verhaal dat blijkbaar verschrikkelijk is

lathyrus

Re: verhaal dat blijkbaar verschrikkelijk is

Berichtdoor lathyrus » vr 21 mei 2010, 01:57

Laat het een waarschuwing zijn voor andere mensen die een ongecastreerde broer en zus kopen!
Je hebt veel pech gehad voor wat betreft de ziekte daarmee ben je flink bedonderd, fijn dat je die
twee zo goed opvangt en verzorgd.
De zwangerschap, ik zeg het maar eerlijk vind ik wel je eigen schuld.
Oke, de da wilde niet eerder castreren, maar je denk toch niet werkelijk dat je drie weken lang 24 uur p/d die twee uit elkaar
kon houden???
Ik was zelf gewoon naar een andere da gestapt en anders gewoon één kat boven in een aparte kamer.
Dat ze zo aan elkaar hangen...nou, dat is na die drie weken ook nog wel zo, er zijn ergere dingen voor een kat dan drie weken apart zitten
(bv sterelisatie met baarmoeder verwijderen met inhoud...).
Jawel, ik dacht dat ik hen uit mekaar kon houden.
Het bleek dat ik dat niet kon maar ik was ervan overtuigd dat ik het wel kon.
En jij was dan naar een andere dierenarts gestapt, wel ik niet , ik heb vertrouwen in mijn dierenarts en als hij zegt dat het schadelijk is om te castreren voor zes maand awel dan doe ik dat niet, ik doe niet aan dierenarts shoppen en lopen van de ene naar de andere tot ik enen vind die me zegt wat ik wil horen .
En jij vind dan dat er erger dingen zijn voor een kat dan drie weken apart te zitten wel ik ben het er niet mee eens
Wat mij betreft is het opgelost op een manier die niet schadelijk was voor mijn katten en ik ben niet de enige die zo denkt.
Jij mag daar gerust anders over denken.
Laatst gewijzigd door lathyrus op vr 21 mei 2010, 02:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » vr 21 mei 2010, 02:01

ik heb hier toch heel duidelijk geschreven wat mijn bedoeling was met mijn verhaal, het “verschrikkelijke” yoshi en diddl verhaal hier komen neerpennen zodat ik in de toekomst niet meer zou te horen krijgen dat ik dat probeer te verbergen of een leugenaar ben
Ik heb hier niemand vernoemd, ik heb uitgelegd waarom ik het kwam neerpennen en heb melding gemaakt van een dame waar we op de wachtlijst stonden en wat er gebeurd is omdat mensen blijkbaar niet snapten wat nu eigenlijk de bedoeling was, maar heb niemand bij naam genoemd en was dat ook niet van plan om dat te doen.
Omdat het niet om de dame/annemieke gaat.

Het gaat er mij om dat ik niet meer beschuldigd wordt van iets dat niet waar is en daarom ben ik het hier ook dan maar komen neerpennen.
Ik ben geen leugenaar, ik ben te eerlijk voor mijn eigen goed, ik schiet dikwijls in mijn eigen voet net omdat ik te eerlijk ben en er wordt ook dikwijls misbruik gemaakt van mijn eerlijkheid (daar heeft de fokster van yoshi en diddl trouwens misbruik van gemaakt)
Om dan beschuldigd te worden van het opzettelijk achterhouden van informatie en ervan beschuldigd te worden dat je een leugenaar bent, wel, t zal jullie misschien vreemd in de oren klinken maar dat is kwetsend.

Dus wou ik voorkomen dat dat nog een keer ging gebeuren en ben ik het hier dan nog maar eens komen neerpennen, drie fora is niet open genoeg, dan probeer je het toch wel weg te steken nietwaar, dat je het openlijk verteld hebt aan andere fokkers maar het door omstandigheden nog niet verteld hebt aan dan die ene fokker (door de hcm bom die op mijn kop werd gedropt) dan wil dat toch wel zeggen dat je de mensen probeert te bedonderen nietwaar.
Dan pen ik het wel nog eens neer op een vierde forum zodat het iedereen het weet en dan moet ik dat tenminste niet meer te horen krijgen.

