Jolie heeft pica

Quilla Luna

Re: Jolie heeft pica

Berichtdoor Quilla Luna » za 10 jul 2010, 00:31

Brrr...krijg er kippenvel van in deze hitte...
Ben bijna in staat om alles in mijn huis hermetisch af te sluiten... het zal je maar gebeuren n2
Groetjes Chantal
Those who will play with cats must expect to be scratched.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 10 jul 2010, 09:47

Hoi Hoi
Het was een katertje dat hierheen zou komen ,1 dag voor de vlucht is hij overleden ,hij heeft de operatie niet gered ;(
De andere die een draad had opgegeten ,is de kat van M.Jane ,die heeft het gelukkig wel gered ,

Spottie ,had denken ze een beschadeging in haar darm die dicht gegroeid was .
Pas op meiden,met draadjes touwtjes haren die verteren niet ,en kunnen voor vreselijke dingen zorgen
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

geertje

Berichtdoor geertje » za 10 jul 2010, 11:36

Wil, ken je M.Jane nog en wil je eens vragen of ze het verhaal nog eens op dit forum wil plaatsen want dat heeft mij en mijn familieleden toen echt doen beseffen hoe voorzichtig je met draden e.d. moet zijn.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » za 10 jul 2010, 12:54

wil, dat een haar niet verteert dat weet ik maar ik dacht dan dat dat niet zo een kwaad kon omdat haar toch heel snel afbreekt (niet afbreken in de zin van verteren maar afbreken in de zin van in stukken breken), ik maakte me dan meer zorgen over t feit dat het misschien wel eens in zijn keelgat zou kunnen blijven steken (als hij meer dan 1 haar zou proberen opeten tegelijkertijd) maar toen ik dat vertelde tegen de dierenarts zei die niet dat ik moest opletten of voorzichtig zijn en dacht ik dat ik aan t overdrijven was (door bezorgd te zijn daar om) omdat ik toch snel bezorgd ben.
Alé, de kruimeldief staat hier nu in de aanslag voor extra haarzuigrondes ;)
Maar een mens mag nog zo oplettend zijn en voorzichtig zijn, ze kunnen je toch wat lappen zunne
Gisteren vond ik hier ook een lange dikke draad, makkelijk te herkennen van waar hij kwam, 1 van de kleine donders had blijkbaar beziggezeten aan onze traploper en had daar zo een lange dikke draad uitgetrokken, als wij het zouden proberen zou het ons zelfs niet lukken en t is me een vraag hoe hij (of zij) er in geslaagd is, gelukkig is de draad hier gewoon in de living gedropt, maar je kan ze niet iedere seconde van de dag in t oog houden, als ze zoiets uitsteken als je t niet ziet en ze eten het op dan sta je daar met je voorzichtigheid, je kan niet alle gevaar elimineren, tenzij je in een kaal huis woont...jeetje, k mag er niet aan denken eigenlijk
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 10 jul 2010, 16:54

@Marthe: Inderdaad, ik vrees dat ze bij ons ook Pica hebben D3 Maar als hier bijvoorbeeld een balpen op de zetel ligt, dan moet deze er absoluut af, alsof ze willen zeggen: 'Dit hoort hier niet, RUIM HET OP! ' Hoe heet dit dan Marthe?
Ehhh misschien een vorm van OCD?? Een 'obsessive compulsive disorder' ofwel: dwangneuroses. Geen rust hebben voordat alles is zoals het hoort? Met een beetje creativiteit kun je daar volgens mij best OCD van maken. Arme beestjes van jullie.. Ze krijgen wel de nodige labels geplakt: ze sporen niet, hebben Pica en nu misschien ook nog OCD...

geertje

Berichtdoor geertje » za 10 jul 2010, 16:57

Voeg er ook nog maar een portie ADHD bij dance4_sm

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 10 jul 2010, 17:39

Voeg er ook nog maar een portie ADHD bij dance4_sm
Oh ja natuurlijk! Hoe kon ik dat vergeten!
Dus: Fly en Heaven hebben ADHD, OCD en Pica. Gaat goed met ze! Nog andere leuke eigenschappen waar we een labeltje op kunnen plakken?

geertje

Berichtdoor geertje » za 10 jul 2010, 18:01

Ik denk dat de rest ook voor alle andere sphynxen geldt: véééééééél aandacht vragen, overmatig knuffelen, niet opgeven als ze iets willen, vindingrijk zijn....heb jij daar allemaal labeltjes voor?

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 10 jul 2010, 18:39

Ik denk dat de rest ook voor alle andere sphynxen geldt: véééééééél aandacht vragen, overmatig knuffelen, niet opgeven als ze iets willen, vindingrijk zijn....heb jij daar allemaal labeltjes voor?
Ehhh pff. Eens even m'n psychopathologie kennis opfrissen
Aandacht vragen, dat ze constant in de belangstelling willen staan, kan een theatrale persoonlijkheidsstoornis zijn.
Het overmatig knuffelen.. Ze zijn bij jullie ook heel erg aanhankelijk, meen ik me te herinneren. Zou kunnen duiden op een afhankelijke persoonlijkheidsstroornis.
Het niet opgeven als ze iets willen is gewoon volhardendheid, en koppig zijn! Vindingrijkheid.. Tja, daar zou ik me niet al te druk om maken. Is gewoon de creativiteit die komt opborrelen bij ze! beee_sm

geertje

Berichtdoor geertje » za 10 jul 2010, 18:50

Wat zal Wil blij zijn met al deze diagnoses.... :roll:

Terug naar “Gezondheid Overig”