Titer-bepaling

jsphynx

Titer-bepaling

Berichtdoor jsphynx » za 10 jul 2010, 16:51

Ik ben benieuwd of er hier mensen op het forum regelmatig een titer bepaling laten doen bij hun huisdieren? Of misschien een uitgebreider bloedonderzoek eens in de zoveel tijd?
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Marthe
Contacteer:

Re: Titer-bepaling

Berichtdoor Marthe » za 10 jul 2010, 16:57

b4 Ik zou niet eens weten wat een Titer bepaling is....

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » za 10 jul 2010, 16:59

Bij de ouwe sokkies jaarlijks om de waardes van de nieren na te kijken ....en voor ik fok normaal gezien ook een volledig bloedonderzoek, al zijn Draak en Scream me voor geweest met hun achter het hoekjes geduik h1 ... maar ze zullen zeker niet ontsnappen d5
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » za 10 jul 2010, 17:02

met een titerbepaling kan je nagaan of je kat anti-stoffen heeft tegen een bepaald virus .... je kan dus op verschillende dingen laten titeren ... de meesten bedoelen met een titer-test de titer van het coronavirus om te kijken of het geen FIP is ... maar je kan ook Rabiës laten titeren voor een kat die naar het buitenland gaat emigreren etc...
Groetjes, Wendy
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 10 jul 2010, 17:40

Ohhh oke.. Bedankt voor de uitleg!
Nee, dan laat ik niet om de zoveel tijd een titerbepaling doen bij mijn katten!

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » za 10 jul 2010, 19:06

Hey Wendy en Marthe, het is omdat ik mijn katten niet meer jaarlijks wil gaan laten enten (maar ergens ben ik gewoon een vette schijterd en vind ik het een beetje eng). Wil heeft het al 10 keer uitgelegd en heb t artikel op haar site ook al gelezen. En de da van de natuurvoedingpraktijk zegt het ook. De meeste da houden echter hun snufferd want hun kost het geld natuurlijk. De babes laat ik natuurlijk wel doen maar de ouderen wil ik niet meer enten. Dan wil ik ze laten titeren, ik weer dat kattenziekte zowiezo 2 jr werkt en dan spuiten ze de ene keer levend in en de andere dood. Lekker nutteloos toch? Maar titer kost € 41 per kat hoorde ik vanmiddag en dan heb je alleen de titerwaarde voor de entstoffen. Moeten ze dan toch geent worden kost het nog eens € 17 extra. Misschien dat ik dan liever een uitgebreider bloedbeeld laat doen dan weet je dat ook meteen. Pff dacht dat je goedkoper uit zou zijn maar niet dus haha. Nou ja als je het doet moet je het goed doen he.
Groetjes Marjolein

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » za 10 jul 2010, 20:00

Hey Wendy en Marthe, het is omdat ik mijn katten niet meer jaarlijks wil gaan laten enten (maar ergens ben ik gewoon een vette schijterd en vind ik het een beetje eng). Wil heeft het al 10 keer uitgelegd en heb t artikel op haar site ook al gelezen. En de da van de natuurvoedingpraktijk zegt het ook. De meeste da houden echter hun snufferd want hun kost het geld natuurlijk. De babes laat ik natuurlijk wel doen maar de ouderen wil ik niet meer enten. Dan wil ik ze laten titeren, ik weer dat kattenziekte zowiezo 2 jr werkt en dan spuiten ze de ene keer levend in en de andere dood. Lekker nutteloos toch? Maar titer kost € 41 per kat hoorde ik vanmiddag en dan heb je alleen de titerwaarde voor de entstoffen. Moeten ze dan toch geent worden kost het nog eens € 17 extra. Misschien dat ik dan liever een uitgebreider bloedbeeld laat doen dan weet je dat ook meteen. Pff dacht dat je goedkoper uit zou zijn maar niet dus haha. Nou ja als je het doet moet je het goed doen he.
Ik ben voor een grondig bloedonderzoek, dus titers + lever, nieren, pancreas, telling witte- en rode bloedlichaampjes en heel de rimram ong. 70 euro kwijt per kat maar ik heb al vaak gemerkt dat het heel verschillend kan zijn van DA tot DA als ik het er met Wil soms over heb wat zij betaald en wat ik maar moet betalen dan ben ik soms maar de helft kwijt .... en als ik Bar dan weer hoor dan lijkt het alsof ik weer veel meer betaal ;)
Groetjes, Wendy
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 10 jul 2010, 22:49

Hoi Mar
Ik laat dat nooit doen ,als er een kat ziek is ,of mager wordt of wat voor reden ,ga ik ermee naar de Dierenarts ,
De goedkoopste DA heeft Bar ,dat is echt niet te geloven ,
Daar zou ik huppeld heengaan met mijn katten ,
Mar bij jou in de buurt zit ook een goede kliniek die spot goedkoop is ,
Wendy jij bent ook een Bofferd ;))
Groetjes Wil
goedkope goede DA
Willig in Schagen
Kliniek Stompentoren ,ben de plaats kwijt
Doeiiii
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Babsiej

Berichtdoor Babsiej » za 10 jul 2010, 22:57

Ik denk dat Stompetoren de plaats is, das een dorpje/plaatsje hier vlakbij ??

Hij is absoluut niet duur mijn dierenarts!

Ik betaal voor een echo bijvoorbeeld 15 euro , idem voor de enting, en in een consult van 21 euro mogen zoveel dieren mee als je wil...Voor bloedgroep bepaling heb ik ook niet veel betaald weet zo niet meer hoeveel..
En nee ik titer niet, idd als ze ziek worden ...

Niet om t geld, maar euhm ja ik doe bij mijzelf ook niet ieder jaar bloedprikken puur voor controle..

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » zo 11 jul 2010, 01:29

Wauw Bar dat zijn mooie prijzen great_sm
Niet om t geld, maar euhm ja ik doe bij mijzelf ook niet ieder jaar bloedprikken
Weet je het geld maakt me ook niet zoveel uit, al is het natuurlijk lekker als de kosten een beetje meevallen. Maar ik vind het wel een beetje spannend omdat ik ook twee buitenkatten heb. De da raadde me aan om (die?) dan elk jaar te titeren om te zien hoe de waardes zijn. Beetje lullig als ik erachter kom dat ze te laag zijn op het moment dat ze ziek worden omdat ze niet meer geent zijn he. Denk ik? Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat werkt..
Groetjes Marjolein

Terug naar “Gezondheid Overig”