Ik ben geen roddelaar en zou tegen niemand gezegd hebben dat de dame in kwestie Annemieke is.
Dat doet er gewoon niet toe (sara weet het wel dat het annemieke is, toen ik de mail kreeg waarin stond dat aangezien mijn twee kleine donders niet in goeie gezondheid verkeren en ik blijkbaar een leugenaar ben zonder verdere uitleg erbij trok ik de conclusie dat mensen toch wel grote onwaarheden achter mijn rug zitten te vertellen en toen heb ik gebeld naar sara met de vraag of zij zich toch nog wel kon herinneren wat ik haar verteld heb de eerste keer dat ik haar gebeld heb.
Ze zei van ja en ik heb toen verteld dat ik een mail heb gekregen van iemand waar wij van dachten dat we er op de wachtlijst bij stonden en wat in die mail stond en dat dat gewoon niet waar was en dat ik nu naar haar belde omdat ik niet wou tegenkomen dat 1 of andere roddeltante dezelfde onwaarheden tegen sara zou vertellen en wij in de loop van de week plots te horen zouden krijgen dat Quberdon niet doorgaat.
Sara heeft gevraagd om wie het ging en ik heb het haar gezegd en dat vond ze blijkbaar maar vreemd dat annemieke zo reageerde en later mailde ze me dat als ik het gewoon zou uitleggen aan annemieke dat ze het dan toch misschien zou begrijpen maar dat ik het me niet mocht aantrekken en zij niet van gedacht zou veranderen, dat alles gewoon doorging zoals gepland, maar voor de rest vertelde ik dat tegen niemand, ik ben geen roddelaar, in tegenstelling tot sommige anderen blijkbaar)

Wat mij betreft is dat prima dat wij niet op de wachtlijst staan.
Dat je als fokker een goed gevoel moet hebben bij kittenkopers daar heb ik het volste begrip voor.
Dat vind ik maar normaal en net goed, dat kittens niet zomaar aan iedereen verkocht worden.
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » vr 21 mei 2010, 02:02

Maar wij krijgen eerst bepaalde redenen te horen waarom we niet op de wachtlijst mogen staan, ik ben een leugenaar zogezegd die opzettelijk bepaalde dingen verzwijgd en mijn kleine donders zouden zich in geen goeie gezondheid bevinden
Dingen die ik perfect kan weerleggen en uitleggen en die men kan verifiëren.
Weet je wat ik dan verwacht?
Dat de persoon die 1+1=3 heeft gedaan dan toch eens zegt “ik heb de verkeerde conclusies getrokken en ik snap waarom je het me niet direct verteld hebt”
Ik moet niet op die wachtlijst komen te staan hoor, dat wil ik niet, maar t zou leuk zijn om te horen te krijgen dat iemand inziet dat ze je toch wel beschuldigd heeft van dingen die gewoonweg niet waar zijn en die kwetsend zijn.
Maar nee, dan komt men plots op de proppen met andere redenen waar ik nog geen woord van gehoord heb.
Weerleg je het ene dan komt men op de proppen met wat anders.
En wordt er alweer gedaan alsof ik opzettelijk dingen verzwijg, want ik heb niet gezegd op welke wachtlijst we nog stonden…
Jezus christus…

