verhaal dat blijkbaar verschrikkelijk is

zenga13

Re: verhaal dat blijkbaar verschrikkelijk is

Berichtdoor zenga13 » za 22 mei 2010, 19:55

@Petra, Ik denk niet dat ze haar oplossing van een abortus zo geweldig vond. Wat is dat nu weer voor zinloze opmerking zeg!
Ze zegt toch dat dit allemaal helemaal niet de bedoeling was en dat ze er van geleerd heeft? Ze komt er tenminste eerlijk voor uit dat ze het fout heeft ingeschat, daar kan menig fokker/liefhebber nog een puntje aan zuigen!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 22 mei 2010, 21:36

Hoi Petra
ik vind dit een zeer misselijke opmerking van jou ,noemen we dit niet iemand natrappen ,,
Nadine heeft uitgelegd hoe dit gekomen is ,Ik weet zeker dat dit poesje meer te lijden had gehad onder 3 weken eenzaam opgesloten te zitten ,zonder haar broer erbij ,
Nadine heeft dit verhaal eerlijk verteld ,ze had ook gewoon haar mond kunnen houden tegen niemand wat zeggen ,
Nu leren andere weer van haar ervaring ,gaat het niet vaak zo ,dat men leert van een ander zijn fouten ???
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » zo 23 mei 2010, 00:00

merci zenga en wil

petra, nee ik vind dat niet fantastisch dat dat gebeurd is, maar als vier dierenartsen tegen mij zeggen dat er niet wordt vroeggecastreerd dan loop ik niet naar een vijfde om toch wat anders te horen te krijgen.
Dat is al geen second opinion meer.
Blijkbaar heb je problemen met lezen, vier dierenartsen hebben gezegd dat ze niet wilden vroegcastreren
Misschien loop jij dan naar nummer vijf of nummer zes tot je te horen krijgt wat je wil horen, awel ik niet
En vergeet de fokster niet die ook helemaal tegen vroegcastratie was.
Wij hadden nul komma nul ervaring en waren heel onwetend, iets dat ik ook heel eerlijk tegen de fokster verteld heb.
Waarop die ons compleet in de steek liet toen we lieten weten dat er gezondheidsproblemen waren met diddl.
En we onze plan maar konden trekken
En ik vind dat we het er niet te beroerd hebben vanaf gebracht.
Als je dan weet waar we ons allemaal hebben mogen doorslaan
Ik had nog nooit een dekking gezien of meegemaakt en ik heb verkeerd ingeschat hoelang dat duurt waardoor het inderdaad is kunnen gebeuren.
Maar noch onze yoshi noch onzen diddl hebben daar schade van ondervonden
Jawel, onze yoshi is haar baarmoeder kwijt.
Als je kan lezen dan heb je ook gelezen dat er je iemand al gezegd heeft dat bij haar dierenarts dat standaard wordt gedaan bij sterilisatie.
En ook al zou dat niet standaard gedaan worden onze yoshi heeft daar geen kwalijke gevolgen van ondervonden.
Dat is een gezonde levenslustige poes waar niks aan mankeert.
En die die dekking al lang vergeten is.
Maar blijf jij maar lekker vasthangen in die ene dekking en de verschrikkelijke abortus
Ik denk dat er bij menig fokker erger dingen gebeuren dan het weghalen van een baarmoeder terwijl een poes anderhalve week zwanger is, t verschil tussen hen en mij is dan dat zij de lippen stijf op mekaar houden en zwijgen dat ze zweten en ik ben er tenminste open en eerlijk over.
Gelukkig zijn er ook nog fokkers die mijn verschrikkelijke verhaal helemaal niet zo verschrikkelijk vinden en het zien voor wat het is.
Een spijtige vergissing die rechtgetrokken is en waar we uit geleerd hebben.
Die er het volste vertrouwen in hebben dat dat een éénmalige gebeurtenis was en die ervan overtuigd zijn dat wij wel degelijk goeie poezenouders zijn
Ik ken mijn beestjes en als ik 1 van beiden alleen op een kamer had gestoken dan had die gewoon zitten wegkwijnen maar jij weet het natuurlijk beter :roll:
En je weet het natuurlijk ook veel veel beter dan vier dierenartsen :roll:
Wel denk jij gerust wat je wilt, I don't care
Ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik alleen maar doe wat goed is voor mijn kinders, hun welzijn gaat voor en ik heb geen andere agenda...
Er zijn er genoeg die commentaar hebben op wat er gebeurd is en die maar blijven mekkeren over die ene dekking en t verwijderen van de baarmoeder die niet t zelfde kunnen zeggen.
Waarom staan er eigenlijk zo weinig dierenartsen in het lijstje dat hier ergens staat die aan vroegcastratie doen?
Misschien omdat er toch nog veel zijn die er niet van overtuigd zijn dat het zo goed is voor je beestje?
Maar ja, wat weet de dierenarts er nu van natuurlijk, de prutsers ...
Afbeelding

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » zo 23 mei 2010, 13:34

We kunnen nu eenmaal niet allemaal dezelfde mening hebben.
Gelukkig maar!
Afbeelding

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » zo 23 mei 2010, 13:37

Hoi Petra
ik vind dit een zeer misselijke opmerking van jou ,noemen we dit niet iemand natrappen ,,
Nadine heeft uitgelegd hoe dit gekomen is ,Ik weet zeker dat dit poesje meer te lijden had gehad onder 3 weken eenzaam opgesloten te zitten ,zonder haar broer erbij ,
Nadine heeft dit verhaal eerlijk verteld ,ze had ook gewoon haar mond kunnen houden tegen niemand wat zeggen ,
Nu leren andere weer van haar ervaring ,gaat het niet vaak zo ,dat men leert van een ander zijn fouten ???
Groetjes Wil
Kom nou Wil,

