnen (en cattery's) hoor, ze zijn allemaal sociaal en lief en aanhankelijk, maar sommigen zijn wat meer "vrijgevochten" en hebben "nog meer zotte kuren", anderen zijn dan weer "kroelderiger" .... ja er zit wel wat verschil op!
En hoe moet je dat dan weten als leek?
Je merkt verschil in karakter wat betreft bepaalde lijnen en cattery's
Hoe kom ik dat dan te weten in welke cattery welk karakter zit?
Op jullie website staat het niet hoor.
In mails of aan de telefoon wordt het ook niet verteld.
Hoe kom ik dat dan te weten?
Ik heb hier ook nog door niemand horen vertellen dat er in cattery x kroelders zitten en in cattery y zotte trezen.
Dat is dan waarschijnlijk weer iets dat ik zomaar uit mezelf hoor te weten?
En is dat dan een schande dat ik dat niet weet en ik dat eigenlijk ook niet hoef te weten, dat het voor mij voldoende is dat mijn kleine donders sociaal en lief en aanhankelijk zijn en dat ik wat de rest van hun karakter betreft gewoon afwacht hoe het uitdraait maar gelijk hoe ze zijn dat is voor mij prima want ik zie ze toch graag?
Onze yoshi en diddl komen uit dezelfde cattery en toch hebben zij een verschillend karakter en ik zie hen allebei even graag.
En Remco ga ik ook graag zien, gelijk hoe hij uitdraait.
Afbeelding

Terug naar “Sterlisatie / Castratie”