Als je staat te vertellen dat mensen zich niet moeten beperken tot jouw cattery en best op andere wachtlijsten mogen staan want dat het wel eens lang kan duren vooraleer ze bij jou aan een kitten geraken moet je dan daarna bezwaren uiten en dat blijkbaar een reden vinden om mensen toch niet te vertrouwen als ze t geluk hebben om in de cattery waar ze eerst op de lijst stonden toch een kitten te kunnen aanschaffen?
Omdat ze je daar niet hoogstpersoonlijk onmiddellijk op de hoogte van hebben gebracht maar je het jawel openlijk kan lezen op een forum waar je toch regelmatig komt omdat je daar moderator bent.
En als je weet dat de mensen nog een vierde kitten willen en ze toch niet van de wachtlijst zouden afvallen, ze moeten er dan wel geen twee meer hebben maar toch nog eentje dus ze vallen niet van de wachtlijst en ze gaan je niet plots op t moment dat je met kittens zit dan pas vertellen dat ze al lang kittens hebben.
Sorry hoor, maar wat mij betreft is dat echt flauwe kul van de bovenste plank.

Als je wil dat de mensen zich beperken tot jouw cattery breng de mensen daar dan tenminste van op de hoogte of moeten mensen jouw gedachtes kunnen lezen misschien?
Als je dat niet wil maar je wil graag weten op welke lijsten ze nog staan vraag dat dan gewoon.
Maar als je zelf niks zegt of vraagt en de mensen zeggen ook niks omdat ze dat gewoon niet weten dat ze verondersteld worden om dat te zeggen kom dan later niet doen alsof de mensen niet te vertrouwen zijn.

Er wordt hier gedaan alsof ik iemand ben die opzettelijk dingen verzwijg en “waar is het vertrouwen” en blablabla
Weerleg je het ene dan komt men met wat anders op de proppen en gelijk wat je zegt t is toch niet goed, want er is al geoordeeld en veroordeeld
Jullie (fokkers) denken op een bepaalde manier en iedereen moet zo maar denken, jullie doen bepaalde dingen en iedereen moet t zelfde doen.
Als je anders denkt of doet ben je niet te vertrouwen.

Ik vind het wel erg dat men zomaar conclusies in het wilde weg zit te trekken die dan nog fout zijn ook en dat een fokker blijkbaar er altijd van uitgaat dat een leek een leugenaar is.
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » vr 21 mei 2010, 02:03

Ik heb er het volste begrip voor dat fokkers wel degelijk opgelicht worden door mensen, dat mensen zich soms anders voordoen dan ze werkelijk zijn en dat je daardoor als fokker voorzichtig wordt.
Maar je mag er als fokker misschien ook eens aan denken dat leken er ook opgelegd worden door fokkers.
En dat leken ook dingen tegenkomen die allesbehalve zijn.
Maar hé, als fokker mag je dan de mensen ontzettend wantrouwend benaderen en hen behandelen alsof ze mensen zijn met gemene bedoelingen ongeacht wat de mensen je zeggen en uitleggen, het is toch allemaal niet waar en de fokker heeft altijd gelijk.
Jullie oordelen en veroordelen en klaar ook al slaat het gewoon op niks.
En als blijkt dat t geen jullie eerst dachten helemaal niet waar was en jullie de verkeerde conclusies hebben getrokken dan vind je wel nog wat anders uit dat ook al op niks slaat...
Als leek moet je maar vertrouwen hebben in de fokker en mag je blijkbaar niks in vraag stellen en mag je ook niet wantrouwend uit de hoek komen als je vindt dat de fokker toch maar vreemde dingen zegt of doet en je al eens paar kicken in the teeth hebt gehad van de vorige fokker waar je mee te maken had, nee, als leek heb je niks te koeteren
En als je dan nog niet op de hoogte bent van het reilen en zeilen in het kattenwereldje ben je al direct ongeschikt zie om poezenkinders te hebben en te verzorgen.

