Zo zielig...

zenga13

Zo zielig...

Berichtdoor zenga13 » do 01 jul 2010, 22:28

Naar aanleiding van een mailtje van Wil ben ik in contact gekomen met een fokster in de USA die een kitten had welke ook een persisterende rechter aortaboog had. Zij vroeg mensen om hun ervaringen met haar te delen, dus ik heb haar toen gelijk gemaild met het verhaal van Nevi & Mellow.

Haar kitten, Neala, was er helaas slechter aan toe dan mijn kittens dat waren. Ze woog met 8 weken maar 500 gram en verdroeg de melk en de Hill's A/D erg slecht. Ze kreeg er diarree van en ook moest ze nog steeds regelmatig overgeven.

Trish heeft uiteindelijk een arts gevonden die de operatie kon doen bij Neala, maar deze kosten kwamen op $5000-$6000. Veel meer dus dan dat het hier kost. Om de operatie te bekostigen heeft Trish een Paypal rekening geopend en een website zodat mensen geld konden doneren. Binnen enkele dagen had ze gelukkig het geld bij elkaar en kon Neala geopereerd worden.

Afgelopen dinsdag was het zo ver en is Neala geopereerd. De operatie was goed verlopen, ondanks dat Neala zo klein was. Helaas stond vandaag op de blog te lezen dat Neala is gestorven. Het verzorgend personeel in de dierenkliniek had haar verkeerde voeding gegeven, waardoor ze weer ziek is geworden. Het voedsel is in haar longen gelopen met alle gevolgen van dien. Ze kreeg moeilijkheden met ademen en daaropvolgend een hartstilstand. Reanimatie heeft niet meer mogen baten en helaas is Neala gestorven.

Ik ben helemaal van mijn stuk door dit nieuws.. ook al ken ik Trish niet persoonlijk en Neala ook niet, het is gewoon te triest voor woorden dit. Dit poesje had net als mijn kittens deze operatie kunnen doorstaan als het personeel daar niet zo ontzettend dom had gehandeld. Wat is dit ontzettend triest en frustrerend! Ik wil niet weten hoe Trish zich nu voelt.

Nu besef ik eens te meer hoeveel geluk ik heb dat mijn 2 meiden al zo ver gekomen zijn.. Dit heeft me toch wel heel erg geraakt.

Hier staat het verhaal van Neala: http://gottahavefaith.homestead.com/
Laatst gewijzigd door zenga13 op do 01 jul 2010, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

jsphynx

Re: Immens verdriet

Berichtdoor jsphynx » do 01 jul 2010, 22:35

Jezus Chantal ik schrik me het lazerus van je topictitel. Gelukkig niets aan de hand met je meiden. Wat ontzettend triest voor Trish, zo verdrietig. Ik ga later even rustig het verhaal lezen. Oei als dit echt een fout is van het personeel..... dat zou niet moeten kunnen..... ik zou ze wel kunnen D12 en nog veel meer. Neemt niet weg dat ze daar haar kitten niet meer mee terugkrijgt c13
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

zenga13

Re: Zo zielig...

Berichtdoor zenga13 » do 01 jul 2010, 22:37

Oeps, heb ff de topictitel aangepast.. Had er niet bij stilgestaan dat jullie meteen aan mijn ukken zouden denken.. b7
Afbeelding

isolde

Re: Immens verdriet

Berichtdoor isolde » do 01 jul 2010, 22:39

Goh,dit is wel een heel triest verhaal zeg,wat erg na zoveel te hebben doorstaan,dan toch een overleden poesje.
Het had niet gehoeven,heel sneu hoor. Veel sterkte gewenst.
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » do 01 jul 2010, 22:48

Ja ik heb het ook gelezen ..... triest hé, een fout D25
Ze hadden het prulletje voor de nazorgen beter meegegeven naar huis, dan was ze er vast nog geweest! ..... zo triest voor haar baasjes, die mensen hebben zoveel voor haar gedaan, hun trots opzijgeschoven, echt alles en dan dit :(

Ik ben zo blij voor jou Chantal dat het bij jou goed is afgelopen, ik denk dat deze mensen er echt ziek van moeten zijn!!!!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 01 jul 2010, 22:50

Sorry dat ik het zeg, maar hoe ongelooflijk stom en onoplettend zijn die assistentes dan geweest? Het overlijden van Neala vind ik zo echt min of meer nalatigheid van die kliniek. Met de juiste zorg had ze het mogelijk wel overleefd, net zoals die kleintjes van jou.
Ik kan me voorstellen dat dit nieuws jou raakt, omdat je precies weet hoe haar baasje zich voelde tijdens het ziek zijn en zag hoe Neala vocht voor haar leven.

zenga13

Berichtdoor zenga13 » do 01 jul 2010, 22:54

Dit is gewoon onbegrijpelijk! Ik denk ook dat ze mij op zouden moeten sluiten, want ik zou die lui wat aandoen als dit met mijn ukken was gebeurd.

Ik vond mezelf toen een beetje een zeikerd, maar ik had mijn eigen eten meegenomen naar Ommen met een briefje erbij hoe ze het moesten maken. Gewoon omdat ik me daardoor wat geruster voelde toen ik ze achter moest laten... Nu geloof ik nooit dat ze in Ommen zo'n stomme fout zouden maken, maar als ik dit zo lees ben ik blij dat ik zo'n zeikerd ben.
Afbeelding

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » vr 02 jul 2010, 07:45

O Chantal wat een vreselijk verhaal. wat een hel voor die mensen. dan doe je zo veel om je kitten te redden en door een nalatigheid van de assistentes gaat het mis. Onvergevelijk.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

geertje

Berichtdoor geertje » vr 02 jul 2010, 07:48

Begrijpelijk dat je er zo met begaan bent, je bent er toch onrechtstreeks bij betrokken.
Zo dom van het personeel....zo spijtig.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

maria

Berichtdoor maria » vr 02 jul 2010, 08:23

oh wat erg .. maar ook wat bijzonder dat je contact met haar hebt...zo ver weg hetzelfde delen maar dan zij met een verschrikkelijke onnodige afloop.. wat vreselijk.. wat zullen zij zich verslagen voelen.. boos en verbijsterd..

Terug naar “Gezondheid Overig”