Kittens catstreren en sterliseren ,

Tanja
Contacteer:

Re: Kittens catstreren en sterliseren ,

Berichtdoor Tanja » ma 24 mei 2010, 09:08

Mijn dierenarts had het voordat ik mijn zesling aanbood bij haar voor vroegcastratie ook nooit gedaan. Maar na een goed gesprek met haar waar ik haar info doorgaf die je hier op het forum kan vinden en de wetenschap dat in Amerika de asiels alle kittens jong castreren heeft ze besloten het wel te doen bij mijn zesling. En alles is super goed gegaan.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

geertje

Berichtdoor geertje » ma 24 mei 2010, 10:29

Wow Tanja, dat vind ik moedig van je om een gesprek aan te gaan met de dierenarts. Ik zou niet op het idee komen en van dierenarts veranderen, maar dit is natuurlijk een veel betere oplossing. Ook dierenartsen moeten de evoluties opvolgen en bijstuderen, maar dat kost natuurlijk veel moeite en sommigen kiezen de gemakkelijkste weg.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » ma 24 mei 2010, 11:51

Wow Tanja, dat vind ik moedig van je om een gesprek aan te gaan met de dierenarts. Ik zou niet op het idee komen en van dierenarts veranderen, maar dit is natuurlijk een veel betere oplossing. Ook dierenartsen moeten de evoluties opvolgen en bijstuderen, maar dat kost natuurlijk veel moeite en sommigen kiezen de gemakkelijkste weg.
Weet je, ik loop al jaren bij hun en heb er een goed gevoel over. Zij hebben ook zoiets van "jij bent fokker en mogelijk zijn er dingen die wij niet weten maar jij wel". Dus toen ik ze belde of ze mijn jongens met 12 weken wilde helpen zeiden ze in eerste instantie nee. Ik heb toen andere dierenartsen hier in Amsterdam gebeld en 2 daarvan wilden het wel doen. Dus ik weer terug naar mijn dierenarts en uitgelegd waarom ik het wilde en ook het stuk hierover laten lezen. En ze gevraagd die andere dierenartsen te bellen hoe zij het deden. En ze hebben gelukkig geluisterd en de mannen super goed geholpen. Twee assistenten hebben geholpen en het is allemaal goed gegaan, ze vertelde me achteraf dat ze het wel heel zielig vonden voor die kleintjes en het ook best wel spannend vonden om ze zo klein te castreren, maar dat ze er nu open voor stonden. c6
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor

geertje

Berichtdoor geertje » ma 24 mei 2010, 12:16

ze vertelde me achteraf dat ze het wel heel zielig vonden voor die kleintjes
En dat is het nu juist niet omdat ze er nadien veel minder last van hebben dan wanneer ze ouder zijn.

Wil, jij had toch eens een filmpje van een kitten na de operatie. Misschien kan je het hier nog eens plaatsen.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » ma 24 mei 2010, 13:45

ze vertelde me achteraf dat ze het wel heel zielig vonden voor die kleintjes
En dat is het nu juist niet omdat ze er nadien veel minder last van hebben dan wanneer ze ouder zijn.
Zielig in de trant van ze zijn nog zo klein. Maar ze vond het fijn om te horen dat ze (nadat ze thuis waren) na een kwartier al weer rende.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » ma 24 mei 2010, 14:56

Mijn eerste twee kittens zijn pas met ruim een jaar oud gecastreerd. Niet bewust maar gewoon omdat ik geen flauw idee had wat "gebruikelijk" is. Ik woonde toen in een huisje in het bos waar ze niet veel in contact kwamen met andere katten. Toen ik verhuisde naar een woonwijk heb ik ze laten helpen omdat ik niet wilde dat ze daar zouden gaan dekken. Nooit bij stilgestaan dat ik met een beetje pech een paar sproeiende katers zou hebben. Inmiddels hebben we er vier katten bij die allemaal vroeggecastreerd zijn. In het begin leek het me zielig en mijn dierenarts was geen groot voorstander maar toen ik vroeg waarom niet kon hij dat eigenlijk niet goed onderbouwen. We hebben besloten er toch voor te gaan na info van de fokster en rondstruinen op internet. Ik ben blij dat we het gedaan hebben. Ik heb nu vergelijkingsmateriaal en vind dat ze er veel minder nabezwaren van hebben dan mijn katers met ruim een jaar oud. Maar het belangrijkste is dat je als eigenaar een keuze maakt waar je je prettig bij voelt.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

maria

Berichtdoor maria » ma 24 mei 2010, 20:58

ik heb net gegeten bij een vriend die dierenarts is.. bij hen in de kliniek worden kittens niet vroeg geholpen maar hij kon zich ook voorstellen dat er argumenten voor vroegtijdige castratie/sterilisatie zou kunnen zijn. hij zou eens kijken op de website van utrecht zei hij.. of hij daar wat kon vinden.. maar bij hen in de kliniek is het gebruikelijk rond 8 maanden of zo.. na eerste krolsheid..

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » ma 24 mei 2010, 21:39

Heykes,

Toen ik het mijn DA de eerste keer vroeg zei ze gelijk dat ze wel wou vroegcastreren.
Ze vertelde me dat velen het niet willen doen omdat het een prutswerk is idd, maar ook denken nog velen (vooral oudere DA's) dat er dus negatieve bijwerkingen zijn.....wat ondertussen is bewezen dat dit larie en apekool is....

Ze zei me: "Vroeger werd er ook boter op brandwonden gedaan en vele oudere mensen denken dat dit nog steeds de beste remedie is....terwijl je het alleen maar erger maakt!"

Dus het gebrek aan evolueren zit er ook wel bij denk ik.
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

zenga13

Berichtdoor zenga13 » ma 24 mei 2010, 21:59

Toen ik het mijn dierenarts vroeg zei hij al direct dat ze dat al vaker hadden gedaan, dus daar was ik wel blij mee.
Afbeelding

Terug naar “Sterlisatie / Castratie”