Echt hé, ik wist niet dat dat er zo allemaal aan toegaat, ik had daar geen flauw idee van.
Wij hebben de laatste maanden al heel raar opgekeken
En stillekesaan zijn we het beu dat wij moeten boeten voor andermans gedrag en dat wij ons dubbelachterover moeten plooien om te laten zien dat we betrouwbaar zijn maar hé, t is dan nog niet goed genoeg.
Als ik een verhaalke te horen krijg van iemand dan ga ik eerst eens luisteren naar wat die persoon zelf te vertellen heeft vooraleer ik conclusies trek.
Hier is t zo blijkbaar niet, hier wordt er gewoon van uitgegaan dat iemand een leugenaar en bedrieger is en t is niet nodig dat die mens uitleg geeft, wie niet denkt en doet zoals jullie is niet goed en niet te vertrouwen

Vertel mij nu ne keer wat er zo slecht of verkeerd aan is dat wij nog twee poezenkinderen willen?
We hebben er twee, we zijn er dol op en we zorgen er heel goed voor, we willen hen nog een broertje en zusje geven en willen dat doen op een moment dat ze daar het makkelijkst mee gaan kunnen omgaan, terwijl ze zelf nog jong zijn.
Wat is daar verkeerd aan?
Wat is daar verkeerd aan als je lang nagedacht hebt over het wel of niet aanschaffen van huisgenootjes dat je dan niet nog twee of drie jaar wil wachten maar je maximum 1 jaar wil wachten?
En je daarom op meerdere wachtlijsten gaat staan?
Dat is dacht ik toch de normale gang van zaken.
Dat werd trouwens nog eens bevestigd door Annemieke zelf aan de telefoon die zelf zei dat we gerust nog op andere wachtlijsten mochten staan, maar hé, als wij dan het geluk hebben om toch redelijk snel, sneller dan verwacht een kitten aan ons gezin te kunnen toevoegen dan is dat blijkbaar slecht en een reden tot wantrouwen
Hoe doen jullie dat misschien?
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » vr 21 mei 2010, 02:06

In een cattery zo heb ik het ondertussen begrepen gaan er regelmatig poezen en katers weg en komen er andere bij.
Bij een fokker mag dat allemaal, een in en uitloop van beestjes, maar als leek ga je toch wel in de fout als je twee poezenkinderen hebt en hen nog twee speelkameraadjes wil geven die zolang ze leven in je gezin gaan blijven omdat je denkt dat dat een goeie toevoeging is voor hen en zij daar veel aan gaan hebben (en natuurlijk willen wij het ook graag maar als we zouden denken dat het slecht is voor yoshi en diddl zouden we het niet doen)
Als leek kan je toch niet zorgen voor 4 poezenkinderen.
Je hebt je handen toch wel al vol met 2 (aangezien er problemen zijn geweest met de gezondheid van je kittens omdat je bedonderd bent door de fokker en er in de toekomst misschien hcm aan te pas komt ook omdat je alweer bedonderd bent door je fokker, een mens wordt dingen aangedaan, je lost ze op zo goed je kan, maar dan wordt dat tegen je gebruikt en is dat blijkbaar een bezwaar om kittens aan je te verkopen, de omgekeerde wereld als je t mij vraagt)
We zullen zelf toch wel t beste weten of we het aankunnen of niet.

Dat is toch niet aan een ander om daar een oordeel over te vellen zeker als die ander zich dan nog geen realistische voorstelling kan maken van hoe het dagelijks leven van die leek eruitziet (en jawel, t zal wel weer mijn fout zijn dat de fokker zich daar geen realistische voorstelling van kan maken, het is natuurlijk de leek die alle moeite moet doen om een band op te bouwen en de fokker moet gewoon achteruitleunen, de leek moet zich dubbelachterover plooien om te bewijzen dat hij of zij te vertrouwen is, omgekeerd hoeft dat niet ook al is de leek al flink bedonderd geweest door een fokker).

Wij zouden in ieder geval nooit kittens erbijnemen als we niet zeker wisten dat we hen kunnen geven wat ze nodig hebben.
Dat is geen impulsaankoop, daar is zorgvuldig over nagedacht.
Ik moet over alles wat ik doe of laat zorgvuldig nadenken net omdat ik ziek ben en beperkt ben.
En omdat ik realistisch moet zijn in mijn beperkingen.
Zo hou je je staande als je chronisch ziek bent, je ziet onder ogen wat je kan en niet meer kan en je past je daar aan aan.
Dingen die niet noodzakelijk zijn laat je vallen en je stelt prioriteiten
En je begint aan niks waarvan je weet dat je het niet aankan.