Wil je nu werkelijk zeggen dat dit poesje te lijden zou hebben om drie weken apart van haar broertje te zitten?
En alle kittens dan die verkocht worden en voor de rest van heun leven broers, zussen en ouders moeten missen? Dat slaat totaal nergens op.
Wanneer een kat ziek is moet hij/zij toch ook apart en wanneer een kitten kans heeft op zwanger worden van de broer, terwijl beider gezondheid ook niet al te best is, kun je toch niet zeggen dat drie weken op een fijn ingerichte kamer een drama is???
Ben ik nu de enige die er zo over denkt of durft niemand hier meer zijn mond open te trekken?
Het is gewoon te gek voor woorden!
Afbeelding

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » zo 23 mei 2010, 13:40

@Petra, Ik denk niet dat ze haar oplossing van een abortus zo geweldig vond. Wat is dat nu weer voor zinloze opmerking zeg!
Ze zegt toch dat dit allemaal helemaal niet de bedoeling was en dat ze er van geleerd heeft? Ze komt er tenminste eerlijk voor uit dat ze het fout heeft ingeschat, daar kan menig fokker/liefhebber nog een puntje aan zuigen!
Nee, niet zinloos. Ik heb geen zin om mijn mond te houden met zulke ernstige fouten alleen om iemand naar de mond te praten. Het gaat toch om het welzijn van de dieren?
Dit is letterlijk wat werd gezegd door de topic starter:
"Wat mij betreft is het opgelost op een manier die niet schadelijk was voor mijn katten en ik ben niet de enige die zo denkt.
Jij mag daar gerust anders over denken."

Die manier is dus: kitten zwanger laten worden en aborteren i.p.v. drie weken apart zetten.
Afbeelding

yael

Berichtdoor yael » zo 23 mei 2010, 14:32

ik vind dat jullie een een niet fokster veel te hard aanpakken
ik heb eens een poesje van 4 maanden zwanger gehad en natuurlijk geaborteerd
was ik dan een slechte fokker
shit happens en wat weet een leek nou
wij hadden ook wachtlijsten en als je de mensen belden dat er kittens waren waren ze al voorzien nou en vonden wij niet erg
ik vind het een hoop gezeur om niks

zenga13

Berichtdoor zenga13 » zo 23 mei 2010, 15:50

Er wordt hier niemand naar de mond gepraat Louise, maar wat jij met haar bespreekt daar weten wij toch niets over??
Of weten wij dan ook gelijk dat zij dat gezegd heeft?? Dan zou ik in de toekomst maar uitkijken met de gesprekken die je voert... Zij zegt hier dat ze ervan geleerd heeft en daar baseer ik mijn mening op. Als dat dan meteen naar de mond praten genoemd moet worden, dan so be it.
Afbeelding

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » zo 23 mei 2010, 15:58

Ik mag hopen dat ze haar lesje wel geleerd heeft. Het is een onbegonnen zaak om katten die willen dekken uit elkaar te houden in een ruimte. Die moet je echt 24 uur per dag gescheiden houden. En aangezien een kater eerder merkt dat de poes krols is dan de mens is het kwaad al gedaan als de poes begint te gillen en de baas het doorheeft dat ze krols is. Ik mag hopen dat ze eerst het katertje koopt en als die gecastreerd is een poesje erbij neemt. Zo niet..... dan heeft ze er niks van geleerd.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » zo 23 mei 2010, 16:18

Ik heb dit even meegelezen

Dit had dus denk ik nog wel een keer gebeurt
want Nadine denkt hier iets te gemakkelijk over.Toen ik dit verhaal hoorde over haar
katten met de ongewenste dekking en zei dat als ze weer ongecastreerde kittens ging nemen dat weer zou gebeuren misschien. zei zij hierop nou ik pas wel goed op toen ik daarop zei dat red je niet zei zij van wel en ja zal het toch nog gebeuren worden ze daarna toch gecastreerd dat maakt toch niets uit.
Maar om iemand naar de mond te praten word dit gewoon goedgepraat met dat ze een leek is???

Louise
ik kan me niet herinneren dat ik dat gezegd heb, ik heb je wel gezegd dat het niet meer ging voorvallen omdat ik geleerd heb uit t geen gebeurd heb.
Dat ik nu andere opties had en ook meer wist
het kan wel zijn dat ik in kolère iets gezegd heb in de trant van dat als we toch twee lompe dommerikken bleken te zijn en het terug zou gebeuren dat het dan terug zou opgelost worden en klaar , dat kan best dat ik dat gezegd heb toen ik het kotsebeu was dat mensen daar gewoon zo bleven in vasthangen in die ene dekking terwijl het niet die dekking is op zich die vreselijk is maar het gevolg daarvan en als je daar niks aan doet en er is wel degelijk wat aan gedaan en het is wel degelijk opgelost en het gaat niet meer voorvallen en er is hier niemand schade berokkent, hoe graag je dat ook wil zitten beweren, dat is pertinent onwaar.
Ik vind dat niet alleen onnozel dat men daar in blijft vasthangen ik vind dat ook nogal hypocriet.
En niemand moet mij naar de mond praten.
En niemand moet iets goedpraten, er valt niks goed te praten.
Afbeelding

Terug naar “Sterlisatie / Castratie”