Ik weet dat ik de zorg voor yoshi en diddl aankan.
En ik weet dat ik het aankan om voor nog twee kleine donders te zorgen.
Wat mij betreft is dat geen werk of een klusje.
Ik zie hen graag, zij hebben zoveel goeie dingen in mijn leven gebracht en een hele hoop vreugde, de dingen die ik voor hen doe dat is in mijn ogen geen werk.
Die doe ik graag, omdat ik graag met hen bezig ben.
En zij gaan voor op alles.
Dus kan je toch wel begrijpen dat het verdomde kwetsend is als dan iemand suggereert dat je niet goed zorgt voor je kinders, dat je kinders niet gezond zijn, dat je niet voor hen doet wat je voor hen moet doen.
Dat is gewoon niet waar.

Sedert ze hier zijn gaan zij voor
Als ze een piep geven of een miauw terwijl ik bezig ben met iets dan laat ik vallen waar ik mee bezig ben en kijk ik wat ze willen en dan krijgen ze dat ook.
En als ze me dan een paar uur willen gijzelen omdat ze knuffels willen wel dan is dat maar zo, willen ze spelen dan wordt er mee gespeeld en de rest kan wachten.
Ik heb de laatste maand zelf op mijn sukkel gezeten omdat mijn medicatie moest aangepast worden en ik heb hier een goeie maand gewoon knock-out gelegen maar zij zijn nooit iets tekort gekomen, mijn halve trouwboek zorgde er voor dat als hij vertrok naar zijn werk dat alle eetbakjes goed gevuld waren, ze kunnen op drie plaatsen gaan drinken en hij zorgde ervoor dat hun gerief werd afgewassen en proper gehouden.
En mijn twee kleine donders hebben gewoon een hele maand dubbel en dik genoten van t feit dat hun mutti hier compleet uitgeteld lag want dan konden ze lekker bij mij op de zetel onder t dekbed kruipen en de hele tijd knuffelen.
Een ander vind me dan misschien ongeschikt om voor mijn poezenkinderen te zorgen wel t is net het tegenovergestelde, t is net omdat ik gebonden ben aan huis door mijn fysieke toestand en ik 99,99 procent van de tijd hier ben dat zij krijgen wat ze willen , hopen aandacht.
Ik denk dat ze maar op weinig plaatsen zoveel aandacht krijgen dan dat ze hier krijgen, omdat andere mensen ook nog een hele hoop andere dingen moeten doen, dingen die ik al lang niet meer kan...
Dat iemand me niet op de wachtlijst wil dat is wat mij betreft prima.
Maar ik vind gewoon de redenen die opgegeven worden dikke lulkoek en vol onwaarheden.
Maar zoals ik al eerder zei, wij kijken hier van niks meer op, net als je denkt dat je t allemaal toch wel al gehad hebt verrassen ze je met nog wat anders
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » vr 21 mei 2010, 06:59

En hoe moet je dat dan weten als leek?
Je merkt verschil in karakter wat betreft bepaalde lijnen en cattery's
Hoe kom ik dat dan te weten in welke cattery welk karakter zit?
Op jullie website staat het niet hoor.
In mails of aan de telefoon wordt het ook niet verteld.
Hoe kom ik dat dan te weten?
Als je je tijd neemt en de verhalen hier op het forum leest kom je vanzelf te weten welke karakters en eigenschappen bepaalde katten/catterys hebben.
Bij sphynxen zitten er volgens mij veel meer verschillen per kat dan bij andere rassen.
Wanneer je naar het karakter van andere rassen kijkt komen die onderling goed overeen qua karaktertrekken, bijvoorbeeld de Britse korthaar : gelijkmatige en aangename humeur, verdraagzaam... Neem je een Bengaal: intelligent, actief op mensen gesteld.
Bij een Sphynx is dit veel complexer en liggen de karaktereigenschappen veel verder uit elkaar, dat maakt het ras ook zo boeiend. Maar stelt je ook in staat, zeker als je al Sphynxen heb om daar een passend vriendje bij te zoeken.
Het is als niet kweker toch de bedoeling dat je de katten die je koopt levenslang bij houdt en dat het zo goed mogelijk tussen hen klikt. Meerdere katten in een kleine ruimte kan anders echt wel voor problemen zorgen.
En dat is nu het geluk van dit forum, dat zo'n informatie langs deze weg kunt te weten komen.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » vr 21 mei 2010, 07:38

wel, dan moet je ten eerste dit forum al kennen, ik ben hier nog maar pas, wij hebben onze beslissing genomen voor we dit forum kenden
Ik heb hier al rondgelezen en ik heb nog nergens iets gelezen over dat er in die bepaalde cattery dat bepaald karakter zit, maar ik heb natuurlijk nog niet alles gelezen van a tot z.
Desalniettemin is er mij verzekerd door meerdere mensen die zelf nogal wat katten hebben, meer dan drie en vier, dat het plaatsen van een kitten of twee kittens bij twee andere kittens helemaal geen probleem is, dat de aanpassing aan mekaar vlot verloopt tov dat je nieuwelingen introduceert bij oudere katten (maar ook bij oudere katten verloopt dat meestal goed), dat is ons oa verzekerd door de fokster vanwaar Quberdon komt.
Het meiske zal wel weten waarover ze praat zekers net zoals de mensen die zelf zes of zeven katten hebben...
Straks ben ik nog een vreselijk mens omdat ik geen studie opzet over cattery's en de karakters die daar zitten en ik gewoon mijn gezin wil uitbreiden met een broertje en een zusje voor yoshi en diddl
Ik betwijfel trouwens eerlijk gezegd dat een fokker of fokster een mogelijke kittenkoper op de gril legt over welke karakters hun kittens hebben en als ze die karakters maar niks vinden dan zeggen dat de geïnteresseerde toch geen kittens krijgt.
En t is dacht ik toch niet alleen bij een leek de bedoeling dat de poezen en katers overeenkomen?
Bij een fokker toch ook?
Of daar is t geen bezwaar dan dat de karakters botsen?
Zolang de rest dan maar klopt en het beestje de eigenschappen en uiterlijke kenmerken heeft die nodig zijn om een bepaalde lijn voort te zetten of uit te breiden is t dan goed of wat?
Zetten jullie dan jarenlange studies op wat betreft karakter voor er een kater of poes de gelederen komt versterken?
Als jullie dat doen awel dat is prima, wij willen gewoon ons gezin compleet maken.
En daar is helemaal niks verkeerds mee, ook al wil men hier blijkbaar doen uitschijnen dat dat wel zo is
Afbeelding

padoer
Contacteer:

Berichtdoor padoer » vr 21 mei 2010, 07:46

Meid wat maak je je toch druk!
Het kattenwereldje zit heel complex in elkaar, daar komt niemand ooit uit.
Je krijgt binnenkort je nieuwe zoon, bij iemand vandaan waar je een leuke klik mee hebt en zij met jouw,super toch?!
Wat andere mensen denken of zeggen, laat ze lekker gaan.
JIJ kiest lekker zelf waar je een kitten vandaan haalt op de manier die JIJ wilt. Als andere mensen daar wat van vinden is dat hun mening.
En als iemand jou om wat voor reden dan ook geen kitten wilt verkopen, so be it!
Er is in dit verhaal denk ik niemand fout of goed. Het zijn gevoelens van mensen en meningen.
Helaas werkt het gewoon zo.
Geniet lekker van je kinderen en doe het op jouw manier.
groetjes,bar

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » vr 21 mei 2010, 08:07

wel beste padoer, ik zit me inderdaad druk te maken, ik word er zowaar boos van
Ik kan daar niet tegen dat mensen doen uitschijnen dat ik een leugenaar ben terwijl dat helemaal niet waar is en ik kan er al zeker niet tegen dat men doet uitschijnen alsof ik niet goed zorg voor mijn kinders.
Maar eigenlijk zou ik me er beter niet druk in maken.
Ik was helemaal niet van plan om hier zoveel tijd en energie in te steken, voor mij was dat klaar nadat ik dat mailtje had gekregen, ik heb gewoon mijn uitleg gedaan naar annemieke toe in een mail en klaar, ik ben gewoon het yoshi en diddl verhaal komen neerpennen omdat ik dan tenminste niet meer zou kunnen beschuldigd worden van een leugenaar te zijn.
Ik heb dat toch heel duidelijk gezegd waarom ik het kwam neerpennen.
Ondertussen is t al op heel wat anders uitgedraaid :roll: .
En ik lees het met stijgende verbazing en ik vraag me af of bij iedereen zijn of haar vijzen wel allemaal op hun plaats zitten c9
Genieten van mijn kinders doe ik altijd, je kan gewoon niet anders D5 en ik ga het inderdaad op mijn manier doen waar helemaal niks verkeerd aan is

groetjes
nadine
Afbeelding

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » za 22 mei 2010, 18:58

Laat het een waarschuwing zijn voor andere mensen die een ongecastreerde broer en zus kopen!
Je hebt veel pech gehad voor wat betreft de ziekte daarmee ben je flink bedonderd, fijn dat je die
twee zo goed opvangt en verzorgd.
De zwangerschap, ik zeg het maar eerlijk vind ik wel je eigen schuld.
Oke, de da wilde niet eerder castreren, maar je denk toch niet werkelijk dat je drie weken lang 24 uur p/d die twee uit elkaar
kon houden???
Ik was zelf gewoon naar een andere da gestapt en anders gewoon één kat boven in een aparte kamer.
Dat ze zo aan elkaar hangen...nou, dat is na die drie weken ook nog wel zo, er zijn ergere dingen voor een kat dan drie weken apart zitten
(bv sterelisatie met baarmoeder verwijderen met inhoud...).
Jawel, ik dacht dat ik hen uit mekaar kon houden.
Het bleek dat ik dat niet kon maar ik was ervan overtuigd dat ik het wel kon.
En jij was dan naar een andere dierenarts gestapt, wel ik niet , ik heb vertrouwen in mijn dierenarts en als hij zegt dat het schadelijk is om te castreren voor zes maand awel dan doe ik dat niet, ik doe niet aan dierenarts shoppen en lopen van de ene naar de andere tot ik enen vind die me zegt wat ik wil horen .
En jij vind dan dat er erger dingen zijn voor een kat dan drie weken apart te zitten wel ik ben het er niet mee eens
Wat mij betreft is het opgelost op een manier die niet schadelijk was voor mijn katten en ik ben niet de enige die zo denkt.
Jij mag daar gerust anders over denken.
Nou daar denk ik zeer zeker heel anders over. Jij vind drie weken op een fijne kamer met speeltjes, mandjes,eten en drinken zieliger dan een abortus?????
IHet informatie vragen/second opinion vragen bij een andere arts is heel normaal (verstandig zelfs) en heeft niets met vertruwen of hoppen te maken!
Maar goed, wanneer jij jou oplossing (broer en zus laten paren "per ongeluk"en dan een abortus), zo geweldig vond, dan kan ik me voorstellen dat een andere fokker je geen kittens wil verkopen na het zien van zo'n verhaal en je reaktie daarop.
Afbeelding

Terug naar “Sterlisatie / Castratie”